Testovaná verzia 60 TFSI e je plug-in hybrid, a tak spája 3,0-litrový motor V6 s elektromotorom. Systémový výkon dosahuje 335 kW (456 k) a celkový maximálny krútiaci moment má hodnotu 700 Nm. Napriek tomu, že auto váži až 2,6 tony, z 0 na 100 km/h dokáže vystreliť len za 5,7 sekundy. Hnacia sila sa zároveň prenáša cez 8-stupňový automat tiptronic na všetky štyri kolesá. Plug-in hybridná Q7 teda disponuje pohonom 4x4 quattro so samosvorným diferenciálom. Auto sa tiež pýši a profituje z veľmi komfortného vzduchového podvozku s 5-prvkovým zavesením ako vpredu, tak aj vzadu. Kolega Vašo, ktorý danú Q7 testoval, si ho veľmi pochvaľoval, o čom si môžete prečítať aj v našom klasickom teste. Okrem toho plug-in hybridná Q7 využíva veľmi rýchlu a výkonnú elektroniku, ktorá vie pohotovo zareagovať na zmenu jazdnej situácie, ako aj rýchlo meniť charakteristiku adaptívneho pruženia. Auto skrátka malo všetky predpoklady na úspešné zvládnutie nášho 4x4 testu.

Created with Rapha�l 2.1.4Hodnotenie8010
Created with Rapha�l 2.1.4Cena / hodnota7010

TEST AUDI Q7 60 TFSI E: PORUČÍME VETRU, DAŽĎU

6/6 hviezdičiek

Audi Q7 60 TFSI e 4x4 test naozaj zvládlo na plný počet hviezdičiek s veľmi dobrým celkovým reakčným časom 8,14 sekundy. Elektronika auta reagovala skutočne veľmi pohotovo a z každej situácie dostala Q7 v priemere do 1,36 s. Audi Q7 plug-in hybrid si tak z nášho 4x4 testu odnáša skvelý výsledok, ktorý bol doplnený aj skvelým reakčným časom, vďaka čomu sa radí na popredné priečky nášho rebríčku 4x4 testov.