História označenia GLE sa datuje len od roku 2015, keď Mercedes premenoval populárne ML práve na GLE. ML-ko bolo predstavené už v roku 1997, pričom aktuálne je na svete už štvrtá generácia. Pred nejakým časom sme testovali plug-in hybridné GLE 350de, ktoré nás v 4x4 teste doslova šokovalo svojím skvelým výkonom. Na test sme však mali aj benzínovú verziu s označením GLE 450 4MATIC, ktorá ponúka 3,0-litrový radový 6-valec s EQ Boostom. To znamená, že okrem 270 kW (367 k) dokáže GLE na krátky čas dodať ešte 16 kW (22 k) navyše. Okrem toho je k dispozícii maximálny krútiaci moment 500 Nm, ktorý sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky G-Tronic. Viac než 2-tonové SUV tak na 100 km/h vystrelí za veľmi slušný čas, 5,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa vďaka elektronickému obmedzovaču zastaví na hodnote 250 km/h.
Variant GLE 450 je k dispozícii s pohonom všetkých kolies 4MATIC, ktorý využíva elektronicky ovládanú viac-diskovú spojku. Pohon 4x4 je variabilný a reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu od 0 do 100 %. 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy nielen podľa jazdnej situácie, ale aj podľa zvoleného jazdného režimu (Individual, Sport, Comfort, Eco, Off-Road). Systém nepretržite vypočítava najlepšie rozloženie krútiaceho momentu, aby poskytol čo najväčšiu bezpečnosť jazdy a trakciu na všetkých povrchoch.
6/6 hviezdičiek
Mercedes-Benz GLE 450 4x4 test síce zvládol na plný počet hviezdičiek, ale reakčný čas sa ani len nepriblížil času GLE 350de. Verzia 450 zvládla všetky skúšky v časovom horizonte 10,34 s, čo je dvojnásobná hodnota. Rozdiel medzi oboma verziami bol najmä pri testoch s trakciou na jednom kolese prednej alebo zadnej nápravy. Obe skúšky zvládol plug-in hybrid do jednej sekundy, zatiaľ čo benzínová verzia na to potrebovala 3,10 resp. 2,56 s. Prítomnosť elektromotora u GLE 350de tak bola jedným z faktorov v rozdielnosti jednotlivých výkonov. Ďalším boli naše testovacie valce. GLE 450 sme totiž postavili ešte na starú verziu, ktorá sa od aktuálnych trochu líšila a autá na nich obecne dosahovali o niečo horšie časy (predovšetkým na posledných troch skúškach).