Labák fajn, čo reálny svet?
Na konci videopredstavenia ContiSeal konštatujem, že technológia samozaceľovania pneumatiky sa mi páči natoľko, až ju chcem na niektorom z mojich áut. Ako prvé padľa voľba na Mercedes SLK350. Je malé, má obmedzený nie len interiér, ale aj priestor v kufri, a tak voziť/nevoziť v ňom so sebou rezervu je veľmi veľký rozdiel. Kúpil som ho už bez nej, aj keď priestor na dojazdovku v podlahe kufra je. K roadsteru bola v lepšej výbave dodávaná lepiaca sada s elektrickým kompresorom a zaceľovacím sprejom. Aj to šlo z auta hneď preč. A keďže pre nekomfort pruženia a zhoršenie jazdných vlastností som nebol ochotný na SLK jazdiť runflatky, až do tohto testu jazdí auto bez priameho zabezpečenia pri defekte. Zbytočné riskovanie, poviete si. Možno, no mám dve vysvetlenia. Štatisticky mám veľmi dobré skóre. Za viac než 1,3 milióna najazdených km mám za sebou menej než 5 defektov. A Mercedes SLK už dávno neslúži ako auto na prekonávanie veľkých vzdialeností. Tým chcem povedať, že v rozsahu desiatok kilometrov od domova je na blízku vždy niekto, kto by v prípade potreby dokázal pomôcť.
ContiSealky nerozhodil ani tvrdý reálny test
Robiť do pneumatík, ktoré "nemôžu dostať defekt" jednu-dve diery, je smiešne, poviete si. A to sme si povedali aj my. Robiť ich desiatky je tiež nezmysel, aj keď nám v chalani v labáku dokázali, že to nie je problém. Čo je veľa a čo málo je v tomto prípade veľmi relatívne. Mať 7 vpichov v jednej pneumatike je v bežnej premávke extrémne veľa a nestane sa to asi nikomu. 7 vpichov je pre ContiSeal málo a hravo by si s nimi mala poradiť. Aj keď sa jedná o rôzne hrúbky prierazov. Preto som to skomplikoval ešte viac. Jedna pneumatika Continental ContiSeal dostala 7 prierazov rôznych hrúbok prejazdom doskou plnou "klincov". Druhá mala 7 samoreziek navŕtaných v sebe po celú dobu testu. Ten počas nakrúcania trval 7 hodín a najazdilo sa pri ňom približne 70 kilometrov. Prosto dali sme sa inšpirovať biblickým číslom plnosti. Ako test prebiehal zistíte z videa nižšie:
Test prebieha... Prepichané ContiSeal sú stále na SLK
Nakrúcanie testu prebehlo v utorok 15. júna 2021. Zámer bol ráno pôvodné obutie prezuť na nové Conti a na konci dňa to znova prehodiť. K druhému prezutiu zatiaľ stále nedošlo. Nebolo potrebné. Pochopiteľne, skrutky v pneumatike už nie sú, ale ani žiaden očividný úbytok tlaku. Pár týždňov, možno mesiacov teda bude Mercedes SLK350 jazdiť na zmiešanom obutí, keďže na zadnej náprave sú iné, ešte zánovné pneumatiky, ktoré by bola škoda vyhadzovať.