Preferoval by som Tesla Model 3 Performance za cca 50-60t € alebo pofaceliftovy Model 3 LongRange a dokupim akceleračny SW update 52t + 3t €
V prípade Performance získam auto s 393kW, 660 Nm, AWD (do 5s FWD alebo RWD podľa chute, stačí zmeniť v menu). Váha je 1836 kg.
@Ja_noSnívaj ďalej ;)
https://youtu.be/DSRWKxytW40?si=ihh-qK75fORM3swg
Jediné v čom je Tesla horšia je že subjektívny pocit redaktora z driftovania bol v prospech BMW. Lebo je tak zvyknutý a preto by si aj vybral to BMW na okruh napriek tomu že je preukázateľne horšie.
@RealitaNetreba to porovnávať ani s driftom ty realiťák obyčajný. Pred cca 2 týždňami som bol na služobnej ceste v Nemecku na obyčajnom Kodiaku s lenivým 2l naftovým motorom. A čuduj sa svete, pri dodržiavaní rýchlostných limitov aj v Rakúsku aj v Nemecku som bol jedným z najrýchlejších aut na ceste. A električkám som všetkým ukázal koncové svetlá, lebo všetky čo som stretol jazdili rýchlosťou cca.110km/hod. Jednoducho sa vliekli zrejme kvôli dojazdu. Nasrať na také auto. Keby som bol šiel ich rýchlosťou, na dojazd do cieľa by som potreboval aspoň o 3 hod. viac jazdného času plus min 1 nabíjanie možno 1 hodinové. Na Kodiaku cesta aj s jedným tankovaním trvala 10 hod a mal som toho už naozaj dosť. Električka zatiaľ leda tak do mesta a blízkeho okolia. Inak je to zatiaľ úplná zbytočnosť pre boháčov a ekoteroristických nadšencov tvojho typu. Treba počkať tak 2 dekády a možno potom, ak vôbec.
@painkillerUž sme počkali a preto sa deje čo sa deje. ;) A tvoj pokus hneď skočiť k inej téme neprekvapuje.
Story pobavila, ale vzhľadom na to že existuje rýchle nabíjanie nie je potrebné jazdiť pod 130, ani pod 150. Určite nie kvôli rýchlosti cestovania (v zmysle pôjdem pomalšie, aby som sa nezdržiaval na nabíjačke) keďže obmedzenie rýchlosti nemá šancu dorovnať úsporu elektriny tak rýchlo ako sa tankuje. Čiže skús inú teóriu, lebo táto nevyšla a je jasné že rovnako ako na spaľovacom je dôvod iný. Som zvedavý kedy konečne stretnem ten bájny pomalý elektromobil, lebo mňa všetky Tesly predbiehali :D
Skôr to vyzerá že si iba zaspal 2 dekády ;)
Ale neprekvapuje, že vám zostala iba ignorancia, keď to že sa veci v realite zlepšujú sa vám nepáči...
@RealitaÁno, na začiatku si si myslel so svojou bandou ekoteroristov, že 2 dekády budú možno dosť, ale realita ukázala, že treba ešte najmenej ďalšie 2 dekády. Všetci to vidia a len zaslepený ekofanatici tvojho typu si mýlia skutočnú realitu s vysnívanou realitou. Povedané tvojimi slovami, preto sa deje čo sa deje. Automobilky začínajú obmedzovať výrobu ekobludov a Euro7 sa nekonalo, lebo je to číry nezmysel. Pokiaľ autá s 1/2 súčiastok nebudú mať cenovku cca. 15 000 EUR, tak s tým nikto nepohne. Dokonca ani ekoterrrorrrista Hojsík. Ten sa môže aj na kolomaž rozliať a nič to nebude platné, rovnako tak ako tvoje ekoteroristické výplody. Takže na záver, môj pesimistický odhad je, ďalšie 2dekády do naštartovania predaja elektrických automobilov. A to pritom bude bruselská bažina robiť všetko možné aj nemožné, aby tomu napomohla. Samozrejme nezabudnú zdôrazniť neviditeľnú ruku trhu :-))))). Sú to IDIOTI, čo nás zatiahli do vojny a teraz nevedia ako z toho vybŕdnuť. Nasrať im aj im podobným.
