KIA Sorento je v produkcii nepretržite od roku 2002. Za uplynulých 18 rokov nám automobilka naservírovala už štyri generácie tohto populárneho SUV, pričom tú aktuálnu odhalili na fotkách vo februári 2020 a po dizajnovej stránke trafili klinec po hlavičke. Nové Sorento totiž vyzerá fantasticky. Poďme sa však v rýchlosti pozrieť na technické parametre. Na test sme mali verziu Hybrid, to znamená 1,6-litrový benzínový motor T-GDi (4-valec), ktorý dopĺňa elektromotor napájaný z 1,49 kWh líthium-polymérového akumulátora. Celkový systémový výkon tak dosahuje 169 kW (230 k) a krútiaci moment 350 Nm. Ten sa prostredníctvom 6-stupňovej automatickej prevodovky prenáša na všetky kolesá.
Nové Sorento je primárne predokolka. K prednej náprave teda pomocou medzinápravovej spojky pripája v prípade potreby aj pohon zadných kolies. Hnacia sila posielaná na všetky kolesá však nezabezpečuje len lepšiu trakciu auta na klzkých či nespevnených povrchoch, ale pomáha zlepšovať aj jeho bočnú stabilitu pri prejazde zákrutami. Sorento tiež ponúka aj niekoľko jazdných režimov a dokonca aj tri režimy terénu (sneh, piesok a blato). Pri prvom menovanom režime sa systém snaží zabrániť preklzu kolies na zasnežených alebo zľadovatených plochách, zatiaľ čo pri režime „blato“ umožňuje agresívnejšie dávkovanie krútiaceho momentu a obmedzuje radenie vyšších prevodových stupňov. Po zvolení terénu „piesok“ sa systém pohonu snaží čo najoptimálnejšie rozdeliť hnaciu silu medzi jednotlivé kolesá a zabrániť tak ich zapadnutiu. Ako si však poradil s našimi valcami?
6/6 hviezdičiek
KIA Sorento Hybrid 4x4 test zvládla na výbornú. Nielenže získala plný počet hviezdičiek, ale skúškami prešla v celkovom čase len 5,94 sekundy, čo je v priemere menej ako 1 sekunda na každý test. Pohon všetkých kolies reagoval naozaj promptne a Sorento prešlo naším 4x4 testom ako po masle. Svojím skvelým výkonom sa zároveň radí na najpoprednejšie priečky nášho rebríčka, čo čakal asi málokto.