Nový Land Rover Defender predstavili v roku 2019 na Frankfurtskej motorshow. Ide totiž o prvý veľký update Defenderu od roku 1983, a tak novinku sprevádzali obrovské očakávania. Defender je na výber vo viacerých motorizáciách (benzín aj diesel) vrátane plug-in hybridnej verzie. Nami testovanú verziu poháňal nový radový 6-valec s objemom 3,0-litra a výkonom 400 koní. Krútiaci moment sa zároveň prenáša výhradne na všetky štyri kolesá cez automatickú prevodovku.
Architektúra nového Defenderu je z 95 % nová a založená na ľahkej hliníkovej monokokovej konštrukcii, vďaka čomu Land Rover vyrobil svoju najpevnejšiu konštrukciu. Je trikrát pevnejšia, než tradičné konštrukcie zložené zo samostatného rámu a karosérie. Nový Defender disponuje aj systémom Configurable Terrain Response, ktorý skúseným vodičom off-roadu umožňuje doladiť individuálne nastavenia vozidla (riadenie, diferenciál či trakčnú kontrolu) tak, aby vyhovovali požadovaným podmienkam. Na druhej strane pre neskúsených vodičov off-roadu systém pomocou automatickej funkcie zistí najvhodnejšie nastavenie vozidla pre požadovaný terén. Defender má svetlú výšku 291 mm, predný nájazdový uhol 38 stupňov, prejazdový uhol 28 stupňov a zadný nájazdový uhol 40 stupňov, toto sú však hodnoty verzie so vzduchovým podvozkom. Zároveň ponúka maximálnu hĺbku brodenia až 900 mm. Nový Defender disponuje najmodernejšou technológiou a elektronikou (ako elektronická trakčná kontrola), ktorá neustále monitoruje jazdnú situáciu a priľnavosť kolies. Elektronický aktívny diferenciál zase zabezpečuje prenos hnacej sily na kolesá s najväčšou dostupnou trakciou. To je len malý zlomok toho, akými systémami Defender disponuje. Má tak tie najlepšie predpoklady zvládnuť hocijaký terén a ide pravdepodobne o najkomplexnejší off-road sveta.
6/6 hviezdiečiek
Land Rover Defender 4x4 test zvládol na plný počet hviezdičiek, čo sa popravde aj očakávalo. Otázny však bol čas. Dokázal Defender zvládnuť 6 skúšok nášho 4x4 testu za menej ako 5,10 s a vytvoriť tak nový rekord? DOKÁZAL! Land Rover Defender zvládol náš 4x4 test s celkovým reakčným časom len 4,86 sekundy, čím vytvoril nový rekord a stal sa zároveň prvým autom, ktoré pokorilo hranicu 5 sekúnd. V priemere potreboval Defender na zvládnutie jedného testu len 0,81 sekundy, čo je neskutočný výkon. Auto dokázalo neuveriteľne rýchlo zareagovať na pokles trakcie niektorých kolies a okamžite poslať krútiaci moment na kolesá s dostatočnou priľnavosťou. Právom si tak odnáša z nášho 4x4 testu prvenstvo a dovolím si tvrdiť, že koruny ho už nikto nezbaví. Ak si však myslíte, že poznáte auto, ktoré by mohlo Defender v našom 4x4 teste poraziť, dajte nám vedieť do diskusie a ak to bude možné, zoberieme ho na naše valce.