@painkillerAj 200 dekád bude treba keď sa budeš naďalej klamať že sa to nedeje. :D
Pre zaujímavosť môžeš uviesť že čo o tie 2 dekády má akože nastať, alebo že na čo máme čakať a pod.
Ja nepopieram že na to aby sa vymenili autá na cestách bude potrebných aj viac ako 2 dekády, nič to nemení na tom že už teraz to je jednoznačné bez ohľadu na to že aké čísielko si vymyslíš :)
Už aktuálneho stavu sa naša generácia nemala ani dožiť a to prešlo 5 rokov :D
Tvoja neschopnosť uviesť nič vymyslené v tej "mojej" realite tradične hovorí za všetko, tak ďakujem za ďalšie potvrdenie.
Rovnako to čo by "všetci mali vidieť", lebo nič nemáš :)
Euro7 sa nekonalo lebo je nezmysel investovať do prepadávajúcich spaľovákov. Aj za to vďačíme elektromobilom a ich prudkému nástupu ktorý potvrdzuje to čo hovorím. Dobré ránko :D
Počet súčiastok nie je relevantný (ale chápem, slamky treba ;) ), ani nevyhnutne tá cena, keďže ide o celkové náklady. A keďže realita nezaspala posledné 2 dekády (ako ty), to je jednoznačné. Preto sa deje čo sa deje :)
A na záver opäť uznávam že tvoj odhad z 2005teho o dvoch dekádach sedí a preto sú už teraz naštartované a nezastaviteľné. Hojsík mi je ukradnutý, keďže on v tom nehrá rolu, ale fyzika ktorá hrá v prospech elektromobilov. Našťastie nie on, ale ty sa môžeš rozliať, lebo nie si schopný ju zmeniť a iba sa vykrúcaš.
Výplod na záver o výplodoch ktoré zase nie si schopný spomenúť pobavil a zase potvrdil že si iba zaspatý a dúfaš že sa realita zázračne presunie do budúcnosti....
A zo záverom súhlasím, ale neviem prečo nadávaš sám sebe, keďže sám si podobný tomu čo opisuješ, keďže svoje obvinenia nie si schopný doložiť a iba si sa zmohol na prázdne frázy ako populisti (žeby presne tie na ktoré si naletel, lebo si zaspal dobu?)
Veľa šťastia v novom roku, aby ste sa už tak neponižovali.
@RealitaJa tebe do Nového roku želám precitnutie do skutočnej reality. Čoskoro ju budeme zažívať na vlastnej koži a potom ju môžeme konfrontovať s našimi názormi.
@painkillerV prvom rade - opýtal som sa ťa jedinú vec a keď už teda reaguješ by bolo pekné keby si sa zmohol odpovedať aspoň na to namiesto tých prázdnych omáčok (lebo v opačnom prípade to indikuje že ani nie si schopný popísať že čo odsúvaš o tie 2 dekády).
Taktiež ďakujem za násobné potvrdenie že nie si schopný spomenúť že do čoho z tej "skutočnej" reality sa mám zobudiť. Dosť ťažko sa budí do niečoho čo si si vysníval a je iba v tvojej hlave. Keď budeš pripravený mi to prezradiť sa ozvi.
Ja nepotrebujem "čoskoro" keďže ja sledujem aktuálne dianie. Presne preto konfrontujem fakty s vašimi názormi :)
Dúfam že čoskoro dobehneš to čo si zaspal a budeš konečne schopný ma vyviesť z omylu v ktorom údajne som. Budem len rád.
Veľa šťastia :)
@RealitaČo sa ty pýtaš na odpoveď?
Veď ty si odpovieš a vystačíš vždy sám.A si na tomto fóre len perman.zdroj konfliktov.
Logicky ,keď sa niečo pýtam,vychádza mi,že sa zaujímam aj o názor iných aj ich minim.akceptujem.
Nájdi 1 tvoj príspevok,keď sa tak udialo.Preto na teba každý serie.Okrem toho,nedávaj písať svoje príspevky chatbotovi.
Zosmol niečo aj z vl.hlavy...Ak na to máš.
