Odpovede na otázky čitateľov

1. Aká je najnižšia rýchlosť pri ktorej nemusím mať nohu na spojke pri 1. prevodovom stupni?

 

Fantastická otázka, ktorá sa dostala aj do samotného videa, kde vznikol hádam ten najabsurdnejší drag race, aký sme kedy robili. Hyundai so 6 stupňovým manuálom ide bez plynu na jednotke iba 5 km/h. Ideálne pre zápchy.

 

2. Otáčky motora pri 130 km/h?

 

Tu je atmosférický Hyundai o niečo horší. Je to dané menším krútiacim momentom a menším počtom prevodov. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h točí 3 600 otáčok a prípadne pri 90 km/h 2 500 otáčok. Motor je však výborne odhlučnený a v interiéri žiaden výraznejší hluk nie je. Vyššie otáčky znamenajú krátke sprevodovanie, ktoré nahráva jazde v meste a svižnému prejavu atmosférického motora.

3. Mňa by zaujímalo, aký je typ zavesenia zadnej nápravy pri tejto motorizácii. V 7/2019 som kúpil i30 kombi s 1.4 MPi a je tam použitá jednoduchá vlečná náprava. Nezávislé zavesenie sa montovalo až pri motorizácii 1.0 TGDi.

 

Aj tu ostala vlečná náprava, avšak pri tejto motorizácii a zameraniu auta nepredstavuje žiadny výrazný problém. Auto by ste museli dostať až do skutočne extrémnej situácie, aby ste pocítili rozdiel. i30 drží veľmi pekne stopu a je naladená skôr komfortne. Kto by si želal športovejší jazdný prejav, musí siahnúť po výkonnejších agregátoch a verzii N Line. Pri každodenných “premiestňovadlách” je viacprková zadná náprava nepatrná výhoda.