Moderná a luxusná ako nikdy predtým
Revolučná a veľmi podarená Škoda Enyaq stojí na platforme MEB rovnako ako Volkswagen ID.3 a ID.4. Škoda modelom Enyaq svoju materskú značku VW predbehla v mnohých smeroch. Kvalita spracovania, väčší vnútorný a batožinový priestor a celkovo pôsobí naozaj prémiovo. Ide o nazoaj seriózny kus auta. Na dĺžku má 4,68 m, výšku 1,62 m a šírku 1,88 m. Rázvor náprav je 2,77 m. Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 2,1 po 2,3 t. Veľkosťou by sme Enyaq mohli prirovnať modelu Kodiaq a čo sa týka vnútorného priestoru, ten je minimálne rovnaký, ak nie väčší.
Po 35 rokoch zadný pohon
Určite vás prekvapí, že novú Škodu Enyaq poháňajú zadné kolesá a dokonca aj motor je uložený vzadu. Športoví nadšenci však budú sklamaní, keďže Škoda Enyaq nedovoľuje vypnúť stabilizačnú a ani trakčnú kontrolu. Tieto možnosti možno prídu vo verzii Sportline alebo RS, aj keď už s pohonom oboch náprav. K dispozícii sú tri rôzne kapacity akumulátorov 55, 62 a 82 kWh s výkonom 109, 132 a 150 kW. Dojazd na jedno nabitie v najslabšej verzii je podľa WLTP 352 až 362 km, so 62 kWh akumulátorom 393 – 414 km a najsilnejšia verzia má dojazd 399 – 538 km. V ponuke je osem farieb karosérie a cenové rozpätie vozidla je od 34 590 až cez 70 000 eur. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 160 km/h a z 0 – 100 Enyaq zvládne za 8,6 sekundy. Napriek nie veľmi dychberúcim parametrom ide o elektromobil a teda odozva na akcelerátor je mimoriadne rýchla a auto je najmä v mestskej premávke skutočne žihadlo. Podporuje nabíjanie až 125 kW a teda z 10 na približne 80 % sa auto nabije za menej ako 40 minút. V domácom prostredí rátajte približne s časom 6 až 8 hodín. To však pri nočnom nabíjaní nemusí byť až taký problém. Čo je však kľúčové, že takéto nabitie vás nebude stáť viac ako 12 eur. V ponuke sú k tiež dispozícii štyri priemery diskov kolies od 18 až po 21 palcov.
Interiér a praktickosť
Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni. Nechýba rozsiahly stredový displej a tiež displej pred vodičom, ktorý slúži ako ukazovateľ rýchlosti a rekuperácie. Ponúka tiež ďalšie zaujímavé zobrazenia a funkcie, no je ich vcelku málo a samotný displej je menšej veľkosti, ako by ste čakali. Zaujímavý je Head-up displej a jeho funkcia rozšírenej reality, ktorú poznáme z Mercedesu. K dispozícii je aj nie príliš spoľahlivo fungujúce ovládanie gestami. Priestor je mimoriadne štedrý, a to aj na zadných sedadlách. Jedinou výčitkou môže byť vyšší posed zrejme kvôli prítomným akumulátorom na podvozku. Odkladacích priestorov je mnoho, ako to už v Škode poznáme. K dispozícii sú aj zadné roletky a veľké strešné okno, ktoré sa dá úplne otvoriť. Batožinový priestor má skutočne veľký priestor na úrovni 585 litrov a teda má približne o 40 litrov viac ako konkurenčný VW ID.4. Po sklopení zadných sedadiel vytvára takmer rovnú podlahu. K dispozícii je aj stredový otvor na dlhé predmety. V batožinovom priestore sú klasické riešenia ktoré od automobilky poznáme a to prítomnosť množstva háčikov, sieťok, 12V zástrčka a výborne osvetlený priestor. Zaujme tiež bezkľúčové odomykanie, ktoré funguje aj cez zadné dvere.
Pozrite si náš videotest Škody Enyaq iV80 tu:
Motor | e-motor |
Rozmery (d/š/v) | 4649/1879/1616 mm |
Rázvor | 2765 mm |
Maximálny výkon elektromotora (kW/ps) | 150 kW / 204 koní |
Maximálny krútiaci moment elektromotora | 310 Nm |
Pohon | zadný |
Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) | 8,6 sek. |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Kombinovaná spotreba podľa WLTP | 16,6 - 18,1 kWh/ 100 km |
Spotreba testu | 20,4 kWh/ 100 km |
Batožinový priestor | 585/1710 litrov |
Pohotovostná hmotnosť | 1940 - 2308 kg |
Cena modelu od | od 34 590 eur |
Cena testovacieho modelu | 63 000 eur |
Odpovedalo 84 ľudí