Chráň nás boh od takých magorov ako ty a tebe podobných s ich totalitnými a fašizoidnými názormi.
@LomidrevoLebo som sa pýtal na jeho názor, ktorý nie je verejný (zrejme preto lebo sa bojí že sa to splní skôr). Viem si odpovedať na verejne dostupné veci, ktoré sú overené. Toto tam nespadá.
Ja akceptujem že máte názor, ale nečakaj že sa ponížim na vašu úroveň a prijmem názor ako fakt, keď sa nezhoduje s realitou. Už som viac krát upozornil že ak chcete aby som neporovnával vaše názory s realitou uveďte že s ňou nemajú nič spoločné. Chudák hovorí o tom že o 2 dekády sa naštartujú predaje. 15 miliónov elektromobilov ročne je tá nenaštartovaná výroba? :D Ok, tak sa pýtam na tú "naštartovanú" predstavu o 2 dekády.
Výplod o chatbotovi pobavil, ale podobne ako vaše názory ostáva v rovine tvojich prianí a túžob, ktoré si si vysníval ale nie si schopný nijako doložiť, ani opodstatniť.
Magora zo seba robíš sám tým prázdnym výkrikom na záver a tradičnou neschopnosťou na čokoľvek z toho čo i len poukázať, lebo by sme zistili že logicky potom všetky regulácie na to aby sa firmy nemohli nabaliť na úkor zdravia by bol totalita, fašizmus atď.
Ďakujem za potvrdenie. Ešte nejaké?
@RealitaNič nové,len kopíruješ svoje tzv.odpovede lepšie povedané ,len frázy.
Veď pozri svoj posledný odstavec.
Ako cez kopirák za posled.roky.
Zmeníš len 1-2 slová. A že nie si chatbot...
Bože môj,s tebou tvoje okolie musí trpieť.
@LomidrevoÁno, lebo opisujem stále tú istú realitu, čiže logicky som limitovaný novinkami v nej. Dobré ránko, ďalší zmätený Janko :D
Už biednejší argument sa nenašiel? :D
Pokusy uhrať to na názor sú už otrepané, tak si sa musel znížiť na - opakuješ fakty a preto okolie trpí :D
Áno, také okolie ktoré sa klame a si to spôsobuje. Ja nie som povinný participovať vo vašich ilúziách. ;)
A na to že vy opakujete tiež stále to isté ( a je vám jedno že či aktuálne) si v tej rýchlosti zabudol? :D
Veď nebyť vášho opakovania tých pokusov by som ja nemusel nič opakovať, ani nemal čo. To ti v tej rýchlosti nedošlo, však?
A toho chatbota ktorému iba dali text ktorý opakuje (s malými zmenami, ale podstata rovnaká) si spravil akurát tak zo seba. Keď nadobudneš schopnosť rozmýšľať a nie len opakovať to čo ti nadiktovali sa ozvi.
@RealitaJasne, rýchle nabíjanie. Bol som pred Vianocami v Nemecku. Na diaľnici stojí 1 kWh "len" 1,7€. K dispozícii DC nabíjanie, luxusných 50kW. Pri 130km/h žere Tesla tak 30kWh/100km, pri 150km/h žere tak 40-45kWh. Samozrejme, všetky nabíjačky obsadené, treba čakať. Takže každých 150-200km zastaviť a nabíjať minimálne 1h, reálnejšie 1,5h. Pri 130km/h teda 100km ma vyjde na 51€, pri 150km/h to je 68-76,5€. Referenčné auto, BMW e61 530i ešte N52, celé Nemecko kde sa dalo som šiel 160km/h. Spotreba 15l, pri cene 1,8€/l, čo je 27€ na 100km. Vitaj v realite súčasného sveta.
@Jano_1987Ďakujem za doplnenie, aj za osvieženie. Hlavný cirkusant tu chýbal :)
Tradične aj keď to možno je časť reality, určite nie je celá, keďže ignorujete najpredávanejšie auto na svete a že prečo tak valcuje.... napríklad možno preto že v Kanade nabíja na superchargri za 0,07$/kWh :)
Keď sa redakcia zobudí vám možno prezradí to že aká bezprecedentná vec sa stala v USA kde vďaka tomu prevalcovali aj štandardizovaný nabíjací konektor.
