TopSpeed.sk test 2014 Audi RS4 B8

Predošlé generácie A4 mali ťažký motor kompletne pred prednou nápravou. To im vyslúžilo prezývku kladivo (podľa neochoty často meniť smer jazdy a ozrutnej či veľkej tendencii k nedotáčavosti). Široko rozkročeným ostrým verziám S4 a RS4 predošlých generácií sa jav antišportových jazdných vlastností darilo eliminovať len s rozpačitým úspechom. A práve to je pri generácii B8 zásadne inak. Vďaka modulárnej platforme MLB od VW zásadne zmenili konštrukčnú koncepciu. Iste, stále je to auto s motorom vpredu a permanentným pohonom oboch náprav. To snáď ani nemôže, ba nesmie, byť inak. No kým Audi RS4 generácie B7 mala rázvor náprav 2648 mm, aktuálna B8 ich má od seba až 2813 mm. To je rozdiel celých 165 mm! V 99% prípadoch by nasledovala óda na radosť navýšenia miesta na zadných sedadlách. Tu? Absolútne nie. Tu dostal viac miesta najdôležitejší element tohto dravca - ostrý atmosférický motor 4,2 V8 FSI. Ani si nedokážete predstaviť, ako blahodarný vplyv na stabilitu, ovládateľnosť, posunutie limitov v zákrutách a jazdné vlastnosti má jeden na oko "nepodstatný" fakt. Fakt, že motor Audi RS4 konečne nemá pred, ale nad prednou nápravou. Nech vás pri RS4 zaujme čokoľvek (je toho viac než dosť čím ohúri), pamätajte, najdôležitejší parameter pre pôžitok z jazdy (nie šprinty) je v tomto prípade rázvor náprav až 2813 mm. A spolu s ním aj o 20 mm väčšia šírka (až 1850 mm) oproti B7.
TopSpeed.sk test 2014 Audi RS4 B8

Rozdiel, ktorý vidíte a cítite :) Nárast rázvoru o 165 mm, posunutie motora nad prednú nápravu, je najmenej spomínaný z najdôležitejších parametrov Audi RS4 B8 v porovnaní s B7 (vľavo).

Audi RS4 typ B5

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Audi RS4 typ B7

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

História RS4 nie je dlhá
 

Prvá Audi RS4 typ B5 prišla v r2000 - 2001. Nasledovala skvelý príklad medzičasom absolútnej ikony RS2, vyladenej a vyrábanej v Porsche. B5 mala 2,7 l V6 biturbo s 385 k. Na dnešné pomery vyzerala až veľmi decentne. No bola besne rýchla, bez obmedzovača dala 290 km/h. Nehovoriac o zdrvujúcej akcelerácii. No okrem pridanej praktickosti v podobe kombi to bolo vlastne všetko. Nepresné riadenie, podpriemerné brzdy, každé poriadne prepruženie a ležala na dorazoch... :( Vlastne pardón. Je tu ešte čosi. Toto je permanentná 4x4. Za cenu menšej zábavy za volantom v zlom počasí za sebou necháva M3, C AMG aj ISF (bez ohľadu na verziu).
 

Po jednogeneračnej pauze s B6 nakrátko prišla RS4 typ B7. Robili ju len v rokoch 2006 - 2008. Mala ostrý 4,2 liter V8 a nádherné telo. Kým prvá generácia dnes vyzerá ako lacno vytunené staré Audi A4 (aj keď mnohým sa stále páči a mne svojim spôsobom vlastne tiež), RS4 B7 bola, a vlastne stále je už na pohľad svieža. Človeku sa až nechce veriť, že má už 10 rokov. Pre mnohých bola tým najlepším, čo Audi so znakom RS v minulom desaťročí urobilo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Aktuálna generácia RS4 stavia na najlepšom čo priniesla B7. Ešte ostrejší veľký atmosférický V8, ktorého špičkové parametre musia ohúriť naozaj každého, snáď s výnimkou majiteľov Ferrari. Ak niekomu, kto o motoroch trochu vie poviete, že 4,2 liter robí 450 k a 430 Nm, bude presvedčený, že to sú parametre prepĺňaného motora. Veď to je viac než 107 k na liter! V motore ktorý spĺňa emisnú normu Euro5. BMW M3 E92 robí z 4.0 V8 105 k a už to je ohromné číslo. Podobne je to aj s krútiacim momentom. Audi RS4 robí z litra 102,4 Nm, BMW M3 rovných 100 Nm. Aj v max. otáčkach 8500 tento motor poráža legendárny S65B40 o nezanedbateľných 100 ot. Audi šlo v každom smere hlavne o to, poraziť BMW M3 už na papieri. A podarilo sa!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Meranie priebehu max. výkonu a krútiaceho momentu na dvojnápravovej valcovej brzde MAHA MSR500 v partnerskej spoločnosti MM Racing na chlp presne potvrdilo údaje motora výrobcu. Max. výkon 332 kW (451 k) pri  8215 ot a len nepatrne nižší krútiaci moment 426 Nm pri 6250 ot. No všimnite si ten priebeh. Od 4400 do 6600 je k dispozícii maximum (v tomto prípade 420 Nm). 90% maxima motor naozaj dáva od 3400 do 8200 ot! Šialené!

