Wrangler Rubicon JL je v ponuke ako 2-dverová a 4-dverová verzia. Štvrtá generácia okrem toho priniesla mnoho noviniek, ako prepracovanejšiu prevodovku, modernejší interiér či nové pohonné jednotky. Vrcholom pritom ostal benzínový 3,6-litrový motor Pentastar VVT V6, ktorý dodáva 213 kW (289 k) a 353 Nm krútiaceho momentu. No ako píšem v úvode, do Európy sa dostali len 4-valce. Motor zároveň spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou Aisin AL6, pričom 8-stupňový automat 850RE Torqueflite je k dispozícii za príplatok. Okrem ponuky 4-valcov a dieselových motorov by mal tento rok (2020) pribudnúť plug-in hybrid.
Najväčšia svetlá výška vo svojej triede
Čo sa týka pohonu 4x4, nenájdete veľa áut schopnejších v teréne ako práve Wrangler Rubicon. Je to plnohodnotné terénne auto so všetkým, čo k tomu patrí. Auto je tuhé, nakoľko aj pri štvrtej generácii ostali tuhé nápravy a nezávislé zavesenie by sme len ťažko hľadali. Rubicon disponuje pohonom všetkých kolies Rock-Trac. Ten výrazne zvyšuje krútiaci moment na kolesách, čo následne umožňuje aj extrémne manévre v teréne. Prevodový pomer Rubiconu je pritom 4:1, čo zase umožňuje jazdu nižšou rýchlosťou s väčším krútiacim momentom na samotných kolesách. Pohon Rock-Trac zároveň ponúka aj niekoľko režimov. Auto môžete mať prepnuté aj v režime pohonu len zadných kolies. V ďalšom režime však už dostanete stály pohon 4x4. Nápravy ako vpredu, tak aj vzadu nesú označenie Dana 44. Predná náprava je namontovaná tak, aby zaistila vyššiu svetlú výšku, ktorá činí 25,4 cm.
Uzamykateľné diferenciály Tru-LokJeep
Wrangler Rubicon má zároveň aj najlepšie nájazdové a prejazdové uhly v triede. Predný nájazdový uhol je 38,4 stupňa, prejazdový je 20,8 stupňa a zadný nájazdový má hodnotu 31,4 stupňa. Veľkým tromfom Rubiconu sú uzamykateľné diferenciály Tru-LokJeep, ktoré pomáhajú zaistiť dokonalú trakciu a v ťažkom teréne ich rozhodne využijete. Zaujímavosťou je aj systém na odpojenie priečneho stabilizátora. Ten umožňuje odpojiť stabilizátor počas jazdy do rýchlosti 30 km/h v režime 4LO, čím môžu predné kolesá klesnúť a stlačiť sa až o 25 %.
6/6 hviezdičiek
Jeep Wrangler Rubicon prešiel našim 4x4 testom ako po masle. Získal plný počet hviezdičiek s časom 7,58 sekundy, čo je náš nový rekord. Autu tak z tohto hľadiska nie je čo vytknúť. Rubicon potreboval na jeden test v priemere len 1,26 sekundy, čo je neskutočný výsledok. Schopnejší pohon 4x4 sme tak v našom teste ešte nemali.