A je tu aj druhý problém. Podľa stále platnej, medzičasom už absurdnej metodiky merania spotreby paliva NEDC totiž dokáže BMW i8 jazdiť v kombinovanej prevádzke len za 2,1 litra benzínu na 100 km. Tak sa nám to všetkým predostiera a ja nepochybujem, že je to pravda. V labákoch určite. No tých, ktorí by tejto hodnote mohli uveriť pre bežný svet, iste veľa niet. Žiadne auto totiž v teste NEDC tých sto kilometrov ani zďaleka nemusí prejsť. V teste BMW i8 stačí mať schopnosť prejsť na akumulátory cca 30 km a do katalógov je hneď možné písať tieto nezmysly. V reálnom svete však BMW i8 jazdí za presný trojnásobok, teda za cca 6 litrov benzínu na 100 km. To však je hodnota bežného malého auta, takže táto časť tvrdenia marketingu platí. Uznávam tiež, že neexistuje iné auto s max. výkonom 370 koní a schopnosťou vyraziť z nuly na 100 km/h za menej než 4,5 sekundy s čo len porovnateľnou spotrebou.
Na obdiv je toho pri BMW i8 omnoho viac. Dokonca viac než pri väčšine súčasných áut. Nielen z hľadiska tvarov, aerodynamickej efektivity, konštrukcie, ľahkosti (bez batérií), ale aj technológie výroby. Je to skutočne auto z budúcnosti. No možno nielen tvarom tak vzdialenej, až sa obávam, že ho budú obdivovať len fanúšikovia hi-tech a tí, ktorí majú radi netradičný dizajn. Na petrohleadov BMW i8 akosi nezaberá. Napriek tomu, že má najnižšie ťažisko spomedzi všetkých Driving Pleasure mašín z Mníchova a nie je to najdrahší bavorák v predaji.
BMW i8 je viac než čokoľvek iné zaujímavou prezentáciou umu konštruktérov, možností súčasných technológií a snahou vyplniť športovo orientovanou značkou celé desaťročia ignorovaný dôležitý segment supercars. Tým všetkým typ i8 nepochybne je. No od začiatku mieri na celkom inú klientelu. Ani nie tak na tých, ktorí majú radi autá, ale tých, ktorí majú radi seba. :)
Apropo - supercar nerovná sa superšport. Sú to dve rôzne veci. Ale o tom niekedy nabudúce... :)
BMW i8
Rok výroby 2016
PLUSY:
|
MÍNUSY:
- cena, - chýba funkcia autohold, - chýba sledovanie a udržanie jazdných pruhov, - objem kufra len 30 litrov, - na limite nedotáčavé, - zvuk motora smerom von, - vibrácie 3-valca pri pomalej jazde, - nepípa za nezapnutý spolujazdcov pás, - málo odkladacích priestorov, - laser svetlá sú bez funkcií. |
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
BMW i8 položilo základy novej kategórie áut - športových hybridov. Mnohými nápadmi a riešeniami formuje budúcnosť.