Štvrtá generácia Tucsonu ponúka bohatú paletu motorizácií. V ponuke sú ako hybridné, tak aj benzínové a dieselové pohonné jednotky. Nami testovaná verzia skrývala pod kapotou 1,6-litrový dieselový preplňovaný 4-valec, ktorý však dopĺňal aj 48V mild-hybridný systém. Celkovo tak pohonná jednotka autu dodáva 100 kW, teda 136 koní a 320 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom 7-stupňovej dvoj-spojkovej prevodovky DCT. Daná verzia výkonom veľmi neohuruje, čomu zodpovedá aj zrýchlenie na 100 km/h až za 11,6 s, avšak rýchlosť nie je ani zďaleka hlavnou doménou Tucsonu.
Skôr než pri jazde v priamke, by sa nový Tucson nemal stratiť na nespevnených či klzkých povrchoch. V tom mu jednoznačne pomáha pohon všetkých kolies, ktorý u automobilky Hyundai nesie označenie HTRAC. Ten využíva elektronickú spojku s variabilným rozdelením krútiaceho momentu a tiež aktívnu kontrolu krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou. Pohon všetkých kolies sa stará nielen o to, aby malo auto dostatočnú priľnavosť na vyššie spomenutých povrchoch, ale zároveň aj zvyšuje jeho stabilitu pri prejazdoch zákrutami. Taktiež nechýbajú ani tri terénne režimy (blato, piesok a sneh), ktoré auto lepšie prispôsobia na konkrétny povrch. K dispozícii sú tiež elektronicky ovládané tlmiče (ECS). Systém automaticky a neustále kontroluje odpruženie vozidla, pričom pri výpočtoch berie do úvahy aj aktuálne jazdné podmienky ako rýchlosť, povrch vozovky, zatáčanie, brzdenie a zrýchľovanie. Na základe týchto informácií prispôsobuje pruženie každého kolesa aktuálnej situácii.
6/6 hviezdičiek
Hyundai Tucson Hybrid 4x4 test zvládol na plný počet hviezdičiek s famóznym časom len 5,72 sekundy. Na druhú stranu treba podotknúť, že nie úplne všetky skúšky boli pre Tucson prechádzkou ružovou záhradou. Posledný test, teda s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy pokoril Tucson až s aktívnou elektronickou uzávierkou diferenciálu. Následne však danou skúškou prešiel len za 1,44 s. Celkovo tak v priemere potreboval nový Tucson menej ako 1 sekundu (konkrétne 0,95 s) na zvládnutie jedného testu, čo je naozaj skvelý výsledok, ktorým atakuje TOP 5 nášho rebríčku 4x4 testov.