Dacia Duster druhej generácie bola predstavená v roku 2017 na Frankfurtskej motor šou. Má približne rovnakú dĺžku ako predchodca a taktiež je postavená aj na rovnakej platforme (B0). Pod kapotou nami testovanej verzie sa nachádzal 1,5-litrový dieselový 4-valec s označením dCi, avšak Duster je možné mať aj v benzínovom variante alebo aj s LPG. Agregát v našom prípade spolupracoval so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, no k dispozícii je aj 6-stupňový automat.
Testovaná Dacia Duster disponovala aj pohon všetkých kolies, ktorý využíva medzinápravovú spojku. Pohon 4x4 v Dusteri je prebratý z koncernového príbuzného, Nissanu Qashqai. Duster je teda primárne predokolkou a až v prípade potreby, teda poklesu trakcie na predných kolesách, sa zapája aj pohon zadných kolies. V prípade, že si vodič želá „permanentný“ pohon 4x4, je tu režim Lock, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá v pomere 50:50. Duster zároveň profituje aj z elektronickej uzávierky diferenciálu, ktorá pri nízkej adhézii pribrzďuje preklzujúce koleso.
5/6 hviezdičiek
Dacia Duster si z nášho 4x4 testu odnáša 5 zo 6 hviezdičiek s celkovým reakčným časom 17,68 sekundy. Duster sa potrápil hlavne so skúškami s trakciou na jednom kolese zadnej alebo prednej nápravy. Oboje skúšky napokon zvládol v režime Lock avšak pri skúške s trakciou iba na kolese zadnej nápravy uplynul 10 sekundový limit, ktorý má každé auto na zvládnutie skúšky, a tak sme mu museli poslednú hviezdičku odobrať. Napriek tomu je zvládnutie piatich testov skvelý výsledok. Keď si k tomu ešte prirátate nízku cenu Dustera, dostávate takmer bezkonkurenčný pomer.