Dizajn

RAV4 používa dizajn známy z amerického trhu. Pôsobí ozaj športovo až agresívne. No v tmavomodrej je takmer neviditeľná, a to je škoda. Vôbec by sme sa nebáli svetlejších farieb. Celkom sa nám páči, len keď sa na ňu pozerám šikmo spredu, vyzerá byť dlhšia, ako v skutočnosti je.

Predok je najdominantnejší. Už to nie je auto, ktoré pôsobí žensky a nežne. Práve naopak, RAV4 je poriadny svalnáč.

Z bočného profilu vyzerá ešte mohutnejšie, ako v skutočnosti je.

V modrej farbe pôsobí naozaj nenápadne. Ak nechcete byť videný, je toto priam ideálna farba. Keď už je RAV4 ale taká fešná, prospela by svetlejšia farba. Pokojne aj obyčajná biela v kombinácii s čiernymi plastmi.

18-palcové disky sú obkolesené poriadnou vrstvou pneumatiky. V teréne alebo meste sa teda nemusíte báť, že ich poškriabete. Pneumatiky špeciálne určené na nízku spotrebu však neustále pískajú. Križovatku v meste som prešiel 50 km/h a už to znelo, akoby som bol ten najväčší vagabund.

Motor

RAV4 sme dostali v najvyššej výbave Executive. Je to vrcholná hybridná verzia s 2,5 l štvorvalcovým motorom a pohonom všetkých kolies. Výkon 163 kW (222 k) zaisťuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1s.

Motor je spojený s prevodovkou e-CVT. Ale je pravdou, že po prvých metroch sa nechávam nahovoriť, že do tohto auta sa hodí. 97 % zákazníkov RAV4 Hybrid nebude žiadať nejaké krvilačné reakcie na plyn. Práve naopak, budú chcieť pokoj. A táto prevodovka ho prináša. Kým, samozrejme, nezošliapnete plynový pedál na podlahu a motor sa vytočí bez toho, aby sa tempo začalo rapídne zvyšovať. Pri pokojných rozbehoch v meste, kde funguje dokonalá symfónia medzi elektromotorom a spaľovacím agregátom, je to zrejme ideálna voľba. Tu sú skutočne cítiť skúsenosti Toyoty s vývojom a výrobou hybridov. Takisto sa to odráža aj na spotrebe.

Na pomerne veľké SUV je spotreba 5,3 l veľmi potešujúca. Dokonca ani pri bežnom dochádzaní do práce nebude problém klesnúť pod 6 l. Na diaľnici začne spotreba stúpať. Malej spotrebe pomohli aj špeciálne pneumatiky. Auto je veľmi príjemne ovládateľné a pohodlné. Odhlučnenie bolo výborné a RAV4 si poradila aj s našimi cestami. Na diaľnici je v štandardných medziach hlučnosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér

Moderný zovňajšok sa do interiéru celkom neprenáša. Kvalitatívne je spracovaný skvelo, no žeby bol extra moderný sa rozhodne nedá povedať.

Výhľad dopredu a do strán je na pomerne veľké auto nadpriemerný. Strešné okno presvetľuje celý interiér, ktorý aj vďaka tomu pôsobí vzdušným dojmom.

RAV4 má pre autá z ázijských krajín už tradične polodigitálne budíky. Prinášajú všetky potrebné informácie, no na najvyššie štandardy v triede začínajú pomaly strácať.

Príjemné je veľké ovládanie vzduchotechniky. Ak sa s RAV4 vyberiete na lyžovačku, nebude problém ho ovládať ani v rukaviciach. Pod nimi sa nachádza aj plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Zvyšok interiéru je taký nemastný neslaný. Nie je s ním nič zásadne zlé, ale niečo tomu proste chýba. A infotainmentu nechám samostatný odstavec.

Zaujímavosťou je ovládač, ktorými sa menia jazdné režimy. Podľa zvoleného režimu zmení aj svoju farbu. Na pohľad preto viete, v akom režime práve jazdíte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Rázvor 2690 mm zaisťuje, že v interiéri je dostatok miesta aj keď za sebou sedia dvaja dlhonožci. Problém s pocitom tesnosti na zadných sedadlách sa možno dostavuje pre menšie zadné okná v kombinácii bez príplatkovej panoramatickej strechy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Kufor

Na stiesnenosť určite netrpí kufor. Jeho obsah 580 litrov je viac ako dostačujúci pre rodinné dovolenky. Dizajnu nebola obetovaná nakladacia hrana, takže ťažký náklad nebudete zdvíhať príliš vysoko.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Infotainment

Jeho najväčšou slabinou je to, že vyzerá ako z roku 2010. Naozaj nerozumiem, prečo z krajiny, ktorá nám dala napríklad Playstation, Nintendo a mnoho legendárnych hier, prichádzajú autá, ktoré majú ozaj zlé používateľské rozhranie. Nenájdeme tu ani Android Auto, ani Apple CarPlay. To by bola jediná náplasť na pomerne zastaraný dizajn infotainmentu.