TopSpeed.sk test 2014 Audi RS4 B8
Štítok RS (RennSport) nebol pri žiadnej RS4 presnejší a priliehavejší. Jeden z posledných atmosférických V8 motorov v Európe je už teraz legenda. Čo legenda? Audi RS4 je automobilová bohyňa, ktorej sa klaniam.
EuroNCAP hodnotenie 2009 Audi A4 B8

Audi A4 typ B8 dostala v r2008 od nezávislého konzorcia EuroNCAP v Bruseli naozaj špičkové hodnotenie v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Audi RS4 Avant 4,2 V8 FSI Quattro typ B8 (III. gen)
rok výroby 2014
 

PLUSY:

+ asi najkrajšie kombi na svete,
+ perfektne spracovaný interiér,
+ šokujúco skvelé jazdné vlastnosti,
(neutrálna, predvídateľná, pokojná i dravá)
+ motor má absolutórium, za všetko,
+ do mesta, na diaľnicu aj na okruh,
+ diferenciály svetovej špičky robia divy,
(stredný torsen, zadný torque vectoring)
+ karbón-keramické brzdy vpredu stačia,
+ presné, precízne riadenie aj s premenlivým prevodom,
+ prevodovka S-tronic urobí všetko lepšie,
(predvída, nepreradí, dá medziplyn, je komfortná, radí hladko, alebo kopne...)
+ zákl. cena 82 000 € je akceptovatelna.



 

     

MÍNUSY:

- len kombi,
- 20" disky sú v každom smere nepraktické,
- príplatky za 34 000 €?!,
- agresívny adaptívny tempomat,
- nepríjemné blikanie systému LDWS,
- prekombinované možnosti nastavenia,
(motor, prevodovka, pruženie, riadenie, diferenciál, plyn, tempomat... každé má 3 možnosti).


 

Audi RS4 B8 rok výroby 2014
Motor:

atmosférický zážihový vidlicový 8-valec, uložený vpredu pozdĺž s priamym vstrekovaním paliva, objem 4 163 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 84.5 × 92.8 mm, kompresný pomer 11,0 : 1, max. výkon 331 kW (450 k) / 8250 ot, max. krútiaci moment 430 Nm / 4000 - 6000 ot, litrový výkon 79 kW (107 k) / l, Emisná trieda - EuroV.

Pohon: samočinná 7-stupňová dvojspojková prevodovka, stály pohon všetkých kolies Quattro
Podvozok: Päťprvková predná náprava, hore a dole priečne zavesené ramená, vzadu lychobežníkové rameno s elasticky uloženým nosníkom nápravy, priečny a torzný stabilizátor, kotúčové brzdy, predné karbón-keramické 380 mm, zadné oceľové 365 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS...
Kolesá: ľahkozliatinové kované disky, rozmery diskov 9J x 20",
pneu 265/30 R20
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4719 x 1850 x 1416 mm, rázvor - 2813 mm, objem kufra - 490l, pohotovostná hmotnosť - 1 870 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba (výrobca)- 10,7 l/100 km, spotreba počas testu - 11,5+ l/100 km, objem nádrže - 61 l, výkonová hmotnosť 5,65 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h (280 km/h po odblokovaní)
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,7 s

Cena:

Verzia RS4 - od 82 000 €,
Testovaná verzia - 116 000 €.