No a v rámci tých cien najdrahšiu v Nemecku som našiel 0,69 na ionity, pri paušále za 12€ to už je 0,49€ (návratnosť 60kWh). Zase si zúfalý Janík potreboval vyselektovať iba tú "skutočnú realitu" ktorá sa mu hodí (nejaký predražený od ropnej spoločnosti ako tie naše od Slovnaft/mol, však?)
A Tesla žerie cez 40kWh pri 200km/h.
@RealitaZákon zachovania energie. Tesle že stačí 40kWh/100km pri rýchlosti 200km/h? To Tesle potom musí stačí 40kW motor a Fábia s 47kW motorom by teda v pohode mala upaľovať 200km/h, nie že jej to ledva stačí na 160km/h. Keďže podľa ešte stále platnej fyziky, na dosiahnutie rýchlosti 200km/h treba cca 100kW motor, to znamená, že ak motor musí produkovať 100kW, tak si z batérie musí aj cucnúť tých 100kWh energie, a to som zanedbal straty pri odbere.
@Jano_1987Super teória. A teraz sa opýtam na zdroj z reality a sme skončili, však? :D
Ja som predsa nehovoril o tom že 40kW má stačiť na zrýchlenie, ale niečo nad 40kWh/100km by malo stačiť na udržanie rýchlosti. Čiže opäť sa buď ponižujete hraním na hlupáka, alebo fakt nechápete ten zákon zachovania energie.
Taktiež vám evidentne nedošlo že keď auto ide 200km/h tak prejde za hodinu 200km a teda ten údaj o spotrebe treba zdvojnásobiť, aby sme zistili požadovaný výkon. Čiže necelých 100kW treba len na udržanie rýchlosti.
K tej spotrebe:
V tomto teste mal spotrebu v rozmedzí 38-42kWh
https://youtu.be/3aIcuH_XWLM?feature=shared
Model 3 - 49kWh
https://youtu.be/EiuIyHORZi8?feature=shared
Vy ste toho viac zanedbal Janko ;)
Každopádne ďakujem za ďalšie potvrdenie že v podstate debaty ste už skončil a ďakujem za vysvetlenie toho že ako ste zlyhal bonusovo pri tej slamke čo ste si vybral.
Ak bola posledná pekný večer prajem.
@RealitaŠkoda reči. Prvé video Tam nič nevidno. Obe videá majú ale jedno spoločné. Tie čiarky na ceste na to, že to má ísť 200km/h sa hýbu dosť pomaly. Tak isto aj tie autá okolo... Ale pekný pokus. Vidím, že Realita vynašla vlastnú fyziku. Už len na záver, 2 autá a rozdiel viac ako 10kWh? Tu niečo nesedí...
@Jano_1987Takže to ešte trebalo zaklincovať hraním na slepého hej? :D
Čísla nie ste schopný vidieť ale čiarky už áno? :D Tradične úbohé....
Práve na tom prvom videu to vidno dobre po tom ako priblíži na obrazovku a je vidno aj rýchlosť aj spotrebu. Možno ide mierne dole kopcom a preto to je taký rozdiel.
Čiže opäť ďakujem za potvrdenie predošlých zlyhaní, a teraz aj toho posledného, keďže evidentne nie ste k tomu schopný nič vypotiť, ani vyvrátiť. Pokus by to bol keby som ako vy niekoľko krát niečo vyhlásil a potom zakaždým menil tému alebo sa vykrúcal ako vy.
Už to bol posledný výkrik, alebo vás ďalej ženie váš zákon zachovania strápňovania?
@To ozajTak to si zrejme vynechal prvý komentár kde zavádza o spotrebe a cene elektriny ;)
Alebo ak si pochopil že to prehnal tak ako môžeš tvrdiť že som ja začal? :D
A čítaj poriadne, netvrdím že to je práve 40kWh aj som uznal že tá spotreba z videa asi bude mierne dole kopcom.
