BMW X6 xDrive50i
Nebudeme si nič nahovárať, nový modelový rad X6 od BMW je kontroverzný. Je to jednak jej design a jednak jej zmysel, ktorý je tŕňom v oku mnohým ľudom. Buď sa im toto auto nepáči, alebo nechápu jeho poslanie na našej planéte. Je to skutočne to škaredé káčatko, ktorého existencia nemá opodstatnenie? Je krok smerom k novej triede Sports Activity Coupe (SAC) šliapnutím vedľa? Alebo je to všetko inak? Čítajte ďalej a dozviete sa!
Už od predstavenia konceptu X6 na Frankfurt Auto Show v roku 2007, púta toto auto zaslúženú pozornosť a delí ľudí na dva tábory. Stačí si prejsť internetové diskusie a zistíte tieto fakty: 80% z nich sú negatívne reakcie hovoriace o zbytočnosti takéhoto auta a o do nebavolajúcom narcizme majiteľov X6. Zvyšných 20% sú trošku umiernenejší diskutujúci, ale ako to už býva, sú zvalcovaní masou. Neveríte? Prečítajte si zopár testov na Slovenskom internete. Na jednej strane tých 80% chápeme, hovorí z nich neskúsenosť, ale na strane druhej, prečo súdia niečo, čo ani len nepoznajú?
Naša iX6ka bola vybavená vrcholovou motorizáciou, benzínovou 4.4 V8 twinturbo s výkonom 408 PS a krútiacim momentom 600 Nm
Na dôkladné zoznámenie sa s týmto autom sme museli absolvovať niekoľko stoviek kilometrov a prehnať ho po cestách a necestách, aj takých, kam sa väčšina ľudí nikdy neodváži. Preto sú aj fotky trocha netradičné – auto sme pred testom vôbec neumývali. Naša iX6ka bola vybavená vrcholovou motorizáciou, benzínovou 4.4 V8 twinturbo s výkonom 408 PS a krútiacim momentom 600 Nm (to je mimochodom viac ako má dieslová varianta X6 s 286 PS a 580 Nm). Novinkou je aj to, že obe turbodúchadlá sú umiestnené medzi dvoma radmi valcov, nie po ich stranách ako je bežné. Vám, ako majiteľovi, to je samozrejme šumafuk, ale nie tak automobilke BMW. Tá vďaka tomuto riešeniu dokáže montovať motor 4.4 V8 bez úprav priamo na podvozok modelu X5. Obe autá totiž stoja na rovnakej platforme a obe sa vyrábajú v rovnakej fabrike v Južnej Karolíne v USA. Zvuk, výkon a nekonečný ťah je to, čo očakávate od takéhoto motoru. A to vrchovate dostanete aj napriek pohotovostnej hmotnosti na úrovni až 2265 kg (tú sme si dokonale „vychutnali“ pri heverovaní tohto tanku a výmene predného kolesa, keď sme na nezakrytej šachte nechtiac vyzliekli gumu z ráfiku). Krásny zvukový prejav je vo vnútri až nezdravo utlmený, avšak vonkajší svet si ho užije naplno, najmä pri maximálnej akcelerácií je to pre okolie zážitok. Motor je spriahnutý výhradne so 6. stupňovou automatickou prevodovkou s pádlami pod volantom.
Testovaný model bol maximálne vybavený, to znamená, že na jeho palube ste našli všetko, po čom vám srdce túži. Spomenúť treba napríklad špičkové športové sedadlá ktoré nahradili už i tak vynikajúce sériové. Žiadna únava ani na dlhšej trati a telo podržia aj pri veľmi razantnej jazde. Príjemným zistením bol fakt, že hliníkové lišty sú skutočne z hliníka a nie z plastovej napodobeniny ako to, žial, býva zvykom aj v prémiovom segmente. Z ďaľšej výbavy treba spomenúť veľmi užitočný head up display ktorý vám premieta tie najdôležitejšie údaje priamo na čelné okno. Audio výbava je špičková, poteší kvalitný DVD systém s výklopnou obrazovkou pre druhý rad sedadiel. Nesmieme zabudnúť ani na Adaptive drive (eliminácia náklonov, doplnková výbava), HDC (Hill Descent Control, séria) alebo DSC (Dynamická kontrola stability, séria) či adaptívne predné svetlá. Stačí si len vybrať (a zaplatiť)...