Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Vrchol športových SUV

BMW X6 je vrchol ponuky BMW SAV (teda športových SUV). A je dosť možné, že ani avizovaný príchod typu X7 to nezmení. Lebo od autobusu, ktorý má konkurovať Mercedesu GL, ťažko očakávať športovosť a agilitu. :) Nová X5 je o poznanie pohodlnejšia (mäkšia, tichšia, priestrannejšia) než predošlá verzia. Dokonca bez ohľadu na použité rozmery kolies. Pri novej X6 si však nie som vo všetkom celkom istý. No to je vlastne dobre, lebo toto by malo byť nie len karosériou športovejšie auto. Aj preto sériové použitie torque-vectoring diferenciálu. Faktom je, že okrem toho, že strašne pripomína X4, je rovnako ako nová X5 a MB ML dizajnovo akosi vymäknutá, mdlejšia, menej vyzývavá. Mnoho známych zhodnotilo, že staršia sa im páčila viac. Bola dravejšia, svalnatejšia... No sú aj takí, ktorým sa nová generácia páči viac. Jeden z nich si ku mne prisadol. Znova odporúčam, pohodlne sa usaďte, pretože pre vás mám celovečerný videotest BMW X6 (typ F16) s prakticky plnou výbavou a základným motorom 3,0d. Hneď na začiatok treba upozorniť, že základný v tomto prípade znamená len to, že nič slabšie a menej dynamické už v ponuke pre športové SUV nemajú. V žiadnom prípade to neznamená, že tento motor treba pri výbere vašej budúcej mašiny automaticky preskočiť a pozerať sa v cenníku vyššie. Práve naopak. Pri tomto môžete absolútne smelo ostať a ušetrené bubáky radšej minúť na výbavu. Lebo aúúú, tá naozaj zabolí každú peňaženku. Tento jej má za 37 500 € a veru vidno to. :)

Možno som si to nevšimol, no zdá sa mi, že BMW komunikácii bežného typu (rozumej nie M alebo M Performance) vrátilo termín rozloženie váhy 50/50 po rokoch. Skvelé, no malo by to byť samozrejmé. Žiaľ, už nie je... :(

Zásadné novinky oproti predošlej generácií navyše obsahujú:

BMW Head-Up displej premieta dôležité údaje na čelné sklo farebne (doposiaľ len dve farby). Je rozšírený o nový obsah. V prípade potreby zobrazí zoznam telefonických kontaktov či informácie od zábavných systémov. Spolu s rýchlosťou jazdy ukáže v 3D grafike aj kontrolné hlásenia, navigačné pokyny vrátane odporúčania radenia sa do konkrétnych pruhov, rýchlostné obmedzenia aj zákazy predbiehania, spolu s ďalšími informáciami od asistenčných systémov vodiča.

ECO PRO režim obsahuje aj funkciu „plachtenia“, ktorá odpojí motor od prevodovky. Pri jazde rýchlosťou od 50 do 160 km/h vodič zloží nohu z akcelerátora, a zároveň nezačne brzdiť. V tomto režime sa BMW X6 pohybuje iba vďaka svojej kinetickej energii, čím sa ešte viac optimalizuje spotreba.


