Prvá recenzia Mazda 6 2,2 Skyactive-D
Sedany strednej triedy, alebo ak chcete segmentu D, sú v posledných rokoch doménou najmä nemeckých značiek. Z toho vyplýva, že dizajn a emócie išli bokom a nastúpila funkčnosť s reprezentatívnosťou. Teraz však bude miešať karty Mazda so svojou novou vlajkovou loďou. Hovorím o Mazde 6, ktorá svojim príchodom vnáša do smutného sivého nemeckého sveta trochu radosti. Ak mám povedať pravdu, tak toto auto ma príjemne prekvapilo. Nečakal som tak vyspelý sedan.
Mazda 6 prišla po prvýkrát na trh v roku 2002. Teraz prichádza tretia generácia tohto sedanu, ktorá medzičasom vyzrela na naozaj veľmi dobré auto. Zaujímavý je fakt, že verzia kombi je menšia ako sedan. Táto anomália je tu najmä kvôli tomu, že sedan vznikal s ohľadom na americký trh, kde majú radi všetko väčšie. Aby sa z kombi nestala dodávka, tak Mazda zmenšila rázvor. Sedan má rozmery 4865x1840x1450 mm. Okrem toho výrobca dokázal udržať až priam neuveriteľnú hmotnosť. Pohotovostná hmotnosť Šestky s motorom 2,0 SkyActive-G je len 1300 kg. A to je na auto s dĺžkou takmer piatich metrov naozaj obdivuhodný výsledok. S turbodieselovým motorom váha stúpa len na 1430 kg.
Sedan odvezie v kufri 489 litrov a kombi 522 litrov. Rozdiel v objeme je teda menší, ako býva zvykom.
Na prvý pohľad to auto vyzerá inak ako napríklad VW Passat alebo Škoda Superb. Mazda pri tvorbe kládla dôraz na dizajn. Šestka vznikla v štýle Kodo, ktorý teraz automobilka aplikuje na všetky svoje typy. Sedan vyzerá z vonku mohutne. Prednej časti dominuje naozaj veľká mriežka chladiča a predné svetlomety. Dynamické línie sa tiahnu pozdĺž celej karosérie. Inak to nie je ani vzadu.
Vo vnútri ma uvítala prístrojová doska z Mazda CX-5. Zmien výrobca vykonal minimum. Napriek tomu som mal z interiéru úplne iný pocit. Výrobca zmenil len farbu podsvietenia ovládania klimatizácie, takže teraz viac ladí s podsvietením tachometra. Posed za volantom je však úplne iný. Kým v CX-5 sedíte vyššie (tak ako to už v crossoveroch býva), nová 6 vás viac obkľúči a pohltí do seba. Vďaka nižšiemu posedu sa budete cítiť väčšou súčasťou celého auta.
Mazda použila v novej Šestke systém i-Eloop, ktorý rekuperuje energiu, ktorá vzniká pri brzdení. Nepoužíva ju však na pohon samotného auta. Namiesto toho zo získanej energie napája elektropostrebiče a tým znižuje spotrebu.
S autom som jazdil naozaj krátko. Mazda 6, ktorú som skúsil mala pod kapotou slabšiu verziu 2,2 litrového naftového motora SkyActive-D s výkonom 110 kW (150 k) pri 4500 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm od 1800 do 2600 otáčok. Všetky motorizácie sú spriahnuté so šesťstupňovou prevodovkou. Zákazníci si môžu vybrať jedine či chcú manuál alebo automat. V mojom prípade bol na palube automat.
Karoséria je v porovnaní so svojim predchodcom o 30% tuhšia a o 8% ľahšia.
Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že tento motor je pre sedan absolútne postačujúci. Spokojný som bol aj s automatickou prevodovkou, ktorá radí naozaj hladko a nie je problém si zmenu stupňa nevšimnúť. Ako som už spomenul, aj napriek naftovému motoru je pohotovostná hmotnosť len 1430 kg. Počas jazdy som naozaj hľadal niečo, čo by mi prekážalo. Nenašiel som nič. Výkon motora, prevodovka aj jazdné vlastnosti sú na prvý pohľad veľmi dobré. Mazda vyrobila vynikajúce auto.
Mazda 6 má vo svojom segmente D konkurentov ako VW Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia alebo Škodu Superb. Tieto autá plnia v neposlednom rade aj menšie reprezentatívne funkcie. Tu vyvstáva otázka či sa chcete reprezentovať ako väčšina alebo vám ide o odlišnosť. Pretože dizajn novej Mazdy 6 je presne nato, aby vás odlíšil od väčšiny.
Prečítajte si aj: Mazda 6 dostane v Japonsku 3 nové podoby