To však vôbec neznamená, že bol najvhodnejší pre terén (v modeloch X1, X3, X5 a X6), alebo že bol najodolnejší. No už nejaký čas takto jednoznačný slogan používať nemôžu, preto teraz beží svetom upravené tvrdenie: BMW xDrive - inteligentný pohon oboch náprav.
Tak či onak, jeho schopnosti sa nijako nezmenili. Tá expertíza za ním je rovnaká. Len pripomeniem, že schopnosť rýchlo rozlíšiť stratu trakcie pod jednotlivými kolesami nie je ani tak na pleciach samotného pohonu, ale stabilizačného systému a systému kontroly trakcie. Práve ten totiž na moderných autách supluje elektronicky kedysi klasické mechanické uzávierky diferenciálov, ktoré však mali zmysel len v terénnych autách a do bežných cestných áut sa fakticky neponúkali. Schopnosť poradiť si s touto situáciou však nie je potrebná a vhodná len pre jazdu v teréne, ale pri mnohých bežných situáciách na cestách, alebo mierne mimo nich. Napriek tomu, že tu je v teste model z divízie M Performance, aj preň by mal byť 4x4 test len povinnou jazdou s vopred jasným výsledkom. Bude to naozaj tak? To prezradí krátky BMW M140i 4x4 test nižšie: