Až kým nezasiahli úrady, BMW pre xDrive celé desaťročie používalo označenie Najinteligentnejší pohon oboch náprav. Do istej miery to bola pravda, no ultimatívny slogan museli prestať používať, keď viacero výrobcov schopnosťami v tomto smere chytrosť pohonu xDrive dorovnalo. Napriek tomu, a snáď v tejto oblasti nemám veľmi veľké medzery, pohon xDrive II. generácie bol prvý, ktorý bez mechanických uzávierok diferenciálov dokázal pohnúť auto vpred aj len pomocou jedného kolesa s trakciou. Tu je ďalší dôkaz, BMW M550d xDrive test inteligencie pohonu 4x4. Áno, je to vcelku veľmi špecifická, až vykonštruovaná situácia, ktorá sa bežne človeku nestane možno ani raz ročne. Ale pokrok je o posúvaní hraníc, nárokov a schopností vyššie a ďalej, nie?
Preto test inteligencie pohonu 4x4 pre tradičné xDrive modely (teda tie s motorom pozdĺžne v karosérii) nie je žiaden zásadný problém. Rovnako ako ani pre aktuálnu generáciu BMW radu 5 typ G30. Nejde len o model M550d, ale o všetky verzie motorov a rovnako pre sedan aj kombík. Dokonca to platí aj pre top model M5 so značne modifikovaným pohonom M xDrive, aký BMW doposiaľ nikdy nerobilo. Ale o tom napíšem v samostatnom príspevku... :)