Chevrolet Captiva Sport 2.0 VCDI

Keď pri niekom vyslovíte názov auta Chevrolet Captiva, je veľmi pravdepodobné, že ani len nebude tušiť o aké auto sa jedná. A to by bola škoda, pretože prvé SUV Chevrolet v Európe je zaujímavé zvezenie. Len pre úplnosť dodáme, že sa jedná o vozidlo vyrobené v Kórei (južnej samozrejme) a nie v USA ako by sa podľa značky mohlo zdať. Na našom trhu sa navyše môžeme stretnúť s jeho dvojičkou - Opel Antara. Tá je však spracovaním, prevedením aj cenou úplne inde. Pozrite si promo video na tohto Chevyho a následne vám zodpovieme základnú otázku: aký je teda Chevrolet Captiva?

Hneď na začiatok treba povedať, že design Captivy sa nám páči. Naozaj, jednak sleduje posledný designový trend Chevroletu a jednak si ho okrem spomínanej Antary nepomýlite s iným SUV. Taktiež pôsobí mohutným dojmom (takže veríte, že sa tam skutočne 7 ľudí naskladá) avšak stále to nie je neohrabaný mamut ako Audi Q7. Jeho proporcie sú vyvážené a celkovo zladené. Naša testovaná verzia "Sport" bola navyše doplnená paketom, ktorý toto auto ešte viac skrášluje (najmä predné partie). Podčiarknuté a zrátané, vonkajší dojem je veľmi dobrý, toto auto vám rozhodne hanbu robiť nebude.

Hrátky mimo spevnenej cesty? Prečo nie, Captiva sa ľahšieho terénu nezlakne.

Hrátky mimo spevnenej cesty? Prečo nie, Captiva sa ľahšieho terénu nezlakne.

To, čo vás ale nemilo prekvapí je interiér, ktorý je v kontraste s exteriérom. Zatiaľ čo sme pri pohľadu zvonku chválili Chevrolet za dobre odvedenú prácu, vo vnútri to bude presne naopak. Niektoré detaily totiž pôsobia vyslovene lacno a zhadzujú celkový dojem z auta. Tam kde Antara exceluje (napríklad budíky či stredový panel), tak tam Captiva citeľne stráca. Tá nezaprie, že práve toto je dedičstvo po starých modeloch Daewoo - ovládacie prvky, archaický display či volant. Škoda, že sa aspoň v tejto vlajkovej lodi európskeho Chevroletu nenašlo viac miesta pre koncernové diely aké má napríklad Cruze. Sport packet navyše obsahuje aj lišty s imitáciou karbónu. Tá nie je veľmi podarená, oveľa viac sa nám páčila imitácia brúseného kovu ktorá takpovediac pristane image auta.

Interiérové Sport doplnky sú vítaným oživením, ale ten "karbón"? Nie, ďakujeme!

Naopak šmrncovné červeno čierne čalúnenie je veľmi pekné, je dokonca prešívané červenou niťou. Sedačky sú taktiež veľmi slušné. Sú pohodlné aj na dlhé trate avšak s nulovým bočným vedením (pamätajte, toto má byť Sport verzia...). Ak si priplatíte, môžete mať Captivu ako 7-miestne vozidlo, inak je klasicky 5-miestna. Pri variante piatich sedadiel vám ostane aj veľmi slušný batožinový priestor, avšak pri variante o dvoch pasažierov viac je ho už veľmi poskromne. Teda nečakajte, že sa sem zbalíte ako sedemčlenná partia na lyžovačku. Ďalšie veľké plus tohto auta: možnosť zrovnať tretiu radu sedadiel do úplnej roviny s dnom kufra (vlastne, tie sú tam celý čas schované až kým ich nevytiahnete hore). Navyše, tretia rada sedadiel je plne použitelná aj pre dospelých menšieho vzrastu. Ďalšie body k dobru si pripisuje toto auto otváratelným sklom na zadných 5. dverách, teda nemusíte otvárať celé dvere, stačí vyklopiť sklo.

Interiér je síce kvalitne spracovaný, ale niektoré prvky vám dajú jasne pocítiť, v čom sedíte.

Interiér je síce kvalitne spracovaný, ale niektoré prvky vám dajú jasne pocítiť, v čom sedíte.

