Mercedes triedy G v najnovšej generácii z roka 2018, známy ako typ W463, rovnako ako niekoľko predošlých generácií je a bude, používaný hlavne ako mestské alebo prímestské auto. A všeobecne platí, že pevné uzávierky diferenciálov pre jazdu na asfalte alebo betóne (prosto na pevných povrchoch s dobrou trakciou) sú vyslovene nevhodné. Hrozí totiž ich poškodenie.
A práve pri bežnom používaní auta na zasnežených, namrznutých alebo zablatených povrchoch, alebo povedzme na piesku pri strate trakcie pod jednotlivými kolesami neraz hrozí, že pohon oboch náprav by mal prejaviť schopnosť rýchlo rozoznať zbytočný preklz. Mal by reagovať pribrzdením prešmykujúcich kolies tak, aby trápenie nebolo dlhé a aby auto problém na ceste rýchlo prekonalo. A pre tieto situácie bez aktívnych uzávierok je dôležité, aby malo moderné auto rýchlu a dosť inteligentnú elektroniku, ktorá problém za vodiča vyrieši. Práve toto správanie pohonu sme preverili v nasledovnej krátkej skúške Mercedes G500 4x4 test. Ako dopadla ikona terénnych áut bez použitia uzávierok?