Každopádne som rád že som mu dal slamku ktorej sa mohol chytiť, lebo sa zase predviedol v plnej kráse, keď išiel poučovať o fyzike a len sa zhovadil (ten 40kW motor bola topka :D)
Nájde sa nejaký zdroj na to prehriatie? Viem že neudržia maximálku, ani nad nejakých 220km/h, ale 200 by ešte mali. Výkon sa obmedzí, ale stále tých cca 100kW by mali byť schopné udržať a teda aj rýchlosť.
@RealitaPoužil som aj Google, ale Kanadu som v Nemecku nenašiel. Vieš mi dať link, kde tam nájdem Kanadu? Ale máš šancu ísť do Nemecka na diaľnicu sa pozrieť, čo stojí 1kWh elektriky. Stálo tam 1,7€/kWh. Takže mám si platiť Ionity, ZSE, Supercharger a neviem čo všetko. Dobrý deal, desiatky € mesačných predplatených... Realita v praxi.
@Jano_1987Supercharger bol veľmi zlý príklad, keďže toho sa to netýka.
Taktiež miešať ZSE a ionity nedáva zmysel, keďže ionity takmer nemá na Slovensku a naopak ZSE nemá mimo.
No a v rámci toho porovnania s mobilnými sieťami by bolo dobré si spomenúť že ako dlho trvalo kým sa vytvorili roamingy, že tiež nestáli rovnako ako domáca sieť a nie každý mal dobré pokrytie atď. (A až diktatúra eú nám priniesla zjednotenie.) Do vtedy si každý zaplatil to čo mu vyhovovalo, tak ako teraz asi každý kto sadne do auta vie kam ide a podľa toho sa zariadi, veď si môže kúpiť balík tesne pred nabíjaním a nemusí sa upísať na dva roky. Najvtipnejšie je že najviac o tom nariekajú a zavádzajú takí čo to nepoužívajú :D
Každopádne to nič nemení na tom že zase zahovárate to že aj bez predplatenia to je podstatne lacnejšie ;)
Ešte jedno potvrdenie?
@Jano_1987Treba použiť Google aj na to čo hovorím, nie na ešte väčšie zhovadenie ;)
Veď ja som nikde netvrdil že Kanada je v Nemecku, alebo Európe a preto neviem dať link na niečo čo ste si zase vymyslel aby ste zo seba zahral ešte väčšieho hlupáka. Tiež riešite zahraničie, tak som iba dal príklad z inej vyspelej krajiny, ktorá mi je blízka.
Áno, pozrel som si a aj bez predplatenia to je ďaleko nižšie a ako som spomínal balík sa oplatí už pri jedinej ceste, keďže to ionity sa splatí po 60kWh. 12€ sú tie desiatky? :D
Podobne aj ZSE je základných 40kWh za 12€. Kto vie že minie 400kWh si môže predplatiť 89€ a má to ešte lacnejšie na kWh. O tom že by bolo také niečo aj na superchargri neviem, každopádne môžete spomenúť ceny všetkých a kde všade ste našli tie "desiatky eur" :)
Ako je možné že viete o najväčších sieťach, ale zrazu ako "realitu v praxi" prezentujete výlučne niečo iné a ešte sa aj celý čas bojíte spomenúť že čo za sieť to je? :D
PS: predošlá taktika sa stále zhovadiť niečím novým bola zaujímavejšia. Ak budete iba recyklovať trapasy v jednej diskusii vás budem musieť odkázať na predošlé reakcie.... takže
Nejaký nový pokus?
@RealitaReagovala ste na to, že v Nemecku na diaľnici stojí 1kWh 1,7€ tým, že v Kanade stojí 0,07€ či koľko. Evidentne teda tá Kanada je v Nemecku na diaľnici. Iba že by nie a niekto tu zase klame.
Samozrejme, problém s kartami nechápete, aj keď som to už napísal. Neschopnosť čítať s porozumením. Klasika u vás.
@Jano_1987Reagoval som na to že hovoríte o zahraničnej cene vo vyspelej krajine, tak som dal príklad na ďalšiu.
Úbohý pokus to zmiešať je výlučne váš. ;)
Výplod s kartami som prehliadol, tak ďakujem za pripomenutie. Vidím že vám vadí že som neupozornil na to že ste sa zhovadil aj v tom :D
A reagujem že si ju môžete strčiť viete kam, keďže už nie je potrebná. :)
Ani neviem o tom že by sa ešte používali, ani tie rfid čipy, či čo to bolo.
