BMW 535i typ F10
Vďaka pozvaniu zastúpcami BMW Group na horúcu prezentáciu novej päťky TopSpeed.sk ako prvý prináša video recenziu jazdy s novým BMW radu 5 na slovenských cestách. Túto mašinu totiž BMW svetu na živo predstavilo verejnosti len druhého marca na 80. ročníku autosalónu v Ženeve. Boli sme na autosalóne a teraz aj na predstavení, takže máme pre vás všetky podstatné informácie. Na jednom mieste a kompletné. Nech sa páči!
Novému BMW 5 by mal venovať pozornosť nie len každý priaznivec bavorákov, fanúšik luxusných prémiových áut ale defakto každý autíčkár vôbec. Typ F10 možno nie je natoľko revolúčný, ako bol pred 8 rokmi predchodca E60 (a ja som preto veľmi rád). V zmysle evolúcie sa ponuka bavoráku vo vyššej strednej triede v mojich očiach vyšplhala na úplný vrchol súčasných možností, avšak nebudem sa tu podrobne rozpisovať. Väčšinu dôležitého o novinke vám z prvého krátkeho kontaktu poviem vo videu. Ostatné podrobnejšie dôležitosti snáď už čoskoro v komplexnom teste, ako ho od TopSpeed.sk očakávate.
Flotila BMW 5 F10 pripravená na testovanie
Doležité fakty:
- najväčší rázvor vo vyššej strednej triede, až 2 968 mm! (oprava info vo video)
- návrat k dizajnu prístrojovky orientovanej na vodiča, aj keď nie je také, ako to robili pred 10. rokmi.
- páčky radenia pod volantom ako na modeloch M, ľavá -, pravá +,
- najväčšie LCD na trhu vôbec, s uhlopriečkou až 10,2"
- model 520d s kompletným Efficient Dynamics len za 5,0 l/100 km v kombinovanom cykle aj vďaka funkcii START/STOP
- START/STOP čoskoro aj na 6 a 8 valcových verziách aj v kombináci s automatickou prevodovkou,
- skvelý 8 stupňový automat Steptronic,
- EPS - elektromechanický posilňovač pracuje len pri točení volantom,
- rekuperácia kinetickej energie pri brzdení motorom i brzdami,
- pruženie s nastaviteľnou jazdnou dynamikou v módoch Komfort, Normal, Šport a Šport+ v kombinácii s prvkami 8-stupňový automat, dynamická kontrola tlmičov, AdaptivDrive a Aktívne riadenie. Ovplyvňuje citlivosť plynu, tuhosť pruženia a adaptívnych stabilizátorov, posilňovača, citlivosť systému EDC aj kontroly stability DSC. Režim Šport+ vypína systém trakcie DTC a umožňuje jazdiť kontrolovaný šmykom,
- modernizovaný head-up displej ukazuje rýchlosť, základné navigačné smery, el. rýchlostné obmedzenie, základné hlásenia stavu auta Check Control, rozpoznávanie osôb/zvierat z NightVision s efektívny dosahom cca 200 m, varovanie pri nebezpečenstve nárazu do prekážky pred.
- aktívny tempomat s funkciou STOPandGO od teraz nie len vizuálne a akusticky upozorní na blízkosť prekážky pred autom, ale aj sám
spomalením 3 m/s začne za vodiča reagovať v čase odstupu 1,2 s od vozidla vpredu.
- Surround view, celkový pohľad kamerami okolo auta skladaný z 5 kamier na aute. 2 vprednom nárazníku, 2 v zrkadlách a cúvacia kamera. Obraz sa premieta na veľkom LCD.
- nový parkovací asistent, ktorý funguje do rýchlosti 35 km/h a do vzdialenosti 1,5 m od možného parkovacieho miesta. Rozoznáva obrubníky od výšky 7 cm. Je k dizpozícii s manuálnou i automatickou prevodovkou.
Možno to niektorým z vás bude znieť ako klišé, niektorých tento výrok možno podráždi, ale podľa mňa je nové BMW radu 5 najlepšou súčasnou ponukou na trhu áut vyššej strednej triedy. Ámen!
Záver?
Špičkové všetko však nik nedá len tak. A tak je z môjho pohľadu najväčším problémom novej päťky výsledná cena. Naschvál píšem výsledná, pretože základné ceny modelov nie sú zvlášť uletené. Pozrite si nasledovnú jednoduchú tabuľku z nového cenníka BMW na Slovensku:
Cenník nového BMW 5 sedan typ F10
Vidíte, že základná verzia 523i nestojí ani 42 000 €. Nami skúšaný model 535i začína tesne pod 50 000 €, čo je tiež OK. Typicky podľa nemeckej politiky sa však za tieto peniaze dostávate "poloauto", ktoré nemá mnohé bežné prvky výbavy bežné u japonskej konkurencie. Biedna základná výbava každého doslova núti zaškrtávať a priplácať si. Ale takto to Nemci robia už roky, a zdá sa úspešne.
Náš konkrétny kúsok (aby sa čo najlepšie predviedol a ohúril) bol bez mála vecí vybavený všetkým, na čo si vôbec spomeniete a ešte aj viac. Chýbali mu snáď len prvky ako obrazovky v operadlách predných sedadiel, TV tuner aj pre vodiča a vzadusediacich, kompletné pokrytie priestoru auta kamerami, či aktívne riadenie zadných kolies. Zoznamu výbavy podobnému zlatý stránkam zodpovedá aj cena 88 420 €. Teda, zodpovedá podľa výrobcu...
O osud a nezáujem verejnosti o túto pecku nakolesách sa naozaj neobávam. Nové BMW radu 5 mi totiž pripomína názov jedného skvelého filmu s Jackom Nicholsonom - As good as it gets!
Viac info a presné špecifikácie hľadajte na stránke BMW.