Octavia Scout bola uvedená na trh v roku 2007, pričom jej základ tvorila Octavia druhej generácie. Dnes tu máme už tretiu líniu Octavie Scout, ktorá je oproti klasickému modelu robustnejšia, svetlá výška o 15 mm vyššia a v základe disponuje pohonom všetkých kolies. Tie môže poháňať ako benzínový, tak aj dieselový agregát. Najsilnejšou pohonnou jednotkou v ponuke je motor novej generácie 2.0 TDI EVO, ktorý mal s novým Scoutom svoju premiéru. Produkuje výkon 147 kW (200 k) a 400 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Najvýkonnejším benzínovým motorom je 2.0 TSI, ktorý dodáva 140 kW (190 k) a 320 Nm. Oba agregáty sú k dispozícii len so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Aj keď šprint nie je rozhodne doménou nového Scouta, variant s najsilnejším dieselom pod kapotou a pohonom 4x4 zvládne 100 km/h za veľmi slušných 6,8 sekúnd.
Ako som spomenul, Scout je v základe k dispozícii s pohonom všetkých kolies. Ten však nie je permanentný, ale využíva najnovšiu generáciu medzinápravovej spojky Haldex. Riadiaca jednotka spojky je kvôli rýchlejšej reakcii po novom integrovaná priamo do skrine spojky, ktorú zdieľa so zadným diferenciálom. Pre efektivitu a úsporu paliva systém pripája zadný pohon iba v prípade potreby. Octavia Scout je tak primárne predokolka. K dispozícii je aj systém XDS+, ktorý predstavuje funkčné rozšírenie elektronickej uzávierky diferenciálu, EDS, a pomáha zlepšovať trakciu vozidla. Scout tiež ponúka režim Off-road, ktorý prispôsobí auto na jazdu v teréne. Zmení napríklad charakteristiku plynového pedála a prevodovka radí vo vyšších otáčkach. Čo sa týka nájazdových uhlov, hodnota predného je 15,8°, zadného 13,9° a prejazdový uhol činí 19,7°.
6/6 hviezdičiek
Škoda Octavia Scout zvládla všetky skúšky nášho 4x4 testu, a tak si odnáša plný počet hviezdičiek s celkovým časom 7,82 sekundy. Oproti predchádzajúcej generácii je to rozhodne posun vpred. Tá zvládla len 5 zo 6 skúšok s časom 14,8 s. Nový Scout mal problém len so skúškou s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy. Keďže je Scout primárne predokolka, podobné ťažkosti sa dali očakávať. Test však napokon zvládol v móde Off-road. Ten akonáhle detegoval preklz kolies na valcoch, pribrzdil ich a snažil sa krútiaci moment poslať na koleso s trakciou.