Celosvetovo si triedu klasických luxusných limuzín delia len 4 značky - Audi, BMW, Mercedes a Lexus. Existujú aj ďalší hráči svetového renomé ako Cadillac, Genesis, Toyota... všetci tí však majú lokálny význam. Spoločne s Petrom ŠTURDÍKOM z @volant.tv porovnávame dva rozdielne prístupy k rovnakej téme. BMW 740Ld xDrive je napriek naftovému pohonu citeľne športovejšie zatiaľ čo Lexus LS500h má okrem čiastočne elektrického pohonu aj dôraz na pohodlie. Čo sa nám na ktorom prístupe a poňatí páči viac a čo menej veľmi podrobne rozoberáme v tomto mimoriadne dlhom videoteste, ktorý ukazuje, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Príjemne sledovanie prajeme :)
@Dr PinellKeby si pozrel video, stacilo by prvych 5 minut, zaznie tam to iste. Je to aj preto, lebo S je nova generacia, kym tieto testovane su modernizacie povodnych generacii. Preto MB v tomto porovnani nie je.
@ľubošPorovnavat cenu 5rocnej jazdenky s cenou cisto noveho auta… Okrem toho, jazdena 5rocna S klasa je vzdy drahsia ako cisto nova Octavia. Najlacnejsie S-ko rv 2016 v ponuke na AB.eu 40tis eur, najlacnejsia Octavia kolko? Do 20? A teraz naopak, najdrahsia cisto nova Octavia kolko, 35-40? A najdrahsie 5rocne S-ko? 100? 200? 300 tisic? ;-)
@ľubošNeviem ktory predposledny model si videl, najlacnejsia 5rocna (rv2016) Sklasa je na internete u nas na predaj za 40tis.
To je meritkom niecoho, co si kupuju romovia? Lebo oni si kupuju cokolvek, od chudobnych osadnikov jazdiacich na Feliciach, po najbohatsich olasskych, ktori jazdia trebars aj na Bentley. Poznam napr takeho co ma najnovsi Cayenne… Takze ano, su aj taki, ktori si kupia 2012-ku S-ko, a neviem co tym chcel basnik povedat…
@ľubošCeny vsetkych novych aut padaju volnym padom, no niektore (nie je ich vela) aj stupaju na cene…
2014 nie je 5 rocne auto, to uz je pomaly 8. A to je pri cenach jazdeniek sakra rozdiel, 5 alebo 8 rocna jazdenka…
Ano, v tom s tebou suhlasim, ze taka 2006-ka sa da kupit za smiesny peniaz, obzvlast dymovnica…
Ta vsuvka s romami mi aj tak pride zbytocna, kedze jazdia na vsetkom moznom co pride…
Dobry pokus, ale klasika. Toyota je stale len trapny a lacny pokus kopirovat realne luxusne auta. Tu je porovnanie ako to bolo kedysi https://www.youtube.com/watch?v=K5CW-ev_Cao a kebyze dnes niekto tu Toyotu porovna s Mercedesom S dopadlo by to uplne rovnako.
@-Tieto reci su tak zaostale az spiatocnicke, ze az. Nastastie je tych, ktori si toto myslia stale ovela menej, pretoze toto mohlo platit pred 30 rokmi ked prisla prva generacia LS. Lexus uz nikomu nic dokazovat nemusi, uz dokazal. Ale na to su potrebne dve veci, zbavit sa predpojatosti a idealne mat osobnu skusenost.
@MaroS TOPSPEED.skTo nie je predpojatost, je to fakt. A to ze si to mysli stale menej ludi (neviem akych si mal namysli, tych co hikaju nad Toyotou v casopise?), na tom nic nezmeni. “S” klasa je jednoducho etalonom luxusu a vzdy udaval a aj bude udavat smer ostatnym znackam, ktore boli a su v danej generacii vzdy pozadu…
@Dr PinellPreco mi tak vehementne vysvetlujes nieco co viem, s cim suhlasim a co nerozporujem? Mozes mi to laskavo objasnit?
@MaroS TOPSPEED.skZase vedle jak ta jedle. Predaje usa+eu za poslednych 20 rokov.
toyota ls, mercedes s, bmw 7
3715 12869 12789
5776 23099 18071
9937 29351 17823
4195 30645 20809
5597 33770 26238
7296 38517 15277
8732 42914 15051
11097 22039 16912
8451 19093 19271
9773 21877 20499
12652 24113 21852
11864 23285 21788
21948 34376 20293
37591 47304 23053
20140 55744 29680
26858 28645 30670
33367 34255 29226
24732 41409 35378
27365 42449 38056
32861 56607 24105
16642 61710 30043
Takze tieto smiesne cisla pre Toyotacku parodiu na luxusne auto su podla teba dokazom, ze stale menej ludi si mysli, ze je to parodia na auto? Do uvahy neberiem, ze Toyota LS bude v principe radovo lacnejsia ako S a 7(vybava, motory...).
@-Jaguar, Lincoln, Cadillac tuto triedu opustili, lebo ich predaje za vela nestali a globalny produkt sa im nikdy nepodaril. Lexus to robi dekady vcelku uspesne a hlavne LS nie je ich hlavny ani klucovy produkt. Je ten najdrahsi a najkomplexnejsi. Nad recickami ako je lexus toyoya a audi VW sa roky pousmievam, a ked toto niekto trepne, uz sa viac o nic v debate o autach snazit nemusi. Iste LS predava najmenej, ale dost na to, aby nebol stratovy, aby ponukol inakost a alternativu. Netak by ste pindali, keby to vzdali vsetci a ostal by len MB S, vsak? Prosto nikdy nic nie je dobre.
@Richard GajarskýMňa najviac zaráža taká tá schizofrénia u luxusných áut:)
Takúto kategóriu si voľakedy kupovali majitelia fabrík, vládne vozidlá, miesto vodiča bolo veľmi tristne, úplne skromné a všetok luxus bol vzadu, často oddelený prepážkou od vodiča.
Okoloidúci hneď vedeli, že v aute jazdí " niekto"
Áno,vtedy to bol skutočný honor a luxus. Oproti iným autám, typu Ford T určite:;)).
No a teraz .., ??
Najnovši Mercedes S, či BMW 7 a podobne, nemá žiadny problém kúpiť si vekslák, dlžník, fakturant, majiteľ firiem v konkurze.
Ten pocit dôstojnosti, honoru..,sa nadobro stratil. Takisto, KAŽDÝ, kto je trochu súdny, si luxusné jazdené auto nekúpi, myslím také 5-8-10 ročne, pokiaľ na to nemá.
Nemyslím teraz tých 8-12-40.000 eur, tie má dnes kde kto, ale nemá myslím postavenie, neriadi veľkú fabriku a podobne.
Mal som odberateľa, mal BMW 750 long, ešte v 1992 a ten vždy pýtal 200 DEM , ako zľavu, " na benzín".
Aj keď mal prísť na Slovensko kvôli zmluvám, vždy" 200 DEM" ..:))
No a potom sa pochválil, že takýchto áut v Nemecku je veľmi málo a kto má také auto, ostatní už vedia, že je to niekto výnimočný...
Nuž, vravím, schizofrénia....