Niekde som zachytil že už niekto ide po vzore Tesly aj v tom že sa len zapojí kábel a komunikácia už je automaticky cez auto.
Čo ešte vymyslí chudák Janík? Že nemá miesto v mobile na dve aplikácie? :D
Neschopnosť nebyť pozadu. Klasika u vás...
@LeskooVeď spaľovacie autá sú ako vysávače - iba revú a nasávajú vzduch aby vôbec fungovali ;) A nech sa páči choď na taký portál kde sa nevenujú celej realite, iba takým vysávačom aké preferuješ. Tento to nie je, aj keď sa redakcia snaží písať pre tých čo sa nechali oklamať.
Každopádne vždy pobaví keď niekto začne fňukať že choď preč s realitou, lebo sa mi nepáči :D
@LeskooJa viem že nemusím, ver mi, nikto ma nenúti a bol som si toho vedomý ;)
Taktiež verím že sa vie vyjadriť a preto mu v tom nebránim, ani nezakazujem. :)
Každopádne to nič nemení na tom že to je verejná diskusia a ak sa niekto chce baviť súkromne si môže vymeniť kontakt a zobrať debatu mimo verejného fóra a vyhnúť sa hrozbe že zareaguje aj niekto iný. V tomto prípade sa tak nestalo a preto sa deje čo sa deje. ;)
Želám pekný zvyšok sviatkov.
Známy sa bol pochváliť novou Teslou, 2 -mesačnou 4x4, s tým max dojazdom, stala 66.000 eur, kupovana doma, čiže vo Švajčiarsku.
Má to perfektné vychytavky, dokáže napríklad prdieť, úplne vážne, vydávať zvuky z oblasti hukačky, lebo je to strašne vtipné a cool, že áno.
No a teraz pointa, čo má Tesla fakt vynikajúce, to uznávam ako zaryta stará škola, sú aplikácie na mobile, prakticky na všetko.
Čas jazdy, Čas dobijania, počet % pri dojazde k ďalšej nabíjačke, cena za nabíjanie, každé zvlášť, rôzne nastavenia pri otvorení dveri, kedy začne svetelná show, mimochodom, tie kľučky sú tak na hooovno, ako aj vyzerajú, prosto wau.., aplikácie Tesla vie.
Čo ale nevie, resp mu to aplikácia nedokázala nájsť, ani na telefóne, ani v aute, bola CELKOVA trasa, jej čas, čiže to, čo dokáže aj ten naprimitivnejsi pc s navigáciou v spaľovaku.
Ukázalo mu vždy iba vzdialenosť k najbližšej nabíjačke, samozrejme, hlavne Tesla, niektoré nabíjačky vôbec.
Čiže, niečo také, že si pozriem 1000 km trasu a vidím, 11-12 hodin cesty, v Tesle neexistuje.
Chlap je IT inžinier, programuje výrobné roboty, dokonca ich ovláda aj na diaľku, takže, pc sú jeho koníčkom.
Dojazd má 480 km+-, počas snehovej kalamity, po nabiti na 100%.
No a pointa:
Na 1.000 km trase 2 x nabíjal+ u nás dobijal pred Billou, pričom
celkom platil 118 eur, ešte som si to naschvál pozrel niekoľko x, niečo tesne nad 1000 km.
1.000 km urobím za 40-45 l nafty, bez nutnosti počítať, kde budem tankovať.
Už chápem, PREČO jazdia Tesly tak opatrne na dlhých trasách, musia, lebo inak nedojdu na Supercharge..
Mimochodom, jemu to vychádzala pod 10% , aj 5-6, všetko bolo v aplikácii...
Celkovú spotrebu v kw som si nezapamätal , stačí mi cena.
@ľubošDodatok:
V prípade výpadku internetu, nemá šancu nájsť nabíjačku, musel by ísť štýlom pokus-omyl , ako správny IT mapu nepoužíva..., osobne by som si už vytlačil všetky možné nabíjačky..
Tesla prioritne ukazuje svoje nabíjačky, niektoré v Čiernej Hore ,ktoré som videl, neukázala vôbec..., pričom jediná cesta podľa navi v Tesle bola dlhšia o vyše 300 km, oproti najkratšej.
