Dokonca možno aj viac než 90%, čo potvrdzuje aj výrobca tým, že pre obe verzie napriek rôznej aerodynamike a hmotnostnému rozdielu 24 kg pripisuje navlas rovnaké dynamické parametre a tiež spotrebu. No v našich podmienkach nebolo možné tieto paramatre bezprostredne odmerať a porovnať. Aj keby sme disponovali presným meracím zariadením, pre regulérnosť merania by bolo takéto skúšky nutné urobiť cca v rovnakom čase, bez vplyvu teploty, tlaku, povrchu... 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

Nuž a aké tie navlas rovnaké parametre sú? Znie to až neuveriteľne, no kombík papierovo zrýchli na stovku len o 0,1 s pomalšie, teda vraj za 6,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je pre obe verzie 248 km/h. Aj spotreba v troch základných jazdných režimoch je rovnaká: mesto 9,9 litra, mimo mesta 5,6 a kombinovane 7,2 l. Realita, samozrejme, ukázala o čosi iné hodnoty, no príjemne prekvapila. Našú kombinovanú 100 kilometrovú trasu prešiel Focus ST Combi za 8,2 litra. Teda len s litrovou odchýlkou. To je fakt na pochvalu. Je to auto, ktoré treba skutočne ovládať. Nič nerobí za vodiča a to je SUPER. Krútiaci moment zvládne pozbierať auto takmer z každej rýchlosti na ľubovoľnom prevodovom stupni. Navyše zvukovod celý zážitok umocňuje. Jeho funkčia nezávisí na otáčkach, ani rýchlosti, ale na stlačení plynu. Má to svoju logiku a pri pohodovej jazde na spotrebu neotravuje prehnaným hlukom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Po meraní priebehu výkonu a krútiaceho momentu na valcovej brzde vo firme MM Racing (čo sa pri teste verzie hatchback časovo nepodarilo) sme po vytlačení tohto grafu viacerí len híkali. Tak pekné krivky treba doslova hľadať. Napriek modernej dobe a v mnohých prípadoch aj veľmi slušnej turboregulácii sa väčšina čiar priebehu výkonu či sily motora nemôže s touto porovnávať. O to viac, že tento motor prakticky na chlp presne potvrdil parametre udávané výrobcom. Odmeraný výkon len o 0,4 k prekračuje určenú úroveň (aj povolená chyba merania je o poznanie väčšia) a krúciaci moment špičkovým údajom 383 Nm pri 2 850 ot len potvrdil skvelé dynamické parametre auta. Výrobca motoru uvádza 360 Nm. Na kolesá plynie v priemere o 37 kW (teda 50 k) menej, čo je stratový výkon hnacieho ústrojenstva. Treba povedať, že nie je super nízky, no zďaleka nepatrí medzi vysoké hodnoty.

MM racing meranie vykonu Ford Focus ST
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Ford Focus EuroNCAP

V nárazových testoch EuroNCAP v r2012 získala aktuálna generácia hatchbacku nadpriemerne vysoké hodnotenie. 

Neostáva teda iné, len veriť, že Focus ST Combi je naozaj vo všetkom schopný držať krok so svojim menším súrodencom. Ak je to tak, zdalo by sa, že pri kúpe týchto borcov žiadna dilema, však? Veď získať +160 litrov pre batožinu oproti hatchbacku (celkovo 476 l), alebo dokonca až o vyše 400 l pri sklopených sedadlách na výsledných 1502 l znie veľmi dobre, či? Iste, za viac auta si treba priplatiť. No žiadne kruté cifry. Ford chce na Slovensku za ST combi navyše len 800 €. Ťažko môžete v tomto prípade minúť relatívne malé peniaze rozumnejšie. A mne osobne sa, prekvapivo, kombík aj o čosi viac páči. Jednoducho v tomto prípade ja žiadnu dilemu neriešim. Mám jasného favorita. :)

Ford Focus ST III Combi
 

PLUSY:


+ úžasné jazdné vlastnosti,
+ perfektne neutrálny,
+ precízne ostré riadenie,
+ progresívny el. posilňovač riadenia,
+ skvelé držanie stopy,
+ super kompromis medzi
   športovým/komfortným pružením,
+ spätná väzba páčok a gombíkov,
+ pružnosť/ťah motora,
+ využiteľné otáčky (od 1500 ot),
+ vypínateľné ESP (v 2 režimoch),
+ nízka spotreba
   (kombo okolo 8 l/100 km),
+ skvelé sedačky Recaro,
+ primerane veľký kufor (476/1502 l),
+ príplatok za kombi 800 €,
+ nemá Start/Stop.

     

MÍNUSY:
 

- cena v SR zásadne vyššia než v ČR,
- chýba mechanický samosvor,
- brzdy rýchlo zvädnú,
- extrémne malý rejd,
   problém s manévrovaním,
- škaredný a lacný stredový panel,
- rozsah nastavenia sedačiek,
- sedačky tesné pre postavy nad 85 kg,
- malý a zastaraný LCD,
- len 55 litrová nádrž (dojazd do 550 km).

Ford Focus ST cenník

Ford Focus ST Combi rok výroby 2013
Motor:

zážihový liatinový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom Borg Warner K03, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, variabilné časovanie ventilov oboch vetiev Ti-VTC (Twin independent variable camshaft timing), priame vstrekovanie paliva, ECU Bosch MED17), objem 1 999 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 86,4 × 83,8 mm, kompresný pomer 10.0 : 1, max. výkon 184 kW (250 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 360 Nm / 1 750 - 4 000 ot, litrový výkon 92 kW (125 k) / l, emisná trieda Euro5.

Pohon: suchá trecia spojka, 6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, otvorený diferenciál s elektronickou podporou EDL.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy predné 340 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS, TSA, MSR, HBA,
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 18", pneu 235/40 R18
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4566 x 1858 x 1505 mm, objem kufra - 476/1502 l, rázvor 2648 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 386 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba -7,2 l/100 km (výrobca), počas testu 8,2 l/100 km, objem nárdže 55 l, výkonová hmotnosť 7,54 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 248 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,6 s

Cena:

Základný model ST R - od 28 190 €,
Testovaná verzia ST X - 34 200 €

Komentár redakcie: František HANZEL

Focus ST je veľmi solídne, dobre poskladané a brutálne návykové auto. Čo je podstatné, je to skutočné auto pre vodiča, ktoré nič neurobí za vás a to je super. Podvozok je príjemne tuhý a veľmi účinne eliminuje náklony v zákrutách. Auto má vďaka nemu čitateľné, športové jazdné vlastnosti. Motor má brutálny výkon a 360 Nm spôsobuje, že sa v pohode zberá v podstate z akejkoľvek rýchlosti. Celý zážitok zo zrýchlenia navyše krásne umocňuje Fordovský zvukovod. Jediné čo z počiatku prekvapí je, že intenzita zvuku nezávisí od otáčok motora, ale od stlačenia plynového pedála. Focus ST je vďaka tomu príjemný spoločník aj na dlhé cesty. Ani spotreba okolo 8l/100km budúceho majiteľa nezruinuje. Interiéru dominujú výborne tvarované športové sedadlá. Majú ale tak výrazné bočné vedenie, že pôsobia až trochu hardcore a nie sú pre každého. Poznám ľudí, ktorí sa do nich nezmestia. Naopak ak budete chcieť vziať priateľku do divadla, či na ples Focusom ST, posaďte ju radšej dozadu. O elegantnom vystupovaní z Recaro sedačiek totiž nemôže byť ani reč. No aj napriek tomu sú výborné a tak trochu prebíjajú aj nedostatky interiéru.