Test Audi A5 2,0 TFSI quattro

Walter de´Silva je vo svete automobilového dizajnu asi rovnaký pojem ako Michael Schumacher vo svete motoršportu. Samozrejme, bývalého pilota F1 pozná podstatne viac ľudí, lebo na obrazovkách dosiahol nevídané úspechy. Walter je na tom podobne. Na rysovacích doskách, a vlastne aj v reálnom výsledku má na svedomí jedny z najkrajších áut našej doby. V ostatnom čase dostali jeho diela naozaj množstvo ocenení. Možno ste nevedeli, Walter pracoval vo Fiate, v Alfa Romeo, v Seate a teraz je už nejaký čas šéfom dizajnu v Audi. Dodnes získal za svoje diela niekoľko trofejí: Najkrajšie auto roka. To možno poľahky prirovnať k titulu Majstra sveta v F1. Konkurencia na poli svetového automobilového dizajnu je určite aj väčšia a bezpečne početnejšia než na tratiach Veľkých cien.

Walter svoril krásky ako Alfa Romeo 156 a 147.Začiatkom nového tisícročia začal šéfovať dizajnu SEATu. Hlavným výsledkom jeho práce neboli len dizajnovo slušne zvládnuté Seat Ibiza, Altea a Leon, ale celá nová filozofia znacky známu ako auto emoción. Altea a León svojho času (co som, priznám sa, ani nevedel) získali v rokoch 2004 viacero ocenení, medzi nimi aj titul: Najkrajšie auto roka. Ten získal niekoľkokrát.

V roku 2002 sa stal zodpovedným za dizajnérsky smer značky Audi. Tu navrhol mašiny ako Audi A6 (2004), Audi Q7, Audi TT (2006) a Audi A5 (2007). Keď teda tento pán, povie, že typ A5 je jeho najkrajšie dielo, je to rovnaké ako keď Schumi označí niektorú Veľkú Cenu ako svoje najlepšie preteky. Ak aj sledujete F1 pozorne a dobre poznáte autá, nemusíte ani s jedným z nich súhlasiť. Iný Schumiho výkon sa vám môže zdať viac majstrovský, iné auto od Waltera sa vám môže páčiť viac. Ale treba si uvedomiť, že oni o danej veci vedia naozaj všetko a sledujú to, co nik z nás nemá šancu ani len vnímať.

Audi A5 je dôkazom, že nie každé kupé je športové auto. Ale Audi Fans, neberte ako urážku, lebo takých dôkazov mal svet vždy viac, než tých skutočne športových dvojdverákov...
Elegancia a štýl tu skutočne nechýbajú...

Elegancia a štýl tu skutočne nechýbajú...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Osobne sa mi Audi A5 mimoriadne páči, to bez debaty. Ale napríklad TT druhej generácie, či A7 od Waltera mi reže viac... Ale nie o tom som chcel. Venujme sa modernizovanej Audi A5, ktorá má sviežejší dizajn od jesene 2011. Na vyskúšanie sme získali model s benzínovým 4-valcom s označením 2,0 TFSI quattro.



A5 s týmto dvojlitrom, s priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním turbom, ponúka v troch výkonových verziách. My sme prevetrali tú najvýkonnejšiu s deklarovaným výkonom 155 kW (211 k). Je to rovnaký agregát, ako nájdete v mnohých výkonnejších autách z rodiny VW Group, za všetky povedzme VW Golf VI. GTI.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Max. výkon je vďaka dobrej turboregulácii k dispozícii v rozmedzí 4300 až 6000 ot. Super regulácia prepĺňania sa prejaví pri údaji rozsahu krútiaceho momentu. 350 Nm vraj dá motor v rozmedzí 1500 až 4200 ot. Najviac si novinku uvedomíte vďaka krásnym novým svetlám, ktorými si Audi svoj vzhľad dlhodobo definuje.


Všetko podstatné je povedané vo videu. Snažil som sa v nom zhodnotiť A5 komplexne, teda typ ako taký, aj tento konkrétny model. Tu už doplním len niekoľko zaujímavostí, ktoré sa do beztak dlhého videa nedostali...