Britský EVO magazine oslovil šéfinžiniera novej Toyoty Supra a Toyoty GT86 Tetsuya Tadu. Ten povedal, že Toyota sa takým modelom stále zaoberá. Nepôjde však o auto lacnejšie ako GT86, ako pôvodne plánovali. Prvé zvesti o novej športovej Toyote sa objavili už v roku 2015 uvedením konceptu Toyota S-FR na autosalóne v Tokiu.
Ako vysvetľuje Tada, situácia na trhu so športovými autami neumožňuje výrazne znížiť náklady na ich projektovanie a výrobu. Bez ohľadu na veľkosť auta, proces prebieha podobne a generuje veľmi podobné náklady. Podlieha rovnakým požiadavkám na bezpečnosť a emisie, pozostáva z rovnakého počtu dielcov, a preto sú možnosti znižovania nákladov veľmi malé. Súvisí to aj so skutočnosťou, že uvedenie takéhoto auta na trh je vždy spojené so značným rizikom.
Nástupca Toyoty MR2?
Je celkom možné, že nová športová Toyota bude pripomínať obľúbený model MR2 s centrálne umiestneným motorom, pravdepodobne s väčším výkonom ako GT86 a jazdnými vlastnosťami podobnými modelu MR2. Jej cena by sa mohla pohybovať niekde medzi GT86 a Toyotou Supra.
V tejto konfigurácii by kompaktné GT86, vyrábané od roku 2012, plnilo funkciu auta pre vodičov-začiatočníkov v športovej jazde. Podľa Tetsuya Tadu je tento model ideálny ako príprava na jazdu v Toyote Supra. „GT86 je auto, ktoré má klientom Toyoty pripomenúť, aké príjemné je šoférovať športové vozidlo,” dodáva japonský odborník. „V letectve by bolo ekvivalentom tohto modelu výcvikové lietadlo. Mnohí naši zákazníci už majú za sebou niekoľko rokov takéhoto tréningu a máme množstvo signálov, že by chceli čosi viac. Odpoveďou na túto požiadavku je nová Supra.”