Nová Astra generácie K vyzerá ozaj skvelo. Ťažko povedať, či sa mi páči viac než typ J. No určite nie menej. Byť len pekný v najprepchanejšom segmente osobných áut v Európe už dávno nestačí. Každoročne tu sú dve kľúčové novinky, ktoré majú ambície zamiešať karty v stále najväčšom 23% segmente osobných áut v Európe. Veď sa len pozrite, koľko je tu konkurentov: Golf, Focus, Octavia, 308, Leon, Mégane, C4, Auris, i30, Ceed, Mazda3, Civic, Pulsar, Giulietta... A to stále nie je všetko. Do segmentu C technicky patria aj prémiové typy A3, rad 1, trieda A a pre kompletné doplnenie snáď ešte Mini 5D a Lexus CT. Iste, Astra nie je konkurentom pre všetky uvedené mená, no stále pre viac než veľa z nich.

Opel Astra K prva jazda

Dve karosárske verzie

Nová Astra aktuálne existuje v dvoch základných karosárskych verziách: ako 5-dverový hatchback a kombi, ktoré volajú Sportstourer. Rovnako ten je tvarovo veľmi podarený. Keď som sa svojho času z oficiálnych materiálov dozvedel, že Touareg II. generácie je ľahší až o neuveriteľných 400 kg, na malé okamihy som to považoval za preklep. Nezdalo sa mi možné odľahčiť auto o 20%. Astra K je, podľa verzie samozrejme, ľahšia od 120 až do 200 kg. Samotná karoséria, napríklad, je ľahšia o 77 kg, čo je -21%. Pre lepší výhľad sú všetky stĺpiky tenšie. Napriek tomu je torzná tuhosť o 13% lepšia. Ešte je tu jedna pikoška. Opel síce netvrdí, že Astra K má najnižšiu hodnotu koeficientu odporu vzduchu cx v segmente, no s číslom 0,285 je to najlepší výsledok všetkých 11 generácií. Astra J mala tento parameter na úrovni 0,32.

Pri jazde v tme vám do Astry K protiidúce autá nebudú vyblikovať ako na arogantného blbečka, ktorý si hľadí len na svoje pohodlie a komfort. Svetlá IntelliLux nie len skvelo svietia, ale aj fungujú a reagujú ak ako by automatické adaptabilné diaľkové svetlá mali.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Astra K však nie je len ďalší účastník bitky o zákazníka. Okrem zásadného odľahčenia, ktoré si vnímavý vodič uvedomí v prvých zákrutách a zabrzdeniach, prináša do segmentu C niekoľko prelomových technológií. Najväčšou peckou sú nepochybne matrix FullLED svetlomety IntelliLux. Jasné, že nie sú súčasťou štandardnej výbavy, no adaptabilné diaľkové svetlá na báze LED sú o skok lepšie ako bixenóny s rovnakou schopnosťou vyrezávať premávku predsebou, aby nedochádzalo k osĺňovaniu. Svietia krásne belaso až bielo a vzdialenosť až 350 m pred autom nasvietia dosť dobre na to, aby si vodič mohol všimnúť prekážky 1,5 až 3 sekundy skôr. Ak venuje pozornosť jazde, samozrejme. Ak nie, Astra K je vybavená aj protikolíznym systémom s automatickým núdzovým brzdením. Krátka osobná skúsenosť so svetlami jazdou v noci ukázala, že IntelliLux sú zvládnúte mimoriadne dobre nie len čo do osvetlenia priestoru pred autom a v širšom okolí cesty, ale hlavne veľmi dobre reagujú na premávku pred Astrou K, takže na rozdiel od mnohých iných systémov vás tento nebude otravovať nutnosťou skôr prepínať z diaľkových na stretávacie. Ak by ste v tomto smere zostali pohodlní, pri jazde v tme vám do Astry K nebudú protiidúce autá vyblikovať ako na arogantného blbečka, ktorý si hľadí len na svoje pohodlie a komfort.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Prakticky všetky tu uvedené motory určené pre Astru K sú z novej generácie. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro6 a dynamiku auta v sledovanej pružnosti 80 - 120 km/h zlepšili v priemere o 32%. Petrolheadov však asi zamrzí, že podobne ako niektorí francúzski výrobcovia aj Opel ide prísnou cestou downsizingu a najväčší objem motora, ktorý sa do Astry K zmestí, je vraj len 1,6 liter. A to pre budúce verzie OPC nie sú práve najlepšie správy, čo poviete?
 

