BMW 535i typ F10

Vďaka pozvaniu zastúpcami BMW Group na horúcu prezentáciu novej päťky TopSpeed.sk ako prvý prináša video recenziu jazdy s novým BMW radu 5 na slovenských cestách. Túto mašinu totiž BMW svetu na živo predstavilo verejnosti len druhého marca na 80. ročníku autosalónu v Ženeve. Boli sme na autosalóne a teraz aj na predstavení, takže máme pre vás všetky podstatné informácie. Na jednom mieste a kompletné. Nech sa páči!

Novému BMW 5 by mal venovať pozornosť nie len každý priaznivec bavorákov, fanúšik luxusných prémiových áut ale defakto každý autíčkár vôbec. Typ F10 možno nie je natoľko revolúčný, ako bol pred 8 rokmi predchodca E60 (a ja som preto veľmi rád). V zmysle evolúcie sa ponuka bavoráku vo vyššej strednej triede v mojich očiach vyšplhala na úplný vrchol súčasných možností, avšak nebudem sa tu podrobne rozpisovať. Väčšinu dôležitého o novinke vám z prvého krátkeho kontaktu poviem vo videu. Ostatné podrobnejšie dôležitosti snáď už čoskoro v komplexnom teste, ako ho od TopSpeed.sk očakávate.

Flotila BMW 5 F10 pripravená na testovanie

Flotila BMW 5 F10 pripravená na testovanie


Doležité fakty:

- najväčší rázvor vo vyššej strednej triede, až 2 968 mm! (oprava info vo video)

- návrat  k dizajnu prístrojovky orientovanej na vodiča, aj keď nie je také, ako to robili pred 10. rokmi.

- páčky radenia pod volantom ako na modeloch M, ľavá -, pravá +,

- najväčšie LCD na trhu vôbec, s uhlopriečkou až 10,2"

- model 520d s kompletným Efficient Dynamics len za 5,0 l/100 km v kombinovanom cykle aj vďaka funkcii START/STOP

- START/STOP čoskoro aj na 6 a 8 valcových verziách aj v kombináci s automatickou prevodovkou,

- skvelý 8 stupňový automat Steptronic,

- EPS - elektromechanický posilňovač pracuje len pri točení volantom,

- rekuperácia kinetickej energie pri brzdení motorom i brzdami,

- pruženie s nastaviteľnou jazdnou dynamikou v módoch Komfort, Normal, Šport a Šport+ v kombinácii s prvkami 8-stupňový automat, dynamická kontrola tlmičov, AdaptivDrive a Aktívne riadenie. Ovplyvňuje citlivosť plynu, tuhosť pruženia a adaptívnych stabilizátorov, posilňovača, citlivosť systému EDC aj kontroly stability DSC. Režim Šport+ vypína systém trakcie DTC a umožňuje jazdiť kontrolovaný šmykom,

- modernizovaný head-up displej ukazuje rýchlosť, základné navigačné smery, el. rýchlostné obmedzenie, základné hlásenia stavu auta Check Control, rozpoznávanie osôb/zvierat z NightVision s efektívny dosahom cca 200 m, varovanie pri nebezpečenstve nárazu do prekážky pred.

- aktívny tempomat s funkciou STOPandGO od teraz nie len vizuálne a akusticky upozorní na blízkosť prekážky pred autom, ale aj sám

spomalením 3 m/s začne za vodiča reagovať v čase odstupu 1,2 s od vozidla vpredu.

-  Surround view, celkový pohľad kamerami okolo auta skladaný z 5 kamier na aute. 2 vprednom nárazníku, 2 v zrkadlách a cúvacia kamera. Obraz sa premieta na veľkom LCD.

- nový parkovací asistent, ktorý funguje do rýchlosti 35 km/h a do vzdialenosti 1,5 m od možného parkovacieho miesta. Rozoznáva obrubníky od výšky 7 cm. Je k dizpozícii s manuálnou i automatickou prevodovkou.

Možno to niektorým z vás bude znieť ako klišé, niektorých tento výrok možno podráždi, ale podľa mňa je nové BMW radu 5 najlepšou súčasnou ponukou na trhu áut vyššej strednej triedy. Ámen!

Záver?

Špičkové všetko však nik nedá len tak. A tak je z môjho pohľadu najväčším problémom novej päťky výsledná cena. Naschvál píšem výsledná, pretože základné ceny modelov nie sú zvlášť uletené. Pozrite si nasledovnú jednoduchú tabuľku z nového cenníka BMW na Slovensku:

Cenník nového BMW 5 sedan typ F10

Cenník nového BMW 5 sedan typ F10

Vidíte, že základná verzia 523i nestojí ani 42 000 €. Nami skúšaný model 535i začína tesne pod 50 000 €, čo je tiež OK. Typicky podľa nemeckej politiky sa však za tieto peniaze dostávate "poloauto", ktoré nemá mnohé bežné prvky výbavy bežné u japonskej konkurencie. Biedna základná výbava každého doslova núti zaškrtávať a priplácať si. Ale takto to Nemci robia už roky, a zdá sa úspešne.

Náš konkrétny kúsok (aby sa čo najlepšie predviedol a ohúril) bol bez mála vecí vybavený všetkým, na čo si vôbec spomeniete a ešte aj viac. Chýbali mu snáď len prvky ako obrazovky v operadlách predných sedadiel, TV tuner aj pre vodiča a vzadusediacich, kompletné pokrytie priestoru auta kamerami, či aktívne riadenie zadných kolies. Zoznamu výbavy podobnému zlatý stránkam zodpovedá aj cena 88 420 €. Teda, zodpovedá podľa výrobcu...

O osud a nezáujem verejnosti o túto pecku nakolesách sa naozaj neobávam. Nové BMW radu 5 mi totiž pripomína názov jedného skvelého filmu s Jackom Nicholsonom - As good as it gets!

Viac info a presné špecifikácie hľadajte na stránke BMW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 31 obrázkov