Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zástupcovia značky o Mondeu Mk5 (ako ho označujú kroniky, aj keď reálne ide o 4. generáciu) tvrdia, že je technologicky najvyspelejší Ford. Až do príchodu vyspelejšieho typu to asi platí. Tvrdenie však bolo skôr želaním. Minuloročné spustenie predaja v Európe nahlodávala veľmi obmedzená ponuka motorov (spočiatku len troch s piatimi výkonovými hladinami), chýbajúca verzia 4x4 aj absencia niektorých, v segmente D už tradičných technológií, ako hlavné LED svetlá či aktívne pruženie. Ľudia vo Forde si všetky tieto nedostatky veľmi dobre uvedomovali. Možno aj preto nemal kľúčový typ modrého oválu na starom kontinente tak razantný nástup, ako by sa dalo na jeho dôležitosť očakávať. Prešiel ďalší polrok...

A konečne! Na začiatku roka 2016 (s 3-ročným oneskorením oproti 
typu Fusion v USA) nové Mondeo už nie je len ďalším zástupcom v jednom z najsilnejších segmentov v Európe, ale naopak, jednou z najzaujímavejších ponúk. Ponuku motorov rozšírili až na 8+1 (4x benzín, 4x nafta + hybrid) a vybraným verziám Ford pridal inteligentný pohon oboch náprav iAWD. Mondeo tak o poznanie mladších konkurentov nie len dorovnáva, ale v nejednej oblasti aj prekonáva.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Čiastočne v kontraste s naším zameraním som na test vybral (minulý rok najslabšiu) verziu s 1,5 litrovým prepĺňaným benzínovým 4-valcom EcoBoost. Na túto kacírsku myšlienku ma priviedli viaceré ponosy ľudí nielen v mojom okolí. Tí sú bez osobnej skúsenosti ochotní zarputilo tvrdiť, že jednapolka je na tak veľké a ťažké auto biedny motor. Napriek dodatku turbo, napriek uvádzanému max. výkonu 118 kW (160 k) a 240 Nm. Veď to sú parametre slušného atmosférického dvojlitra, ba lepšie. Misia teda dvojaká, zistiť, aké je nové Mondeo (v porovnaní s najnovšou konkurenciou) a či medzičasom tretia najslabšia verzia pre najväčší osobný Ford v Európe len stačí, alebo je viac než dosť?

2,5 ročné meškanie Mondeu vôbec neprospelo. Aj keď to znie neuveriteľne, pod útokom nemeckých značiek za tak krátky čas sa aj neprémiová časť segmentu D posunula skokovo ďalej. To Fordu na ďalšieho pol roka vyrazilo dych. No je rok 2016 a Ford s Mondeom nie len že dýcha, ale dýcha zhlboka.

Ford toho o svojom celosvetovo kľúčovom type tvrdí nemálo odvážností. Napríklad, že nový systém klimatizácie dokáže len za 15 minút ochladiť interiér z 55 na 18°C. To je vraj rekord triedy a už aj v našich podmienkach to po zmene klímy oceníte po celý polrok, od mája až do októbra. Aj to, že je najkvalitnejšie spracovaný Ford súčasnej ponuky. S tým súhlasím, aj keď to automaticky neznamená, že je to špička v triede.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Nový systém klimatizácie dokáže ochladiť interiér z 55 na 18°C len za 15 minút - vraj rekord triedy. Potešia aj airbagy v bezpečnostných pásoch zadných sedadiel len za 250 €. To tiež neponúka prakticky žiaden konkurent.
EuroNCAP 2014 Ford Mondeo Mk5

EuroNCAP hodnotilo Ford Mondeo 4. generácie. 5-hviezdičiek bola povinnosť. Milým prekvapením sú vysoké hodnoty za ochranu dospelej aj detskej posádky. Ochrana chodcov a asistenti sú na úrovni väčšiny konkurentov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Ford Mondeo 4. gen (2015)

 

Cenník modelov Ford Mondeo platný na Slovensku.

 

PLUSY:
 

+ krásny (liftback pripomína A5 Sportback),
+ farba je dôležitá (v striebornej nuda),
+ je emotívny, podobne ako Mazda6,
+ paleta 8+1 motorov,
+ už aj verzie 4x4 s iAWD,
+ príjemne tichý vnútri,
+ podvozok (mäkší no, stále presný a podrží),
+ materiály a spracovanie sú skok vpred,
+ priestor vodiča ako kokpit,
+ animované predné smerovky (len predné),
+ 7 režimov adaptívnych fullLED,
+ vnútorný priestor,
+ presné radenie manuálu,
+ reálna spotreba 6,7 l/100 km,
+ nádrž 62 l (teoretický dojazd cca 930 km),
+ objem kufra 500/1446 litrov,
+ príplatkové audio (základ je fakt biedny),
+ slušná konektivita.
 

     

MÍNUSY:

- veľká hmotnosť (táto verzia až 1580 kg),
- tlakový dotykový displej, vždy špinavý,
- ovládanie SYNC2 nie celkom intuitívne,
- SYNC2 podpriemerná grafika,
- navigácia je pomalá a blbne,
- športové sedadlá málo športové,
- chýba adaptabilné pruženie,
- riadenie prakticky nemení charakter,
- delenie zadných sedadiel len 60/40,
- sedan len ako Hybrid.

 
 

Ford Mondeo Mk5

rok výroby 2015

Motor:

celohliníkový zážihový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, vpredu naprieč, priame vstrekovanie paliva, objem 1498 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 79 × 76,4 mm, kompresný pomer 10:1, max. výkon 118 kW (160 k) /6 000 ot, max. krútiaci moment 240 Nm / 1 600 - 4 000 ot, litrový výkon 78,7 kW (107 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

6-stupňová mechanická, pohon predných kolies. 

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, vpredu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie, kotúčové brzdy - predné 300 mm s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom,

Kolesá:

sériové obutie: hliníkové 7x16" disky, pneumatiky 205/55 R16.
test. verzia: hliníkové 7x17" disky, pneumatiky 235/50 R17.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4867 x 1911 x 1480 mm, objem kufra - 500 l / 1446, rázvor 2 850 mm, pohotovostná hmotnosť - 1410 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 5,8 l/100 km (výrobca), počas testu 6,7 l/100 km, objem nárdže 62 l, výkonová hmotnosť 12 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 217 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,3 s

Cena:

Základná verzia 1,0 EB 125 k - 21 500 €,
Základná verzia 1,5 EB 160 k - 23 500 €,
Testovaná verzia 1,5 EB TitaniumX - 27 200 €.

Komentár redakcie: František HANZEL

Mondeo prekvapí najmä výborným podvozkom. Auto je komfortné a pritom naozaj dobre drží stopu, veľmi sa nenakláňa a vie jazdiť rýchlo aj v zákrutách. Motor 1,5 Ecoboost sa môže zdať malý, no autu úplne stačí. Otázna bude jeho životnosť, ale to ukáže čas. Je spojený s krásne presnou prevodovkou a reálne sa s ním dá jazdiť pod 7 l/ 100 km. Mondeo posádke ponúkne obrovský priestor a pohodlie. Dojem však kazí pomalý dotykový displej, ktorý treba stlačiť naozaj silno a biedne fungujúca navigácia. Dobrú prácu naopak odvádzajú adaptívne svetlá, no je škoda, že nemajú funkciu vyrezávania. Jedným dychom však treba dodať, že pri neprémiových značkách je takzvané vyrezávanie zatiaľ raritou. Mondeo môže byť navyše aj celkom praktické. S dvojlitrom pod kapotou (benzín aj dízel) totiž utiahne 2 tony.