Po skúsenosti s verziou Sport hodnotím Advance
Nový Civic 11tej generácie predstavili v prvej polovici roka 2022 a nemáme ho v rukách zďaleka prvýkrát. Maroš ho vyskúšal v rámci medzinárodného predstavenia na takzvanej dynamickej prezentácii a na začiatku jesene 2022 sme ho mali v redakcii na prvý týždňový test. Ten, vo výbave Sport som mal v rukách pár dní aj ja. Následne prišiel čas vyskúšať vrchol ponuky v podobe verzie Advance.
Prekvapí veľkosťou aj kvalitou
O 35 mm dlhší rázvor, o 20 mm kratší zadný previs, celková výška nižšia a o 18 mm širšia stopa na zadnej náprave. To všetko prispelo k športovejšiemu a dynamickejšiemu vzhľadu ale aj skvelým jazdným vlastnostiam. Bočné línie a proporcie sa mi veľmi páčia rovnako ako zadné partie. To však nemôžem povedať o prednej časti, ktorá mi nie je úplne po chuti, ale proti gustu... pritom na fotkách vyzerá auto dobre aj spredu, no naživo mi tie predné svetlá prídu tak nejak hlboko zasadené. Auto však celkovo pôsobí veľmi moderne, sviežo, dynamicky a zároveň vážne, sebaisto, ba dokonca by som povedal že až luxusne a draho. Perfektný počin Honda, môže byť.
Toto že je Honda?
O to viac som bol zvedavý na priestor vnútri a vyvaľujem oči hneď po otvorení dverí. Pre istotu sa znovu pozriem na logo na volante. Vážení, toto je Honda? Prémiovo vyzerajúce kožené sedadlá s perforáciou, kontrastné prešitie, kožou obšité podlahové rohože, hliníkové kľuky dverí, masívne lakťové opierky vo dverách obšité kožou a príjemným a mäkkým polstrovaním, veľmi imponujúci minimalistický dizajn prístrojovej dosky s nádherne vyriešenými ,,skrytými“ výduchmi vzduchotechniky ma privádzajú do rozpakov. Takto dobre môže vyzerať a pôsobiť auto v tejto triede? Pomerne rýchlo nachádzam tú správnu polohu za volantom, teda aj keď sedadlá neponúkajú tých nastavení nejak priveľa a stále sa neprestávam diviť celkovému veľmi pozitívnemu dojmu. Cítim sa ako v prémiovom aute vyššej triedy. Wau, super!
Veľký kufor a špeciálne plató
Zadní pasažieri napriek zvažujúcej sa streche nebudú mať problém s priestorom nad hlavou a rovnako štedrý je aj priestor pred kolenami a to napriek tomu, že sedák je až nezvyčajne dlhý a poskytuje nadpriemernú oporu stehien. Batožinový priestor ponúka 410 litrov a po sklopení sedadiel až 1187 litrov, aj keď zadné sedadlá z priestoru kufra nesklopíte. Praktické je aj plató batožinového priestoru, ktoré sa sťahuje do boku a nie dopredu, takže po sklopení sedadiel nezavadzia žiadna ozrutná konzola, ktorú by trebalo kvôli preprave väčších predmetov odložiť alebo ju niekde zabudnúť.
LCD prístrojový panel je grafické sklamanie
Po naštartovaní mi hneď udrie do očí prístrojový panel v podobe 10,25 palcového displeja a nedá sa mi inak ako sa pousmiať na jeho lacnej grafike. Síce sa dočítam všetko, čo potrebujem, aj keď jeho konfigurovateľnosť je natoľko obmedzená, že vlastne tam ani nemusel byť displej, no naozaj naberám dojem, že grafici dostali zadanie s poznámkou: ,,Nech to vyzerá lacno a jednoducho.“
Audiosystém Bose má len priemerný zvuk
Veľmi som sa tešil v tejto verzii na hudobný systém Bose, od ktorého som mal (pochopiteľne) určité očakávania, ktoré však neboli naplnené. Napriek hutnej a presvedčivej basovej zložke a nie úplne márnym výškam mi chýbal hodnoverný prejav stredov a celkový zvukový výstup bol veľmi plochý. Nech som sa s nastavením snažil robiť čokoľvek, uchu lahodiaceho zvuku som sa nedočkal.
Radenie ako na pracovnom stroji
Chvíľku sa pozerám na tlačidlá PRND a rozmýšľam, komu toto napadlo. P, D a N ako tlačidlá? V poriadku. No každé v inej výške a v inom sklone? A k tomu aktivovať spiatočku potiahnutím k sebe, ako na takmer všetkých ostatných autách zaraďujeme D? To mi príde ako dosť šialené a priznávam, že za ten týždeň sa mi minimálne raz za deň stalo, že namiesto D som dal R, pretože mi to tak prišlo prirodzené.
Mimoriadne tenké A stĺpiky spolu s premysleným umiestnením spätných zrkadiel zabezpečuje novému Civicu príjemný prehľad vpred a veľmi malé mŕtve uhly. BMW by k Honde mohlo ísť na školenie ohľadom umiestnenia spätných zrkadiel s ohľadom na bezpečný výhľad.
