Prvá recenzia BMW M6 (E63)
Autá s modro-bielou vrtuľou na kapote som mal vždy rád. Špeciálne ak sa jednalo o verzie vyrábanie divíziou M. Aj to je dôvod, prečo nikdy nepoviem nie, ak dostanem možnosť vyskúšať ktorékoľvek BMW. Klasických bavorákov som vyskúšal ozaj dosť, no špeciály s logom M sa mi úspešne vyhýbali. Samozrejme rátam len chvíľky strávené za volantom, nie na mieste spolujazdca. Preto keď sa naskytla možnosť absolvovať celé preteky série AutoSlalom na predošlej generácii BMW M6 s atmsférickým V10, nemohol som povedať nie. Úprimne, za ostatné dva týždne som neprišiel na to, čo by sa muselo stať, aby som na takú ponuku povedal nie. Bola to totiž ponuka, ktorej sa nie nehovorí...
Na 1. máj 2012 v živote nezabudnem. Prvýkrát som po 5. rokoch organizovania AutoSlalom jazdil ako pretekár. A hneď na úžasnom BMW M6 E63. Je to naozaj úžasná mašina! Dostala ma v každom smere...
Za veľkorysú ponuku ďakujem Norovi Kováčikovi z Košíc, ktorému touto cestou veľmi veľmi ďakujem. Na prvý máj 2012 len tak nezabudnem. Na letisku nad Svidníkom sa konali prvé preteky východoslovenskej série AutoSlalom AUTOGLYM. Nie len, že po 5 rokoch spoluorganizovania boli moje prvé, do ktorých som nastúpil ako pretekár. Zároveň to boli moje prvé momenty za volantom BMW M6. Úžasná kombinácia, ale aj zodpovedná. Seriál AutoSlalom je azda najbezpečnejší motoršport u nás, lebo požiadavky organizátorov sú v prvom rad orientované na bezpečnosť všetkých (jazdcov, divákov, áut...). O svoju bezpečnosť, či celistvosť superkupé som sa vďaka tomu veľmi neobával. Ale v hre bolo moje JA. Bol som na očiach, boli tu mnohí dobrí jazdci a nechcel som ostať v hanbe... Trať na tamojšom letisku je pomerne rýchla, technicky stredne náročná s aj pár pomalými úsekmi.
Pred štartom tréningovej jazdy som veril, že s M6 to bude na slalome naozaj obrovský boj. Keďže Noro ma od začiatku nabádal kompletne vypnúť stabilizačný systém DSC a zároveň riadiť v najostrejšom možnom režime M (programovateľný gombík na volante) pod ktorým má tento špičkový jazdec nastavené najagresívnejšie možné správanie sa dvojspojkovej robotizovanej prevodovky SMG III. gen, najtuhšie nastavené pruženie, najostrejšie riadenie a kto vie čo ešte... Môj prvý a vlastne jediný cieľ bolo udržať seba aj auto na trati! Bol som si istý, že to bude ozaj ťažký oriešok. Veď si len zrátajte vstupné hodnoty: pohotovostná hmotnosť cca 1800 kg, max. výkon ľahko cez 500 k, max. krútiaci moment 520 Nm, hnaná výhradne zadná náprava... Tlačiť na hranicu možností medzi kužeľmi, ktoré sú od seba 4m neznie vôbec jednoducho. Z M6-ky som mal aj trochu strach.
Strach sa však pominul presne po 63 sekundách tréningovej jazdy. Doteraz je pre mňa neuveriteľné a nepochopiteľné (a ešte aj dlho bude), ako je možné, že tak veľké, ťažké a premotorované auto dokáže byť tak prívetivé na ovládanie. A to napriek tomu, že na kupé boli obuté úzke disky a športové plášte FEDERAL 595 RS-R s rozmermi 225/40 R18 vpredu a vzadu 255/35 R18.
Všetky predpoklady ako 500 koňové auto chodí sa mi v momente zborili. Teraz ma ale nechápte zle. Nejde o to, že M6 by nevládala, alebo že každý výjazd z bránky sa niesol v znamení powerslidu. Práve, že sa niesol. :-). Finta spočíva v tom, že v prípade M6-ky je tá drvivá sila a výkon úplne prirodzená, ovládateľná a krotká. Prvotný strach nahradil úsmev, ktorý mi nezmizlo po celé podujatie. Tu presne som si naplno uvedomil, čo to znamená všade omieľaný reklamný slogan - Radosť z jazdy.