Že ani najväčší producent áut na svete nemá zástupcu v každom jednom segmente je asi pochopiteľné. Ale nemať zástupcu v jednom z najobľúbenejších a najpredávanejších druhoch vozidiel je veľmi prekvapivé. Presne to sa práve mení. Toyota Yaris Cross je po rokoch úspechov konkurencie v segmente malých SUV triedy B, lepšie a presnejšie označovaných ako malých crossoverov konečne na svete. Na Slovensku bude Toyota Yaris Cross od októbra 2021, my sme mali možnosť vyskúšať ju prvých pár desiatok kilometrov. Čo všetko sme počas prvej jazdy zistili?
B-mode u Toyoty sa pouziva len pri jazde z kopca ako "brzdenie motorom", aby sa neprehrievali mechanicke brzdy. Pri jazde z dlheho kopca sa to zapina aj automaticky, najprv sa nabije bateria a potom sa pripoji motor (bez paliva) ako mechanicka zataz na brzdenie. To znamena, ze B-mode nie je potrebne zapinat celu zivotnost auta. Historicky to musela dat Toyota podla US pravidiel, kde kazda automaticka prevodovka musi mat B-mode zo zakona.
Rekuperovat cez B-mode je neefektivne a zbytocne zatazuje hybridny system. Rekuperuje sa cez brzdovy pedal od minima do maxima. Zaradenim B-mode sa nastavi rekuperacia na 100% a sucasne sa cez druhy elektromotor da do pohybu spalovak bez paliva, ktory posobi ako mechanicka zataz. Je to neefektivne, pretoze cast rekuperacie sa spotrebuje v elektromotore a pri dlhodobom pouzivani sa zbytocne zatazuje system.
Info na Car Care Nut / youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=0RqR14yJbMc&list=PLeFzfl0Q8rQUgJLQheNbttBtKT6iSOX4D&i...