Záujem je obrovský
BMW M2 nemá ambície prekonať rekord M3 E46 v predajnosti. No záujem oň je taký veľký, aký v BMW M ani nesnívali. Nedivil by som sa, keby sa to M2-ke podarilo. Pôvodne nastavené výrobné kapacity od nábehu výroby koncom roka 2015 už museli dvakrát navyšovať, lebo dodacie doby sa vyšplhali na 13-14 mesiacov! Dnes už M2 vyrábajú na 3-smennú prevádzku, aby lepšie pokryli záujem a zmiernili nespokojnosť zákazníkov. Osobne poznám ľudí, ktorí BMW M2 so zálohou záväzne objednali pred viac než rokom a dodnes nevedia, kedy svoj sen na kolesách dostanú. Ak vám toto urobí Ferrari, Koenigsegg, alebo Pagani, dá sa to pochopiť...
S dostupnosťou M2 je však situácia natoľko kritická, že na Slovensku, ani v Čechách neexistuje jediný predvádzací kus. Obdivujem tie desiatky záujemcov z oboch krajín, ktorí sú odhodlaní kúpiť stále relatívne drahé auto za 60 a viac tisíc eur bez vyskúšania, odkázaní len na novinárske recenzie. Chalani musia mať neľahké spanie... Tiež to však hovorí o odhodlaní, fandovstve a dôvere v produkt.
K nespavosti teraz prispejem aj ja. Videotest BMW M2 už nebolo možné viac odkladať. Nakrúcali sme to koncom augusta, no bolo jasné, že publikovanie do konca roka bude pred stále neuspokojenými zákazníkmi len zbytočné dráždenie. Spomedzi všetkých mne známych recenzií poviem azda najviac negatív. Nie preto, lebo to auto mi nesedí, alebo ho zaznávam, ale preto, lebo to sú prosté fakty. No nerozumejme si zle, je to veľmi dobrý produkt. Ako nepriamy nástupca ťažko nedostupnej BMW 1M prišiel v pravý čas a keby mal/nemal niektoré veci, ktoré v tabuľke PRE a PROTI dolu sumarizujem, bola by to absolútna pecka! Je to ďaleko najdostupnejšie BMW M (aj keď to nie je 100% eMko) a spomedzi konkurentov uvedených v tabuľke porovnania dolu aj ďaleko najzábavnejšie auto. A keďže tieto autá sa kupujú primárne pre radosť a nie desatinky sekundy v dynamike, BMW M2 vlastne nemá konkurentov. Bude celkom prirodzené, ak sa záujemcovia o športiak v tejto triede, ktorí nemusia nevyhnutne mať BMW M, budú okrem Audi RS3, Mercedes A/CLA 45 AMG a Ford Focus III RS pozerať aj na tieto mašiny. No Porsche Cayman S je o cca 10 000 € v inej cenovej lige a výrazne lacnejší Ford Mustang je celkom iná veľkostná kategória...
A tak si najväčšieho konkurenta pre BMW M2 vytvorilo BMW samo. Modelom M240i. Iste, štítky M nemá celkom právoplatne, ani ten super drsný vzhľad o 80 mm širšej karosérie. No tiež má samosvor a po modernizácii z modelu M235i teraz aj oveľa modernejší motor B58B30 s max. výkonom 250 kW (340 k) pri 5500 ot a 500 Nm aj bez oveboostu od 1500 až po 4500 ot než má BMW M2 s motorom N55B30. BMW M240i má len o zlomky sekundy horšiu dynamiku, či už na stovku, alebo v pružnosti a zarovno M2 sa drží až po maximálnu rýchlosť oboch. Pritom v ponuke už od 46 250 € je o celých 13 000 eur lacnejšia a hlavne dostupná "ihneď".
BMW M2 F87
rok výroby 2016
PLUSY: |
MÍNUSY: |
BMW M2 272 kW M DCT7 |
BMW M240i 250 kW A8 |
|
základný model | 59 750 € (M2 272 kW M6) |
46 250 € (M240i 250 kW M6) |
adekvátny model | 63 722 € (M2 272 kW M DCT7) |
48 440 € (M240i 250 kW A8) |
adekvátna výbava | kožený interiér, bixenónové svetlomety, asistent diaľkových svetiel, alarm, PDC vzadu, vyhrievané predné sedadlá, navigácia Professional, automatická klimatizácia, HiFi systém, Driving Assistant, Connected Drive, tempomat | v sérii: tempomat, športové sedadlá, bi-xenónové svetlomety, za príplatok: alarm 489 €, vnútorné a vonkajšie stmievateľné spätné zrkadlá 499 €, asistent diaľkových svetiel 132 €, automatická klimatizácia 560 €, stmavené zadné okná 356 €, PDC vzadu 204 €, čítanie dopravných značiek 326 €, navigácia Professional 2 129 €, Connected Drive 1 538 €, Driving Assistant 530 €,vyhrievané predné sedadlá 336 €, HiFi 295 €, adaptívny podvozok 774 € |
výsledná cena | 66 807 € | 55 243 € |
Audi S3 228 kW S-Tronic7 |
Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC Coupe 280 kW A7 |
|
základný model | 44 470 € (S3 228 kW M6) |
57 720 € (CLA 45 4MATIC Coupe 280 kW A7) |
adekvátny model | 46 070 € (S3 228 kW S-Tronic7) |
57 720 € (CLA 45 4MATIC Coupe 280 kW A7) |
adekvátna výbava | v sérii kožené čalúnenie, za príplatok: alarm 450 €, Audi connect 394 €, MMI navigácia 2 801 €, Audi magnetic ride 1 102 €, Soundsystem 287 €, LED svetlomety 798 €, PDC vzadu 507 €, vyhrievané predné sedadlá 383 €, zatmavené zadné sklá 450 €, tempomat 337 € | v sérii: tempomat, vyhrievané predné sedadlá, rozpoznávanie dopravných značiek, za príplatok: vnútorné a vonkajšie vodičovo spätné zrkadlo elektricky stmaviteľné 372 €, kožené čalúnenie 1 920 €, zatmavené zadné sklá 324 €, automatická klimatizácia 612 €, navigácia Comand 3 252 €, Harman Kardon 822 €, adaptívne diaľkové svetlomety 216 €, športový podvozok 1 248 €, |
výsledná cena | 53 579 € | 66 486 € |