Spomínaných 375 kW (510 k) a 600 Nm produkuje 3,0-litrový benzínový radový 6-valec M TwinPower Turbo. Ten zároveň spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic, ktorá má niekoľko režimov radenia. Čo sa týka dynamických parametrov, šprint na 100 km/h zvládne za 4,1 sekundy. Na SUV? Šialené. Maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 285 km/h.
Aktívny M diferenciál a pruženie
Pohon všetkých kolies BMW xDrive nechýba ani v tomto modeli. Nemá stály pomer rozdelenia pohonu medzi prednú a zadnú nápravu, čo znamená, že variabilne mení pomer sily na jednotlivé nápravy. Vďaka tomu by mal byť pohon 4x4 veľmi účinný aj pri jazde na povrchu s nižšou priľnavosťou. Pohon M xDrive využíva riadenú viaclamelovú medzinápravovú spojku, ktorá rozdeľuje pohon medzi nápravy. Auto zároveň preferuje zadnú nápravu a k nej pripája predok. Väčšina výrobcov pritom uprednostňuje opačné garde a k predku pripája zadok. X3M Competition okrem toho disponuje aj aktívnym M diferenciálom a pružením. To ponúka tri režimy, a to Comfort, Sport a Sport+. Okrem toho sú k dispozícii aj tri nastavenia dynamickej kontroly stability DSC, ktorú možno aj úplne vypnúť. Čo sa týka zavesenia, vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové, zatiaľ čo vzadu viacprvkové zavesenie.
6/6 hviezdičiek
BMW X3M Competition dosiahlo v našom 4x4 teste plný počet hviezd s časom 18 sekúnd. Prvé štyri testy zvládlo ako po masle. S poslednými dvoma (s trakciou na jednom kolese prednej/zadnej nápravy) si taktiež poradilo v normálnom režime, no reakčný čas už bol o niečo pomalší. Napriek tomu je zisk všetkých hviezd fantastický výsledok a tak povediac, nie je mu čo vytknúť.