Martin47
11.10.21 15:44
Z
@ľubošDojazd v prípade Tesly, na ktorú bolo natočené video, sa pohybuje na úrovni 500 km. To sa už značne vyrovnáva autám so spaľovacím motorom. Takýto dojazd pokryje potreby väčšiny vodičov, okrem kuriérov, prepravcov a podrobných šoférov z povolania, lebo tam naozaj nemáš čas čakať 30 minút na nabíjacej stanici. Pre tých by to bolo určite obmedzenie, lebo nenatankujú za 5 minút, ale až za nejakých 30. No pre mňa osobne (a pre väčšinu bežných vodičov) už dojazd sám o sebe by nemusel byt najväčším problémom, ak by atakoval hranicu 500 km (i keď pri elektrickom Peugeote 208 je tych 250 alebo koľko kilometrov naozaj veľmi málo). Väčší problém vidím v stále vysokej obstarávacej cene v porovnaní s autami so spaľovacími motormi, čo je jednoducho fakt a v zatiaľ v obávanej výdrže a životnosti akumulátorov.
Cena však podľa mňa bude musieť ísť časom určite nadol. Za prvé, vývoj sa musí v prvom rade zaplatiť (to vidíš na tom ako zdraželi autá so spaľovacími motormi kvôli emisiám), no keď sa splatí, cena by mala ísť dole, za druhé zvýši sa produkcia bateriek a vyrovná sa ponuka dopytu. Potom by sa karty mohli obrátiť, lebo fakticky je elektromobil jednoduchší. A pre tú vyššiu jednoduchosť by teoreticky mohol elektromobil vydržať viac, pokiaľ to vydrží aj batéria. A tu neviem aké sú možnosti, lebo vývoj a výskum ide stále dopredu. Ale verím tomu, že je to hlavne o tom, ako veľmi sa výrobca bude snažiť vyrábať kvalitu. Ale to sú iba moje prognózy. Ukáže až čas. Pokial Tesla skutočne príde s modelom 2 a dá mu cenu s DPH do 35 000 €, pričom bude mat dojazd na úrovni 500 km a tém výkon, je jasné, že VW s ID 3 bude musieť íst dole s cenou alebo tiež pracovať na lepšom dojazde a výkone. Dosiaľ sa automobilky v podstate nesnažili postaviť dobrý elektromobil, začalo to až teraz kvôli tomu budúcemu zákazu predaja áut so spaľovacími motormi. Tesla pracuje na tom pohone uz dlhší čas a stavia na ňom. Neverím však, že na to nebudú reagovať ostatné automobilky s dlhoročnou tradíciou. Peugeot, Renault, Volkswagen, Toyota a ďalšie, všetci vedia, že únia asi stanovisko nezmení. Nemáš inú možnosť ako sa prispôsobiť situácii a podľa mňa budú pružne reagovať, za nimi sú roky vývoja a každý do toho vo veľkom investuje. Výsledok snáď nejaký bude.
Autonómne autá verím nikdy nebudú v reálnej premávke. Na určitých štandardizovaných úsekoch asi áno, to uz je aj teraz, ale tam to skončí. Neexistuje vytvoriť 100 % software, na tom celom to vďaka Bohu padá. Umelá inteligencia nikdy nebude premýšľať ako človek. Aspoň my sa toho určite nedočkáme. Ak by skutočne autonómne autá nahradili človeka, prišli by o prácu milióny ľudí, postupne by človeka nahrádzal stroj aj v inych odvetviach, človek by sa sám zničil. Ak uz nič iné, minimálne pud sebazáchovy. I keď, istým skupinám pri tej predstave zablikajú oči - tá vidina zisku, že to vlastníš a prenajímaš služby, nemusíš platiť človeka, ani odvody, nebude štrajkovať. Preto sa do toho investuje.
Odpovedať