Hnací agregát je výnimočný
Dvojlitrový atmosférický štvorvalec drvivú väčšinu jazdy zásobuje batériu a elektromotor energiou a do rýchlosti približne 70-80 km/h Vás poháňa vpred elektromotor. Inými slovami je to elektrocentála na kolesách, vďaka čomu tu nie je prevodovka a celé auto váži očarujúcich 1530 kg, čo cítiť už aj pri mestskom manévrovaní. Elektromotor má výkon 184 koní a 315 Nm a vďaka takto zvolenému pohonu sa nielen reakciou na plyn, ale aj priebehom výkonu Civic správa ako elektromobil, čo je super. Už pri malom zošliapnutí plynu sa dostavuje presvedčivá dávka výkonu a krútiaceho momentu, až by som povedal, že auto pri bežných jazdných situáciách pôsobí dosť silne. Mimochodom, toto je jediná dostupná motorizácia. Vadí? Ani trochu.
Perfektný neadaptívny všestranný podvozok
Podvozok je zvládnutý výborne a nenapadá mi iné slovné spojenie ako príjemný štandard. Ani príliš mäkký, ani príliš tvrdý. Taký akurát, aký sa na každodenné presuny očakáva. Lichotiť mu výrazmi ako komfortný by bolo rovnako nevhodné ako ho kritizovať za neprimeranú tvrdosť.
Parkovanie spríjemní cúvacia kamera, ale len počas dňa. Nie, že by v noci nefungovala, ona funguje, lenže bez ohľadu na to, ako si v menu nastavíte jas, tak pri jej aktivácii je jas displeja zrazu na takej úrovni, že to nepríjemne oslepuje. Síce si ho viete takmer okamžite znížiť na dotykovom displeji, no je to dosť otravné.
Okresky na jednotku s hviezdičkou
Opúšťam mesto smer pokrútené okresky a hneď ostávam civieť ako blázon. Prosím vás, to ako jazdí? Príjemné riadenie ma presvedčilo už v meste, dynamika vďaka okamžitému nástupu je dostatočná aj na okreskách, ale čo ten podvozok? Ak by ste ma naslepo posadili do auta, previezli ma po zákrutách a potom mi povedali, že to bol bežný Civic, neuverím ani slovo!
Spôsob, akým prekonáva zákruty, je až nepochopiteľný. Ochota zatočiť, nehrnúť sa s predkom von, držanie stopy a pritom tá absolútna kontrola na samom limite jeho schopností je doslova dychberúca. Nedotáčavosť je cudzí pojem a mechanickej priľnavosti je tu na rozdávanie. A pritom vás to bude ohromne baviť, pretože prevodovka tu síce nie je, ale motor si pri plnom plyne reguluje otáčky a tým akoby simuloval radenie prevodových stupňov. Ja sa usmievam a nechápem, ako skvelo tento hybrid funguje.
Diaľnice radšej nie
Vďaka dlhšiemu rázvoru by sa mohlo zdať, že bude vhodným adeptom aj na diaľničné presuny. A on by aj bol, nebyť toho hluku. Akustický komfort je najväčšia slabina nového Civicu. S ostatnými drobnosťami sa žiť dá, ale toto je vcelku nepríjemné. Myslím si, že som ešte nesedel v aute, ktoré by bolo citlivejšie na zmenu povrchu asfaltu. Na novom, jemnejšom asfalte je to ešte znesiteľné, no staršie úseky nie sú úplne príjemným zážitkom.
Príjemným prekvapením je ale spotreba. Náš testovací trimix, teda mesto, okresky, stúpanie, klesanie a diaľnice Civic zvládol za 5,4 l/100km, pričom v mestskom režime sa dá zajazdiť len tesne nad 4 litre. Na auto s celkovou dĺžkou 4 551 mm a výkonom 184 koní je to potešujúce.
Rozuzlenie
Honda Civic 11. generácie ma prekvapila predovšetkým skvelými jazdnými vlastnosťami, priestranným a mimoriadne kvalitne spracovaným interiérom, príjemnou dynamikou, skvelo fungujúcim hybridom a vlastne takmer úplne všetkým. Drobné detaily sa dajú prehliadnuť, avšak sklamanie z nízkeho akustického komfortu kazí dojem z inak výborne fungujúceho a mimoriadne príjemného auta.
Za 28 890 € môžete mať Civic vo výbave Elegance. Nami testovaná verzia Advance stojí 34 490 € a za 4 600 € rozdiel v cene dostanete napríklad asistent diaľkových svetiel, panoramatickú strechu, LED hmlovky, audiosystém Bose, kožené čalúnenie, plne digitálny prístrojový displej, zatmavovacie spätné zrkadlá, vyhrievaný volant a 18 palcové disky namiesto 17 palcových, ... No už základná verzia je vybavená veľmi slušne, čo sa samozrejme odráža aj na výslednej cene. Nie je to už ale veľa? Ja vravím, že za tak skvelé auto nie. A čo vy?
Honda Civic 2.0 i-MMD Advance:
PLUSY: + Vnútorný priestor
|
MÍNUSY: - Akustický komfort
|