Nový Opel Insignia GSi bol verejnosti predstavený ešte v prvom štvrťroku 2020. Pod kapotou ukrýva preplňovaný benzínový 2,0-litrový 4-valec s výkonom 169 kW (230 k), čo predstavuje 10-koňový nárast oproti predfaceliftovej verzii. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 350 Nm a na kolesá sa prenáša prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky. Zrýchlením z 0-100 km/h s časom 7,4 s však príliš neoslní, ale zase ani úplne neurazí. 

Súčasťou je aj pohon všetkých kolies, ktorý v Insignii nesie označenie Twinster. Nejde však o úplne typický stály pohon 4x4 v pravom slova zmysle. Primárne poháňanou nápravou je predná. Dokonca aj po naštartovaní sa hnacia sila prenáša len na predné kolesá a Insignia je klasickou predokolkou. Pohon zadnej nápravy sa však automaticky nepripojí. Vodič má k dispozícii štvorkolku, až keď si to sám zvolí. V podstate tak máte aj predokolku aj štvorkolku v jednom aute a o pripájaní „zadku“ rozhodujete vy a nie elektronika. Systém pohonu zároveň dokáže na zadnú nápravu poslať až 50 % krútiaceho momentu, pričom nechýba ani Torque vectoring, ktorý vie zo spomenutej polovice hnacej sily preniesť až 90 % na jednu stranu. Insignia tiež profituje zo systému zavesenia kolies Flexride, ktorý v závislosti od zvoleného jazdného režimu upravuje citlivosť napríklad volantu, plynového pedála, prevodovky či systému ovládania trakcie. 

6/6 hviezdičiek

Opel Insignia GSi 4x4 test zvládol na plný počet hviezdičiek s reakčným časom 12,04 s. Auto sa prekvapivo zapotilo pri teste s trakciou na jednom kolese prednej nápravy, s ktorým si napokon poradilo až s vypnutou trakčnou kontrolou. Pri vymenenom garde si však počínalo veľmi slušne, napriek tomu, že zadná náprava nie je tou „dominantnou“ resp. primárne poháňanou. Je jasne viditeľné, ako systém preklzujúce kolesá pribrzdil a väčšie množstvo hnacej sily poslal na koleso s trakciou. Celkovo Insignia podala skvelý výkon a právom si z nášho 4x4 testu odnáša zisk všetkých hviezdičiek.