To najdôležitejšie je jednoznačne pod kapotou. Úplne nový agregát 4,0 TDI V8 BiTurbo. Rovnaký už montujú aj do najrýchlejšieho produkčného naftového auta na svete, Porsche Panamera II V8 diesel. No vo veľkom Audi má navyše elektricky poháňaný kompresor, ktorý redukuje odozvu motora na plyn v nízkych otáčkach. Výsledný max. výkon je 320 kW (435 koní) a 900 Nm. Na naftu ozaj veľmi slušná hodnota. Aktuálne je to najvýkonnejšie a najšportovejšie veľké SUV s naftovým motorom. No netreba zabúdať na legendu I. generácie. Audi Q7 V12 TDI poskytla rovných 500 koní a 1000 Nm. V porovnaní s dvojkou to však bol hotový tank. Vážila o takmer pol tony viac ako tento kúsok a tak je jasné, že dynamika je pri modeli SQ7 neporovnateľne lepšia. Človek sa musí pri týchto parametroch usmievať, veď toto je supercar teritórium. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 4,8 sekundy?! A maximálna rýchlosť pre istotu a stabilitu radšej obmedzená na 250 km/h... A k tomu pre odvážnych aj kompletne vypínateľné ESC. Šialené.
No SQ7 je v supercar teritóriu aj cenou. S lepšou základnou výbavou, než má bežná Q7, stojí od 97 500 €. A teraz si predstavte, že si do nej nakonfigurujete výbavu v hodnote slušne vybaveného modelu Audi A3, pôvodne určeného pre dcéru. Tá ho nakoniec nedostane, lebo ste pri konfigurátore strávili 3x toľko času ako ste mali... a výsledná cena je 123 000 €. Prekvapí, ba šokuje. Toto predsa nie je RS produkt, no výnimočná určite je. Aspoň sa pred kamošmi dobre vytiahnete, nie? Zdá sa, že vyťahovať sa môže celkom dosť Slovákov. Sami ľudia od dovozcu Audi Slovensko sú prekvapení, ako dobre sa SQ7 predáva... Od zapožičania tohto dela na test neprešiel týždeň, aby som nejakú nestretol. Videl som čiernu, šedú, bielu... Všetkým závidím :)
Audi SQ7 je prvé sériové auto so 48 -oltovým elektrickým rozvodom. Má dokonca dve vetvy. Jedna poháňa elektrický kompresor, ktorý dopuje motor v čase, keď ešte netlačia turbá. Dokáže sa točiť až 70.000-krát za minútu...
Doslova priekopnícke je tu riešenie elektrického kompresora. V sériovom aute je použitý prvýkrát. Volajú ho EPC, teda Elektric Power Compressor. Jeho reakčná doba je vraj len 250 milisekúnd. Elektrický motor dokáže kompresor roztočiť až na 70 000 otáčok za minútu. To najzaujímavejšie však je, že je napájaný samostatným elektrickým okruhom s rozvodom 48 voltov. Ten sa stará aj o napájanie elektro-mechanických aktívnych stabilizátorov na podvozku.
Druhá 48V vetva poháňa 2 elektromotory v skrutných stabilizátoroch. Priamo do nich je vložená 3-stupňová planétová prevodovka, ktorá krútením stabilizátora opačne, ako to robia odstredivé sily, minimalizuje nakláňanie karosérie.
Jednoduchá schéma fungovania aktívnych stabilizátorov - prvých svojho druhu pre zníženie nakláňania karosérie v zákrutách.
Napriek tomu, že pod kapotou tohto dela je motor koncepcie V8, žiaden naftový agregát nedokáže mať zvuk ako benzín. Preto si akustici pomohli dvoma reprákmi umiestnenými priamo v koncovom tlmiči výfuku. Vďaka nim má SQ7 v režime Dynamic nezameniteľný a hutný zvuk.
Samozrejmosťou je permanentný pohon Quattro. Vzadu nájdeme aj športový diferenciál, ktorý dokáže v zákrute posielať viac výkonu na vonkajšie koleso a pomáha tak pri zatáčaní. SQ7 má štandardne adaptívne tlmiče a vzduchový podvozok. Za príplatok sú v ponuke aj karbón-keramické brzdy. Ako ukázal test na okruhu, tie oceľové sa vcelku rýchlo unavia, preto ak už máte rozpočet na túto mašinu a plánujete je dávať aj v horských oblastiach, odporúčam vám kúpu príplatkových bŕzd.
Audi pri modeloch quattro v zákrutách už takmer desaťročie zásadne profituje zo športového diferenciálu, ktorý posiela väčší výkon na vonkajšie zaťažené koleso v zákrute. Pre mnohé modely za príplatok, v SQ7 je sériovo.
Najlepšie SUV na trhu
Tak ako text začínam ho aj ukončím. Ťažko si dokážem predstaviť, že je dnes na trhu lepšie športovo ladené SUV než je Audi SQ7. Napriek tomu, že má niekoľko vecí, ktoré nie sú zvládnuté najlepšie, alebo mne osobne nevyhovujú, je to bezkonkurenčne naj auto svojej kategórie. Jediné mašiny, ktoré do príchodu novej generácie môžu tento post ohrozovať, sú mimoriadne kompetentný Range Rover a pár týždňov už aj Bentley Bentayga. Počul a videl som naozaj veľa z toho, čo dokážu, no žiaľ, neskúsil to osobne...
Audi SQ7
rok výroby 2016
PLUSY:
|
MÍNUSY: - strohý dizajn,
|
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|