V12 sa už často nevidí
Cullinan bol predstavený v roku 2018 a v podstate vznikol ako odpoveď na Lamborghini Urus a Bentley Bentayga. Pod kapotou skrýva dvomi turbami preplňovanú 6,75-litrovú V12-tku s výkonom 420 kW (571 k) a krútiacim momentom 850 Nm už pri 1600 ot./min. Pri 2660 kg sa 850 Nm už ani nejaví ako nejaké obrovské číslo. Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou od spoločnosti ZF. Čo sa týka interiéru, o tom ani nezačnem písať, lebo o ňom nemá byť tento článok, no určite si pozrite Alexov test Cullinanu a nahliadnite s ním aj do luxusného interiéru.
Adaptívny vzduchový podvozok
V prednom skle je integrovaná kamera, ktorá skúma cestu pred vozidlom a aktívne upravuje odpruženie tak, aby bola kvalita jazdy a pohodlie čo najvyššie. Tento systém sa nazýva The Flagbearer a pracuje až do rýchlosti 100 km/h. Čo sa týka pohonu 4x4, je to v podstate klasický xDrive od BMW. U Cullinanu svoj plný potenciál odhaľuje po stlačení tlačidla Off Road. Pohon všetkých kolies každému kolesu ponúka nepretržitý krútiaci moment. Zároveň sa podvozok zdvihne o 40 mm a upraví sa aj odozva plynového a brzdového pedálu. Mód Off Road je vhodné použiť aj na mokrom a zasneženom povrchu.
6/6 hviezdičiek
Cullinan zvládol náš test na plný počet hviezdičiek s časom 16,52 sekundy. Za tie peniaze v podstate aj 6 hviezdičiek očakávate, no napriek tomu si Cullinan zaslúži pochvalu. Jedinou nepríjemnosťou bolo občasné vŕzganie pri zastavení, no podobný „problém“ mal aj koncernový príbuzný BMW X5.