V prípade straty mobilu, je pruser, lebo aplikaciou sa prihlasuje, ako by riešil prípadnú krádež, stratu, poškodenie mobilu, nevie, údajne by sa skusil spojiť s call centrum Tesly, či by mu vedeli reálne pomôcť 500 km od domova, nevie.
Tesla je mimoriadne úsporne riešené auto, všetko išlo na minimalizovanie výrobných nákladov, preto tá hrozná palubná doska, jednoduchý interier, pomerne malý kufor +vpredu.
Sedadlá veľmi pohodlné, presklena strecha je top hlúposť, buď šiber, alebo radšej nič.
Potvrdilo sa, že Tesly sa nekupuju ani tak s rozumom, ale so samopresvedčenim..., že " aj tak musim zastaviť po 300 km", na prestávku, tak si ju aspoň dobijem..
A rýchlosť jazdy? Nie viac ako 130, ani 120, ale amerických 100-110...:=))
Pričom autonómna jazda je možná, keď sú zreteľne čiary na ceste, na našich cestách nehrozí.
@ľubošNiekedy minulý mesiac som zachytil že to už je vyriešené v novom update.
Áno, toto bol dlhoročný neduh ich aplikácie, avšak v prehliadači (alebo na mobile) si vždy vedeli zapnúť abetterrouteplanner napríklad, ktorý to všetko vedel.
Čiže existuje to už dávno, len ty si pozadu.
Ale pobavil výplod o tom že keď stratí mobil bude mať problém sa prihlásiť :D Akože on má jediné zariadenie na svete ktoré sa vie prihlásiť? Alebo nevieš o tom že mobil nie je jediný kľúč do auta?
Alebo že nebude internet pri zadávaní trasy...kde také niečo nastalo?
Navyše ďalší krok je globálny internet zo satelitov ktorý vymaže miesta bez pokrytia a už potvrdili že bude aj v teslách (a áno, platí to aj pre normálny mobilný signál. Zisti si o tom niečo viac predtým ako sa ešte viac strápniš).
Áno, potvrdil si si to čo sa ti hodilo na základe svojich (ne)skúseností. To také deti robia kým nedospejú.
@RealitaMožno si to ešte nepostrehol, ale aj na Slovensku si bežne mimo dosahu mobilnej siete.
Rovnako ako v zahraničí.
Ďalším problémom je, že pri prechadzani krajinami nie si zmluvný partner dodávateľa elektriny, po lopate, nemáš žiadny paušál, žiadne zľavy.
Vtedy tie ceny dokážu byť dych vyrazajuce, okolo 0,9-1 eur/ kwh..., čiže to, čo spomínal Jano 1987 je vysoko reálne.
Iba toľko.
@ľubošOpäť sa zbytočne strápňuješ, lebo ja som predsa netvrdil že pokrytie je už teraz všade. A samozrejme dobre vieš že to pokrytie je najmenší problém, navyše sa aj dá vyriešiť (ak sa bavíme o navigácii) stiahnutím máp, alebo normálne si načítať trasú pred jazdou, ako to každý robí.
A keby si čítal poriadne (alebo mal viac ako nulové skúsenosti) vieš že sme hovorili o tom že balík na jedno nabitie si vieš kúpiť aj rovno pred nabíjaním. Či ty si každému zakázal si kúpiť paušál v zahraničí? :D
A áno, spomínal som tú dych vyrážajúcu cenu - 0,79€. Nad 60kWh - 0,59€.
Opäť nečítaš poriadne, lebo Jano hovorí o 1,7€, čiže už podľa tých tvojich cien sám uznávaš že poriadne zavádza. Tak ďakujem za potvrdenie mojej pointy a ak budeš schopný mi môžeš tiež pre zmenu prezradiť že kde sa platí tých tvojich 0,9-1€, aby to neostalo len v tvojich snoch ako ten Janov pokus.