Naša Captiva bola vybavená dieselovým motorom 2,0 VCDI s výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 320 Nm pri 2000 o/min (v ponuke je aj slabší diesel o výkone 93 kW/127 k). K nemu bola "napasovaná" automatická 5-st. prevodovka a náhon na všetky štyri kolesá (poháňané sú predné kolesá avšak pri prešmyku sa pripoja aj zadné). Dalo by sa povedať, že teoreticky sa jedná o ideálnu kombináciu. V podstate áno, pokiaľ nevychádzate z mesta, nemáte naložené auto po strechu či nemusíte často predbiehať niekoľko áut v kolóne naraz. Prevádzková hmotnosť tohto vozidla je až 1910 kg a to je už pomerne dosť pre túto kombináciu motora a prevodovky. Navyše, ak motor vytáčate, začne sa prejavovať jeho zlé ja - hlučnosť a smäd. Ak však jazdíte primárne pohodovým tempom v meste či občas zakorčulujete mimo neho (kľudne aj na diaľnicu pokiaľ nechodíte nad povolený limit), je to presne to, čo dokáže Captiva najlepšie - pohodičková jazda. Vtedy dokážete jazdiť za približne rovnakú spotrebu, akú deklaruje výrobca. A tá je v Bratislave cca 11 litrov, mimo nej viete atakovať aj 8 litrov (ale to sa musíte snažiť).

Captiva sa najlepšie cíti v meste, to je presne jej rajón.

Captiva sa najlepšie cíti v meste, to je presne jej rajón.

Ak teda pochopíte, kam je Captiva určená, budete spokojní so svojou voľbou. Rozbité slovenské cesty zvláda s prehľadom, pruženie je totiž naladené do výrazne mäkkého spektra. Ale beda vám ak sa rozhodnete skúšať, ako sadne Captive športová jazda. Jedným slovom - nesadne. Auto pri rýchlych prejazdoch nerovností výrazne poskakuje a navyše cez volant k vám neprúdia takmer žiadne informácie o dianí na vozovke. Toto nie je rozhodne vec, na ktorú bol tento Chevrolet stavaný. Ostaňte teda pri klasike a Captiva vám bude slúžiť k spokojnosti. Mimochodom, vyskúšali sme ju zobrať aj mimo cestu kde bude práve jej svetlá výška a 4x4 výhodou. Ľahší terén, rozbahnená lúka či zasnežené stúpanie nie sú žiadnou prekážkou. Len sa prosím nesnažte o nemožné, toto je prioritne "on-road" auto.

Do Captivy sa toho vojde skutočne veľa, navyše tretia rada sedadiel je uložená pekne v podlahe.

Do Captivy sa toho vojde skutočne veľa, navyše tretia rada sedadiel je uložená pekne v podlahe.

Chevrolet Captiva je najdostupnejšie SUV týchto rozmerov na našom trhu. Jej cena začína na 18.190€ za model 2,4 16V 100 kW/136 k (5miestny a 4x2). Ak si však zoberiete vrcholnú verziu Sport, cena sa začne nebezpečne blížiť k hranici 30.000€ (presne 28.690€ + príplatok 2.000€ za automat). Je to teda na vás, či vás bohate vybavené 7.miestne SUV natoľko osloví, že vám pride táto čiastka ako adekvátna. Za pokus to však rozhodne stojí!

PLUSY:

+ cena základnej verzie
+ design
+ vnútorné rozmery
+ výbava

MÍNUSY:

- niektoré prvky interiéru
- prejav (zvuk) motoru
- automatická prevodovka
- zabudnite na športovejšiu jazdu

Chevrolet Captiva Sport
rok výroby 2009
Motor:

vznetový radový 4-valec vpredu naprieč, objem 1991 cm3, max. výkon 110 kW/150 k / 4000 ot, max. krútiaci moment 320 Nm / 2 000 ot

Pohon: 5-stupňová automatická prevodovka, pohon 4x4
Podvozok: Zavesenie predných kolies vzpery McPherson, zavesenie zadných kolies nezávislé Multi link
Kolesá: Kované disky 18"
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4 635 x 1 870 x 1 720, objem kufra - 465-930 l, pohotovostná hmotnosť - 1 910 kg, kombinovaná spotreba - 8,6 l/100 km
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 186 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 11,3 s
Cena: Základný model od 18 190 €, Testovaná verzia - cca 30 690 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov