Mini Clubman predstavili v roku 2007, pričom jeho druhá generácia vošla na trh v roku 2015, ktorú neskôr nasledovala aj športová verzia JCW. Tá je vyladená na 225 kW (306 k) a 450 Nm, ktoré dodáva 2,0-litrový 4-valec Twinpower Turbo. Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovým automatom Aisin, pričom hnacia sila sa prenáša na všetky štyri kolesá. Na 100 km/h tak zrýchli za veľmi slušných 4,9 sekundy s elektronicky obmedzenou maximálnou rýchlosťou 250 km/h.
Nechýba však ani športový podvozok a pohon všetkých kolies, ktorý nesie označenie ALL4. Primárne hnanou nápravou je predná, pričom zadok k nej pripája elektro-hydraulická medzinápravová spojka. Systém pohonu tak ponúka lepšiu priľnavosť, stabilitu a ovládateľnosť auta. Clubman JCW však profituje aj z mechanickej prednej uzávierky diferenciálu či už spomenutého športového podvozku, ktorý bol mimochodom vyvíjaný aj na Nürburgringu.
6/6 hviezdičiek
Mini Clubman JCW All4 4x4 test zvládol na plný počet hviezdičiek, čím napodobnil svojho súrodenca, Countryman JCW. Rozdiel medzi danými modelmi bol v reakčnom čase. Zatiaľ čo Countryman pokoril všetky skúšky za skvelých 6,26 sekúnd, Clubmanu to trvalo podstatne dlhšie, konkrétne 16,14 s. Spočiatku sa zdalo, že 4x4 testom preletí rovnako rýchlo ako Countryman, no problém nastal pri teste s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy. Ten sa autu podarilo zvládnuť až v športovom režime s časom 9,9 s. Napriek tomu, si z nášho testu odnáša výborný výsledok.