Určite je šikovné mať fyzické tlačidlá po stranách, no pôsobí to už zastaralo. Orientácia v systéme je tiež zložitejšia ako pri európskej konkurencii. Na čo sa pozeralo najlepšie, je tok energie. Ten si môžete zapnúť aj na budíkoch pred vodičom, no potom vám zmizne údaj o spotrebe. Ak ste veľký fanatik, môžete mať údaj o spotrebe pred vami a na stredovej obrazovke smerovanie energie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Terén

Na záver niečo k schopnostiam v teréne. V našom teste inteligencie pohonu 4x4 zinkasovala Toyota 4 hviezdičky zo šiestich. Problém jej robili skúšky, kde zaberá iba jedno koleso. Nie je to zďaleka prvýkrát, čo sme na tento problém pri hybridných pohonoch Toyoty/Lexus narazili. Nie je to žiadna tragédia, s väčšinou nástrah, ktoré dokáže 4x4 riešiť, iste pomôže. Žiaľ, len chvíľu, kým sú nabité akumulátory. No sám výrobca nám ukázal, že aj toto sa dá zvládnuť na výbornú. Nový Lexus UX 4x4 test na valcoch zvládol na plný počet bodov.

V zablatenom okolí Pezinskej Baby sme ju mierne prevetrali aj v reálnych podmienkach. Je potrebné mať nabitý elektromotor. Ten totiž svoj výkon posiela na zadnú nápravu, zatiaľ čo spaľovací agregát poháňa prednú. Ľahký “chatový” terén, alebo zimné kalamity bez problémov zvládne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zhodnotenie

Toyota RAV4 je tichý spoločník, ktorý vám na nervy určite nepolezie. Práve naopak, často vás príjemne prekvapí. S cenou na úrovni 40 000 € to nie je zlá ponuka. Keď sa zamyslíte, čo všetko za ňu dostanete. V prvom rade, aké veľké auto to je. Toto už dávno nie je tá maličká sympatická RAV4 z 90. rokov, ktorá celý SUV segment vlastne otvorila. Toto je seriózne a plnohodnotné rodinné auto, ktoré sa oveľa lepšie než v teréne cíti v meste, v jeho blízkosti a na cestách mimo obce.

Typ karosérie: 5-dverové SUV
Trieda / kategória: SUV
Vonkajšie rozmery: 4 600 x 1 855 x 1 685 mm
Druh pohonu: hybridný (spaľovací motor + elektromotor)
Zdvihový objem (ccm): 2 487
Počet valcov / ventilov: 4/16
Maximálny výkon (kW / ps): 131 kW (176 k), systémový 163 kW (222 k)
Maximálny krútiaci moment (Nm): 221 Nm
Maximálna rýchlosť (km/h): 180
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,1
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100 km): výrobca 4,5 l/100 km, test 5,3 l/100 km
Prevodovka: e-CVT
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1 655 až 1 755 kg
Celková hmotnosť (kg): 2 225 kg
Druh pohonu: 4x4
Rozmery kolies: 225/60 R18
Rozchod (p/z), rázvor: vpredu 1 610 mm, vzadu 1 640 mm, rázvor 2 690 mm
Objem nádrže: 55 l
Objem kufra: 580 - 1 690 l
Cena ( Euro ): 41 490 (Executive 2.5 Hybrid 4x4)
 
Toyota RAV4 2,5 Hybrid
163 kW AWD e-CVT Executive
Honda CR-V 2,0 Hybrid
135 kW AWD e-CVT Executive
základný model
23 990 €
(RAV4 2,0 129 kW M6 Active)
25 390 €
(CR-V 1,5 Vtec 127 kW M6 Comfort)
adekvátny model
41 490 €
(RAV4 2,5 Hybrid 163 kW AWD e-CVT Executive)
42 290 €
(CR-V 2,0 Hybrid 135 kW AWD e-CVT Executive)
adekvátna výbava
navigácia, adaptívny tempomat, automatická dvojzónová klimatizácia, PDC vpredu a vzadu, vyhrievaný volant, 360-stupňová kamera, bezkľúčový vstup, LED svetlá, 18-palcové disky, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, ventilácia predných sedadiel, DAB rádio
v sérii: adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup, alarm, head-up displej, vyhrievané predné a zadné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievaný volant, DAB rádio, navigácia, panoramatická strecha, PDC vpredu a vzadu, zadná kamera, LED svetlá, 18-palcové disky
výsledná cena
42 260 €
42 290 €



 

 
Nissan X-Trail 1,75 DCI
110 kW 4x4 CVT Tekna
Mazda CX-5 2,2 Sky-D
136 kW AWD A6 Takumi Plus
základný model
23 100 €
(X-Trail 1,75 DCI 110 kW M6 Visia )
24 400 €
(CX-5 2.0 Sky-G 121 kW M6 Emotion)
adekvátny model
36 200 €
(X-Trail 1,75 DCI 110 kW 4x4 CVT Tekna)
41 400 €
(CX-5 2,2 Sky-D 136 kW AWD A6 Takumi Plus)
adekvátna výbava
v sérii: parkovací asistent, LED svetlá, 19-palcové disky, strešné okno, vyhrievané predné a zadné sedadlá, vyhrievaný volant, Bose soundsystem, bezkľúčový vstup, DAB rádio, navigácia, 360-stupňová kamera s PDC vpredu a vzadu, dvojzónová automatická klimatizácia

za príplatok: adaptívny tempomat s asistentom pre jazdu v zápche 500 €
v sérii: strešné okno, 19-palcové disky, ventilované predné sedadlá, vyhrievané predné a zadné sedadlá, adaptívny tempomat, head-up displej, bezkľúčový vstup, Bose soundsystem, 360-stupňová kamera s PDC vpredu a vzadu, vyhrievaný volant, LED svetlá, adaptívny tempomat, automatická klimatizácia

za príplatok: navigácia 500 €
výsledná cena
36 700 €
41 900 €