Ďakujem
@ľubošČo sú klasické mapy? Nebodaj papierové? :D :D
A neviem čo mám vysvetľovať na stiahnutí máp. Ak nevieš čo znamená stiahnuť z internetu, študuj. Možno zistíš že potom už nič nemusíš čítať :D
Ani nepotrebuješ žiadny signál iba GPS. Bežne som to tak robil keď som niekam cestoval aby som nemusel hľadať internet v destinácii.
Takže objavuj, aby si nestal uviaznutý v "klasike", resp ty si tam ostaň, ale nešír klamstvá že sa to nedá inak, len preto že ty si pozadu.
@ľubošAk nevieš čo znamená GPS študuj. Tam nejde o signál mobilných sietí, ale o lokalizáciu satelitmi, aj keď samozrejme že nebude fungovať pod zemou.
No a na to je dobrá stiahnutá mapa, že tam odpadá problém so sieťou, keďže už len využije GPS na lokalizáciu.
Čo ešte nechápeš?
PS: stále čakám na to že v ktorej nemeckej sieti sa platí 1€/kWh. Keď to vyhlasuješ tak to určite vieš, tak dúfam že sa zase nezachováš ako Matelko.
@To ozajDík za upozornenie, máš pravdu, malo byť. 50-55 litrov.
Tých 40-45 l bolo myslenych ak by som išiel celú trasu tých 100-110..., toto by dokázal aj hybrid od Toyoty.
V tej " snehovej kalamite " išiel až 50 km z 1000, takže netuším, aky mala podiel na celkovej spotrebe.
Vie niekto prosim odpovedat na to, ze preco pod video o sportovych benzinovych autach pridu “nasi elektrickari”, samozrejme na cele s tym hlavnym Realita extremistom a riesia si tu svoje elektro komplexi? Ved preboha mi vas nenutime jazdit na takychto autach, co sa vsak neda povedat opacne, ze…
Je mi az luto redakcie, aky elektroodpad sa im uz davno nastahoval na stranku. Diskusie su vdaka nim uz dlho necitatelne.
Priatelia elektrickari nebolo by nacase najst si nejake stranky o EV?? a nechat nas “zaostalych petrolheadov” nech sa zariadime ako nam vyhovuje?
@kpt. Wajco /skÁno, s radosťou ti odpoviem - lebo taká je realita a vo verejnej diskusii kolega spomenul alternatívu na pár riadkov ktoré nijako diskusiu nezahaltili. A spolu s redakciou máte radi alternatívy, však? Či už opačne to neplatí? ;)
A aké prídu? Prišiel jeden, ja som bol ticho kým si banda zúfalcov nešla vylievať svoje komplexy a ilúzie. Elektroodpad ste si natrepali do svojich hláv sami, ja len na to poukazujem.
Pokus s "nenútením" pobavil, avšak v realite tradične zlyháva, keďže ani my ťa do ničoho nenútime, iba poukazujeme na to že ten spaľovací odpad nebude tolerovaný, keď už bude úplne zbytočný, jedine že by si si vyviedol výfuk do kabíny a pred otvorením dverí (ak by vôbec nastalo :D) povinne počkal kým sa vzduch prefiltruje na úroveň vonkajšieho. Ak sa ti toto riešenie nepáči choď sa sťažovať Ježiškovi že čo za fyziku nám tu vymyslel.
Prípadne nech sa páči, čaká na teba násobne drahší vodík, môžeš si ho aj ešte viac preplytvať spaľovaním, avšak opäť výfuk výlučne do kabíny. Veď s tým by nemal byť problém, keďže milujete ten zvuk a "vôňu".
Navyše najbližších 11 rokov ani to na čo sa hráš nebude. Takého petrolheada ktorý si o 15 rokov kúpi takmer novú jazdenku ktorú bude ďalších 15 držať to prvý krát obmedzí v 2053. Ak čo i len do konca dekády to nebude jednoznačné tak budem s tebou hlasovať za uvoľnenie pravidiel a teda zrušenie zákazu. Spaľomobilky hlásia že kapacity držia, takže nie je problém.
Stránky o EV sme si našli a je to aj táto. Ak chceš stránku bez EV ty musíš hľadať inde.
Tvoja neschopnosť poukázať na môj extrémizmus hovorí za všetko, tak ďakujem za tradičné potvrdenie a želám všetko dobré do nového roka. :)