Lexus RX450h existuje vo dvoch verziách. V klasickej a v predĺženej s označením Long (RX450hL). Hlavný rozdiel je v počte miest na sedenie. Verzia Long ich ponúka až sedem. Práve o tejto verzii si dnes niečo povieme a pozrieme sa, ako dopadol 4x4 test.
Disponuje hybridným systémom, ktorý sa skladá z 3.5-litrového motora V6 s variabilným časovaním ventilov a dvoch elektromotorov. Každý z elektromotorov je pripojený k jednej náprave vozidla. Spolu so spaľovacím motorom ponúkajú kombinovaný výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 335 Nm. Pohonná jednotka zároveň spolupracuje s prevodovkou e-CVT a nechýba ani pohon všetkých kolies, ktorý ale nie je permanentný. RX450hL nie je plug-in hybrid, to znamená, že batérie sa nedobíjajú pomocou kábla, ale výlučne rekuperáciou energie.
Ako som už spomínal, každý z elektromotorov je pripojený k jednej z náprav. RX450hL však nie je permanentnou štvorkolkou. Elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá, sa aktivuje iba pri rozbiehaní, pri silnej akcelerácii, ostrejšom zatáčaní vozidla a pri preklze predných kolies pre lepšiu trakciu. V podstate funguje ako tradičný systém preklzu a trakcie. Hlavný rozdiel však predstavujú elektromotory. Tie reagujú oveľa citlivejšie a ako vieme, ponúkajú maximálny krútiaci moment už od začiatku spektra otáčok. Čo sa týka zavesenia, vpredu nájdeme typ McPherson, zatiaľ čo vzadu viacprvkové zavesenie.
5/6 hviezdičiek
Lexus RX450hL dosiahol v našom 4x4 teste 5 zo 6 hviezdičiek s časom 13,68 sekundy. S nemeckou konkurenciou sa nemôže úplne rovnať, čo ukázal aj náš test na valcoch. Nad sily Lexusu bola skúška s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy a poriadne sa potrápil aj pri teste v opačnom garde (trakcia na jednom kolese prednej nápravy). Napriek tomu je zisk 5 hviezdičiek veľmi slušný výsledok.