V kombinácii s navigačným systémom Professional je prevodovka schopná brať do úvahy aj profil prechádzanej trasy a prispôsobiť mu radenie. Na základe navigačných dát zvolí adekvátny prevod podľa toho, či sa vozidlo blíži k zákrute, kruhovému objazdu či výjazdu z diaľnice. Ak je potrebné spomaliť, prevodovka podraďuje, aby využila brzdiacu silu motora. Pri výjazde zo zákruty čo najskôr zaradí optimálny prevod pre dynamickú akceleráciu. Spolupráca s navigačným systémom napríklad dokáže zabrániť aj zbytočnému zariadeniu vyššieho stupňa medzi dvoma za sebou nasledujúcimi zákrutami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Myslím, že najobľúbenejšia verzia bude práve 30d. Nie u nás, samozrejme. Tu si predsa "nik" nekúpi základnú motorizáciu, veď čo by na to povedali známi, však? Celosvetovo však rozumným ľuďom určite postačí. Veď si len pozrite jeho parametre. To zďaleka nie je tá istá tridsiatka, akú podľa štítkov poznáte z konca 90. rokov! Tento má trojstupňové prepĺňanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny VTG. Maximálny výkon je 190 kW/258 k (oproti predchodcovi +10 kW/13 k) a najvyšší krútiaci moment je 560 Nm (čiže +20 Nm) v pásme od 1500 do 3000 ot. To prispelo k zlepšeniu akcelerácie 0 - 100 km/h o 0,8 na 6,7 s. Priemerná spotreba nového BMW X6 xDrive30d je vraj lepšia takmer o 20%. Podľa výrobcu by malo jazdiť kombo za rovných 6 l. Realita bola, samozrejme, o poznanie iná. No čísla do 8,5 l nás všetkých milo tešili. Pritom na stovku to pri kickdowne a využití sériovej funkcie športovej 8st. automatickej prevodovky Launch Control vypáli len za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Čo viac preboha kto môže potrebovať?!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

BMW X6 3.0d F16
rok výroby 2015
 

PLUSY:
 

+ viac športová, než by ste verili,
+ reálna kombo spotreba 8,1 l/100 km,
+ 30d a 8st. steptronic sport sú dokonalý pár,
+ viac miesta vzadu (do 185 cm pohodlne),
  kto vyšší by tam sedával?
+ Bang & Olufsen High End Surround Sound systém hrá pekelne dobre,
+ zadné sedadlá delené 40/20/40,
+ kufor 580/1525 l (+10 a +75 l),
+ vpredu 1,5 a vzadu 1,0 litrové PETky do dverí,
+ štandard je automat. veko kufra,
+ strešné okno o 12 cm dlhšie,
+ v ponuke len 6 a 8 valce
 (35i, 50i, 30d, 40d a 50d),
+ 10,25" LCD displej,
+ ohýba fyz. zákony v zákrutách aj v teréne,
xDrive je mimoriadne chytrý pohon 4x4,
+ zvládne príves do 3,5 tony.

     

MÍNUSY:


- priľahko zameniteľná s X4,
- 20" z nej robia aj pri adaptívnom podvozku nepohodlné auto (v SR je lepšie volit 19"),
- priplatky, priplatky, v tomto kusku za 37 500 €!
- prehnané rozmery kolies ako lambo
 (vpredu 285/35 R20, vzadu 315/30 R20),
- veľký polomer otáčania, 3 prúdovka nestačí, pre mesto nočná mora...


Kompletný cenník BMW X6 F16

BMW X6 30d

rok výroby 2015

Motor:

Vznetový radový 6-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu pozdĺž s priamym vstrekovaním paliva s variabilnou geometriou lopatiek turba, objem 2 996 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 90,0 × 84,0 mm, kompresný pomer 16.5 : 1, max. výkon 190 kW (258 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 560 Nm / 1 500 - 3 000 ot, litrový výkon 63 kW (86 k) / l, emisná trieda Euro6.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies xDrive.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, DBC, ESP, DSC, DTC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom

Kolesá:

ľahkozliatinové 20" disky, vpredu 285/35 R20, vzadu 315/30 R20

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4909 x 1989 x 1702 mm, objem kufra - 650/1870 l, rázvor 2933 mm, pohotovostná hmotnosť - 2 065 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 6,0 l/100 km (výrobca), počas testu 8,1 l/100 km, objem nárdže 75 l, výkonová hmotnosť 10,86 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,7 s

Cena:

Základná verzia X6 30d sDrive - od 68 000 €,
Testovaná verzia X6 30d xDrive - cca 105 000 €.