Forester je na trhu už od roku 1997, a tak patrí k najdlhšie slúžiacim modelom značky. Aktuálne je na svete už jeho piata generácia, ktorú predstavili v roku 2019. Nová generácia nepriniesla len modernejší dizajn, ale aj hybridnú pohonnú jednotku s označením e-Boxer. Už samotný názov napovedá, že kombinuje pre Subaru tradičný motor boxer (atmosférický 2,0-litrový 4-valec) s elektromotorom. Výkon konvenčného motora dosahuje 110 kW, teda 150 koní, pričom maximálny krútiaci moment má hodnotu 194 Nm, ktorý dosahuje pri 4 000 ot./min. Elektromotor, ktorý spaľovaciemu motoru asistuje, ponúka dodatočných 12,3 kW (16,7 k) a 66 Nm. Hnací agregát zároveň spolupracuje s prevodovkou s variabilnou zmenou prevodového pomeru Lineartronic CVT.
Samozrejme, nechýba ani pohon všetkých kolies s označením Symmetrical AWD. Systém pohonu prenáša hnaciu silu na všetky štyri kolesá a zabezpečuje tak čo najlepšiu trakciu aj na mokrých cestách, povrchoch so zníženou adhéziou a nespevnených povrchoch. Subaru ho nazýva Symmetrical AWD, pretože je symetricky usporiadaný vo vodorovnej rovine. Je veľmi dobre vyvážený a má nízko položené ťažisko, vďaka čomu auto poskytuje väčšiu stabilitu. Systém zároveň spolupracuje s dynamickou kontrolou vozidla a elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily. Kolesá s nižšou trakciou pribrzdí a viac hnacej sily pošle na kolesá s lepším gripom.
6/6 hviezdičiek
Subaru Forester e-Boxer 4x4 test zvládlo na plný počet hviezdičiek pričom celkový reakčný čas bol 12,08 sekundy. Auto nemalo v princípe problém so žiadnou skúškou. Najdlhšie mu trval test s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy, avšak aj túto skúšku zvládol Forester pod 5 sekúnd, a tak o výraznom trápení ani nemôže byť reč. Subaru však nesklamalo a odnáša si skvelý výsledok.