Stačí, ak je malá trakcia na jednej strane auta pod oboma nápravami, alebo keď auto len trochu viac prekríži nápravy a odľahčí kolesá od zeme do uhlopriečky. Tieto situácie dokáže vcelku efektívne pokryť elektronika, konkrétne správne naprogramovaný stabilizačný systém ESC. A práve BMW začiatkom nového storočia celkom masívne promovalo systém xDrive ako najinteligentnejší pohon 4x4 na svete. To automaticky a v žiadnom prípade neznamená, že je aj najlepší, najodolnejší a najvhodnejší do terénu. Aj bežné osobné auto bez nutnosti pobytu v teréne sa však môže ocitnúť v situácii, kedy by mu veľmi pomohli uzávierky, alebo samosvor. Tieto riešenia však pre väčšinu bežných áut nemajú zmysel ani opodstatnenie a navyše nie sú vôbec lacné. Oveľa lepšie je mať inteligentnú elektroniku, teda presnejšie stabilizáciu, ktorá to rýchlo a bez nutnosti aktivácie čohokoľvek vyrieši pre vodiča sama. A presne to BMW trhu ponúklo už pred viac než 15 rokmi. Odvtedy sa dá v princípe spoľahnúť na to, čo každé BMW s klasickým pohonom xDrive bez problémov dokáže. Pozor, medzičasom ho už nemajú všetky, najmenšie typy s motorom naprieč využívajú iný systém, aj keď majú označenie xDrive.
Nové BMW M5 je však trochu iný prípad. Prvýkrát má M5 pohon oboch náprav a BMW v tomto modeli prvýkrát použilo aj konštrukčne modifikovaný systém M xDrive, ktorý pre športovú jazdu a potrebu jazdiť driftom prednú nápravu od pohonu úplne odpojí. Má však tento pohon oboch náprav schopnosti klasického pohonu xDrive? Preto je tu BMW M5 4x4 test na valcoch vo všetkých šiestich možných situáciách straty trakcie.