Kuga bola predstavená v roku 2007, pričom v produkcii je nepretržite od roku 2008. Za ten čas vznikli už tri generácie tohto obľúbeného SUV (v Európe sa posledné roky predá ročne cez 150-tisíc kusov), pričom posledná prišla na trh len minulý rok. S príchodom novej generácie došlo nielen k nárastu vozidla, ale aj k predstaveniu niekoľkých noviniek a vylepšení, ktoré Maroš bližšie spomína v našom klasickom videoteste.
Nová Kuga je na výber hneď v niekoľkých motorizáciách. Od dieselu, cez benzín, až po plug-in hybrid. Nami testovanú verziu poháňal najvýkonnejší diesel v ponuke, teda 2,0-litrový 4-valec TDCi EcoBlue s výkonom 140 kW (190 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ktorý sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom novej 8-stupňovej automatickej prevodovky. Prvýkrát je Kuga vybavená aj voličom jazdných režimov. K dispozícii sú módy Normal, Sport, Eco, Slippery (pre povrchy so zníženou adhéziou) a Deep Snow/Sand (hlboký sneh, piesok). V závislosti od zvoleného režimu sa upravuje odozva na stlačenie plynového pedála, tuhosť riadenia či kontrola trakcie. Stabilizačný systém zároveň pribrzďuje preklzujúce kolesá na nápravách, čo predstavuje uzávierky diferenciálov.
6/6 hviezdičiek
Nový Ford Kuga sa v našom 4x4 teste nenechal zahanbiť a odnáša si plný počet hviezdičiek za pokorenie všetkých skúšok. Celkový reakčný čas sa vyšplhal na 14,1 s, čo je taktiež veľmi dobrý výsledok. Kuga v podstate zaváhala len pri testoch s trakciou na jednom kolese prednej alebo zadnej nápravy, keď potrebovala 3,86 resp. 4,74 sekundy. Napriek tomu všetky testy pokorila v režime Normal a s aktivovanou trakčnou kontrolou.