Gasoline engines

1.0
ECOTEC
® Direct Injection Turbo ecoFLEX with Start/Stop

1.4 ECOTEC®

1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo

1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo ecoFLEX with Start/Stop

1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo

1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo ecoFLEX with Start/Stop

1.6 ECOTEC® Direct Injection Turbo ecoFLEX with Start/Stop

 

             

Emission classification

EURO6

EURO6

EURO6

EURO6

EURO6

EURO6

EURO6

Fuel

Super

Super

Super

Super

Super

Super

Super plus

Number of cylinders

3

4

4

4

4

4

4

Displacement in cm3

999

1,399

1,399

1,399

1,399

1,399

1,598

Bore / stroke in mm

74.0 / 77.4

74.0 / 81.3

74.0 / 81.3

74.0 / 81.3

74.0 / 81.3

74.0 / 81.3

79.0 / 81.5

Max. output
in kW (hp) / at rpm

77 (105) /
5,500

74 (100) /

6,000

92 (125) /

4,000-5,600

92 (125) /

4,000-5,600

110 (150) / 5,000-5,600

110 (150) / 5,000-5,600

147 (200) / 5,500

Max. torque
in Nm / at rpm

170 /
1,800-4,250

130 /
4,400

245 /

2,000-3,500

230 /

2,000-3,500

245 /

2,000-3,500

230 /

2,000-4,000 (AT-6: 235 / 2,000-4,000)

280 (300 with overboost)/ 1,650-3,500 (1,700-4,700)

Compression ratio

10.5 : 1

10.6 : 1

10.0 : 1

10.0 : 1

10.0 : 1

10.0 : 1

9.5:1

Axle ratio

3.94

(Easytronic® 3.0: 4.19)

4.63

3.35

3.56

3.35

3.56
(AT-6: 3.14)

4.18

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Viac než desaťročie som sa divil, prečo sem koncern General Motors prostredníctvom svojej dcéry Opel neprinesie v USA a Kanade tak obľúbený komunikačný systém OnStar. Až teraz, po 19 rokoch od predstavenia v USA prichádza aj k nám. Na Slovensku, žiaľ, ešte nefunguje. No tieto moderné komunikačné systémy nejdú v SR viacerým automobilkám. Problémom je neadekvátne vybudované potrebné technické zázemie. Verme, že o pár rokov si budeme aj my môcť vychutnať jeho možnosti a komfort. Na teraz len prezradím, že OnStar dokáže po komunikácii s nepretržite pripraveným callcentrom nahrať koordináty vášho želaného cieľa priamo do navigácie cez internet. Jeho súčasťou je núdzová funkcia eCall, ktorá po nehode okamžite kontaktuje záchranné zložky. Diaľková diagnostika dôležitých systémov auta je tiež súčasťou systému OnStar. Vystopovanie ukradnutého auta v súčinnosti s políciou. Ak však nechcete, aby "veľký brat" vedel, kde sa nachádzate a kam idete, 5 sekundovým podržaním gombíka na strope zrušíte vysielanie a možnosť vystopovať vašu polohu. Opel Astra K tiež ponúka hlasové ovládanie základných funkcií prostredníctvom funkcie Voice Command. Samostatnou kapitolou sú možnosti pripojiteľnosti. Na bezdrôtovú sieť v Astre K sa vraj dá súčasne pripojiť až 7 zariadení, to znamená nie len každý z 5 členov posádky, ale aj vaša mačka či pes. :)

Podrobnejšie a presnejšie zhodnotenie novej Astry od nás očakávajte až v plnohodnotnom teste. Na teraz sa s vami delím o všetko, čo sa mi o nej podarilo v priebehu poldňa
zistiť.

Kompletný cenník Opel Astra K