Produkčná verzia nového BMW radu 8 bola oficiálne odhalená na pretekoch 24h Le Mans v roku 2018. Ide o druhú generáciu tohto radu a pozostáva z troch karosárskych verzii (Cabrio, Coupe a 4-dverové Gran Coupe). Pod kapotou sa ukrýva 4,4-litrový motor V8 prepĺňaný dvomi turbami, ktoré sú umiestnené medzi jednotlivými blokmi valcov. Celkovo tak poskytuje výkon 390 kW (530 k) a 750 Nm. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a to pritom M850i Cabrio nie je žiadna ľahká váha. Hmotnosť dosahuje vyše 2 tony (2 090 kg). Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou od ZF.
Aktívny podvozok a diferenciál
Poďme sa ale pozrieť na podvozok a pohon 4x4. BMW M850i Cabrio disponuje adaptívnym podvozkom M Professional spolu s aktívnymi stabilizátormi. Tento model využíva aj technológiu Carbon Core, čo znamená, že uhlíkové vlákno je integrované do samotného skeletu. Čo sa týka zavesenia, vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové, zatiaľ čo vzadu viacprvkové zavesenie. Pohon všetkých kolies xDrive ovláda elektronicky riadená viaclamelová medzinápravová spojka. M850i tak nie je permanentnou štvorkolkou, ale k zadnej náprave pripája prednú. Nechýba ani športový elektronicky ovládaný M Sport diferenciál, ktorý redukuje rozdiel otáčok medzi jednotlivými kolesami na zadnej náprave. Je to v podstate aktívny zadný diferenciál.
6/6 hviezdičiek
BMW M850i Cabrio v našom 4x4 teste nezaváhalo a získalo plný počet hviezdičiek s časom 15,8 sekundy. Takpovediac so žiadnym testom nemalo auto výrazne problémy a našimi valčekmi prešlo s ľahkosťou. Teda, ako sa to vezme. Keďže je M850i posadené veľmi nízko, pri prvom teste s prednou nápravou na valcoch o ne trochu zavadilo, čo „zabolelo“ aj samotného Maroša.