Test: Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Honda má medzi priaznivcami kvalitných a športovo ladených áut veľmi dobré meno. Typ Accord tiež. Ale vo väčšine prípadov sa jedná už o nostalgiu, než súčasnú realitu. Vždy ma zamrzí, že medzi nami už nie sú káry ako Accord Type R, Mazda 6 MPS, Ford Mondeo ST, Alfa Romeo 159 GTA a podobné... OKa, jasné. Sú tu iné, nové, ktoré tu predtým neboli, alebo prišli neskôr, ako Passat R36, Insignia OPC, ale každému je snáď jasné, že súčasná ponuka ostrých, športových, neprémiových sedanov je dnes azda len tretinou toho, čo tu bolo pred desaťročím. Honda ako náplasť tým, ktorí by radi športovejší Accord ponúka výbavu Type S. Na jednej strane Type S možno prináša niekoľko dôvodov, prečo si ho vybrať, ale úprimne, nie je to eRko. Veď Accord Type S môžete mať aj s nafťákom. ERko si všetci pamätáme ako ostrý, atmosférický štvorvalec.

Honda Accord Tourer 2.2. i-DTEC

Honda Accord Tourer 2.2. i-DTEC, sa nám vo verzii kombi páči viac než sedan

Aktuálny najvýkonnejší model v type Accord má 2,4 litrový štvorvalec i-VTEC. Kým technické údaje s max. výkonom 147 kW (200 k) pri 7 000 ot a 234 Nm pri 4 300 - 4 400 ot športovcov neurazia, ledva sa líšia od parametrov 2,2 litrového vznetového motora. Zážihová verzia má vyššiu maximálku 222 km/h a zrýchlenie z pokoja na stovku za 8,4 s, v porovnaní s údajmi pre najvýkonnejšiu vznetovú verziu s 217 km/h a 9,1 s sú to zanedbateľné rozdiely. Ba dovolím si tvrdiť, že vznetová verzia 2,2 i-DTEC je vďaka skvelému priebehu a veľkému krútiacemu momentu v dennej premávke rýchlejšie vozenie. Je smutné, že Honda, typický producent skvelých zážihových motorov a športových áut má na vrchole potravinového reťazca ropáka. Ale to je smutná správa len pre oktánofilov. Tí, ktorí dokážu využiť a oceniť možnosti moderných turbodízlov majú dôvod na široký úsmev.

Accord 2,2 i-DTEC nie je vhodná pre oktánofilov, ako asi žiaden nafťák. No tí, ktorí dokážu využiť a oceniť prednosti moderného silného štvorvalca majú dôvod na široký úsmev!

Honda ponúka vznetový motor s objemom 2,2 l v dvoch výkonových verziách. Do leta tohto roka bola v ponuke len 150 koňová verzia. Tú ste mohli mať so 6-stupňovým manuálom, alebo 5-stupňovým automatom. Nie len objem motora o 10% väčší ako má európska konkurencia, ale ani výkon nezodpovedali tomu, čo by každý očakával. Honda musela konať, lebo odliv zákazníkov poškuľujúcich po výkonnom nafťáku bol v Európe veľmi veľký. Pripravili novú verziu motora, ktorého parametre sú dnes úplne špičkové. Nie len v oblasti výkonu, ale aj kultúry chodu a spotreby. Litrovým výkonom 81,5 k síce zaostáva za BMW 2,0d o celých 6 k. No v konečnom dôsledku vám asi môže byť jedno, či vašich cca 180 k pochádza z objemu 2,2, alebo rovných dvoch litrov, nie?

Honda Accord Tourer 2.2. i-DTEC

Honda Accord Tourer 2.2. i-DTEC je veľkým prekvapením. V pozitívnom zmysle.

U partnera, vo firme MM RACING nám dal nový radový 4-valec milé prekvapko. Výrobcom uvádzané výkonové parametre 132 kW (180 k) pri 4 000 ot a 380 Nm v rozsahu 2 000 až 2 750 ot značne prekonal. Namerané maximá skutočne hovoria za všetko. Motor podá výkon až 148 kW (201 k) pri 3 800 ot a dokonca 424 Nm pri 2 600 ot. Skvelých 420 Nm ponúkol v rozsahu 2 200 až 3 100 ot. Stratový výkon v hnacom ústrojenstve je aj vďaka tomu, že sa jedná o predokolku len necelých 30 kW (40 k).

Aktuálny Accord sa bez kompromisov radí medzi najlepšie autá kategórie. Kvalitu, špičkové jazdné vlastnosti a výkonný motor dopĺňajú rozmery kvalitne spracovaného interiéru, komfortné cestovanie, veľký kufor, originálny dizajn i fakt, že nie každý bude jazdiť na rovnakom aute inej farby, čo sa o Passate, Avensise alebo Vectre povedať nedá. Keď som Accord testoval, medzi mínusmi som mal poznačenú aj vysokú štartovaciu cenu od 35 250 €. V priebehu jesene to Honda zmenila. Verzia 2,2 i-DTEC je v ponuke v športovo ladenej Type S o takmer 3 000 € nižšie, už za 32 600 €.

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Interiér v aktuálnej Honde Accord síce nie je celkom na úrovni Nemeckých a Švédskych áut tejto triedy, ale na japoncov je to značný posun vpred.

Honda Accord je plnohodnotné moderné auto. Nie len, že všetky jej motory takmer rok pred termínom spĺňali prísnejšiu emisnú normu Euro5, ale v stále prísnejšom hodnotení EuroNCAP získal aktuálny Accord skvelé hodnotenie podčiarknuté piatimi hviezdičkami. Podrobnejšie výsledky si môžete pozrieť v nasledovných obrázkoch, alebo veľmi podrobný popis je na stiahnutie v PDF formáte - 2009 Honda Accord EuroNCAP.

2009 Honda Accord EuroNCAP hodnotenie

2009 Honda Accord EuroNCAP hodnotenie

2009  Honda Accord EuroNCAP hodnotenie

2009  Honda Accord EuroNCAP hodnotenie

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

PLUSY:
+ zaujímavý tvar, najmä kombi,
+ komfortné cestovanie,
+ ohromne tichá vnútri i vonku,
+ výkonný vznetový motor,
+ komunikatívne riadenie,
+ hodnostnejši interiér než iní japonci,
+ viac než dosť miesta pre 4 dospelých,
+ komfortné/športové predné sedadlá,
+ cena od 32 600 € (model Type S).
     

MÍNUSY:

- na kombi malý objem kufra,
- obmedzená ponuka motorov,
- dlhé prevody,
- pruženie nie pre naše cesty,
- spomalený parkovací asistent,
- bez denného svietenia DRL,
- tento motor bez automatu.

Cenník a výbavy Honda Accord

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Toto je viac než len vydarená alternatíva k zabehnutým nemeckým uberwagen. Ak uvažujete o kúpe auta z tohto segmentu, tak nenechávajte túto Hondu bokom!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov