O dizajne nového BMW radu 4 sa toho popísalo už mnoho a v tomto článku sa mu bližšie nebudem venovať. Buď sa vám páči, alebo ho nenávidíte. Novinka bola predstavená v roku 2019 na motorshow vo Frankfurte, pričom do produkcie vošla minulý rok, teda 2020. Auto je postavené na platforme CLAR, takže motor je uložený vpredu a hnacia sila sa prenáša vďaka systému xDrive na všetky štyri kolesá. M440i poháňa benzínový radový 6-valec M TwinPower Turbo s objemom 3 litre, ktorému pomáha mild-hybridný systém. Pohonná jednotka ponúka maximálny výkon 275 kW (374 k) a rovných 500 Nm krútiaceho momentu, pričom spolupracuje s 8-stupňovým automatom Steptronic Sport. BMW M440i tak dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,5 sekundy, pričom ručička tachometra sa zastaví na hodnote 250 km/h, čo je elektronicky obmedzená hodnota.
Ako som už spomenul, M440i disponuje pohonom všetkých kolies xDrive. Ten využíva elektronicky riadenú viaclamelovú medzinápravovú spojku, ktorá k zadnej náprave pripája prednú, pričom rozdelenie hnacej sily je v pomere 40:60 (predok:zadok). V prípade potreby však dokáže systém xDrive tento pomer zmeniť a poslať viac krútiaceho momentu na nápravu s lepšou trakciou. M440i profituje aj z M Sport diferenciálu, ktorý optimalizuje trakciu a stabilitu auta pri prejazdoch zákrutou, výjazde z nej či zmene jazdného pruhu. Trakciu reguluje pomocou elektronicky ovládaného zariadenia, ktoré redukuje rozdiel v otáčkach ľavého a pravého kolesa zadnej nápravy. Nechýba dokonca ani adaptívny M podvozok, ktorý sa dokáže prispôsobiť aktuálnym podmienkam na ceste, či jazdnému štýlu vodiča.
6/6 hviezdičiek
BMW M440i si s našimi skúškami poradilo na výbornú a zo 4x4 testu si odnáša plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 10,26 sekundy. BMW jemne zaváhalo len pri testoch s trakciou na jednom kolese prednej alebo zadnej nápravy. Netrvalo však dlho, kým zareagovala trakčná kontrola a auto obidva testy zvládol za zhruba 3 sekundy.