Preto nás však vôbec neteší fakt, že stále viac áut typu SUV alebo Crossover opúšťa nielen väčšiu svetlú výšku a sú ňou pod 190 mm, ale neponúknu ani pohon oboch náprav. Obe tieto veci doslova zrádzajú princípy a piliere, na ktorých táto kategória áut vznikla. My v redakcii TOPSPEED.sk sme presvedčení, že autá SUV a Crossovery majú v prvom rade mať pohon oboch náprav. To, aký je zdatný, je potom ďalšia vec, ktorú overujeme naším testom. Teraz je na rade ďalší. Lexus NX 300h 4x4 test teda podstúpil našu skúšku.
Práve drobné h v označení tohto auta robí zásadný rozdiel. Lexus NX hybrid totiž nemá mechanicky prepojenú prednú a zadnú nápravu. Táto štvorkolka je vyskladaná. Prednú nápravu poháňa klasický spaľovací motor, zadné kolesá zas elektromotor. Rovnaké riešenie ako má Lexus RX450h. Nejde teda o stály, ale pripájateľný pohon oboch náprav a aj to inak, ako to bežne poznáme. Ako si toto auto poradí s jednotlivými skúškami straty trakcie? Koľko zo 6 možných hviezd dostane? Toto je jedno zo skorších videí, ktoré sme nakrúcali, keď sme s týmito testami začínali. Preto je len jedna kamera...