Zadné sedadlá využívajú systém „Magic Seats“. To znamená, že môžete sklopiť nielen operadlo, ale dokonca aj sedák.
Honda HR-V je typický malý crossover. Ak má niekde zmysel, je to mesto a blízke oblasti. Vyšší posed dá lepší výhľad, vyššia svetlá výška sa postará o obrubníky a nástrahy parkovísk nákupných centier. Oceníte časté jednoduché nastupovanie a vystupovanie. Zároveň nebude vadiť väčší aerodynamický hluk pri trojciferných tempách. Revírom Hondy HR-V diaľnica rozhodne nie je.
Zadné kľučky sú integrované v C-stĺpiku
HR-V má naozaj kompaktné rozmery. Na dĺžku má 4294 mm, na šírku 1772 mm a na výšku 1605 mm. Preto s ňou nie je problém parkovať v užších a kratších priestoroch. Rázvor má slušnú hodnotu 2610 mm. Na zadné sedadlá sa zmestia aj dospelí. Honda HR-V môže pokojne zastávať úlohu rodinného auta. Teda pokiaľ sa uspokojíte s kufrom 448 – 470 litrov. Riadne veľký priestor je pod dvojitým dnom. V prípade sklopených sedadiel je to až 1473 – 1533 litrov.
Vráťme sa však k zadným sedadlám. Tie využívajú systém „Magic Seats“. To znamená, že môžete sklopiť operadlo a dokonca aj sedák. Ten sa dá vyklopiť hore a keďže pod sedadlami nič nie je, vytvorí to veľký priestor. Naložíte tam pokojne aj bicykel. Nádrž paliva s objemom 50 litrov je umiestnená pod prednými sedačkami.
HR-V ponúka poriadnu dávku variability so zadnými sedadlami Magic Seats
V testoch EuroNCAP získalo HR-V 5 hviezd.
So svetlou výškou 170 mm sa síce môžete vybrať aj mimo spevnenej cesty, ale v zlom počasí ďaleko nezájdete. HR-V totiž, na rozdiel od prvej generácie, vôbec nemá pohon všetkých kolies.
K dispozícií sú tri úrovne výbav Comfort, Elegance a Executive. S CVT však len dve najvyššie. Vo výbave Elegance nájdete 7“ multimediálny dotykový systém, inteligentný obmedzovač rýchlosti či parkovacie snímače vpredu aj vzadu. Dvojzónová klimatizácia je samozrejmosť. V naj výbave Executive máte parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup a štartovanie a panoramatickú strechu.
Spracovanie interiéru je na dobrej úrovni, na niektorých miestach však nájdete lacnejšie plasty
Aj po týždni používania mi liezlo na nervy divné zladenie prevodovky s pedálom plynu.
Ako jazdí? Tak, ako by ste čakali. Podvozok dá prednosť komfortu, než istote v zákrute a tak je to dobre. Limit pneumatík sa hľadá ľahko a v HR-V tak nik jazdiť nebude. HR-V sa dosť nakláňa a tým vás upozorní ďaleko pred limitom. Vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti 1245 – 1318 kg (podľa úrovne výbavy) je celkom agilná. Ako som naznačil, v diaľničných tempách je na odhlučnení počuť, že to nie je rýchlostný krížnik. Náš model bol na 17“ diskoch a pneumatikách s rozmermi 215/55 R17.
Motor 1,5 VTEC je spojený s CVT
Honda ponúka len jeden zážihový motor, atmosférický 4-valec 1,5 i-VTEC. Ten je k dispozícii aj s manuálnou šesťstupňovou prevodovku. Ďalšou možnosťou je naftový motor 1,6 i-DTEC 88 kW (120 koní). Ten je, podľa mňa, v ponuke zbytočne, ale o tom o chvíľu.
Štvorvalec 1,5 i-VTEC má výkon 96 kW (130 koní) pri 6600 ot. a krútiaci moment 155 Nm pri 4600 ot. Prosto, na to, aby to auto šlo, treba motor točiť, čo je špeciálne pre Hondy typické. Zrýchlenie s CVT trvá 11,2 – 11,4 sekundy a max rýchlosť je 187 km/h.
Na test som dostal benzínovú verziu s prevodovkou CVT. V redakcii nie sme fanúšikmi toho riešenia. Keby som mal HR-V na test len 2-3 dni, tak by som variátorovú prevodovku riadne zvozil. Má všetky neduhy typické pre tento typ. Pod záťažou hučí ako mixér, pocitovo je pomalá a nezlepšuje to ani „športový režim“ S. Po pár dňoch som si však viac-menej zvykol a konštantné hučanie mi už nebolo zvláštne.
Jednotka 1,5 VTEC prekvapila nízkou spotrebou, zladenie s prevodovkou CVT však nie je ideálne
Aj po týždni používania mi však liezlo na nervy zladenie prevodovky s pedálom plynu. Pri jemnom pridaní plynu sa otáčky motora držali okolo hranice 2000 alebo pod ňou, čo je v poriadku a motor bol celkom tichý a pri pustenom rádiu som ho ani veľmi nevnímal. Pokiaľ som však zatlačil pedál plynu len o kúsok viac, otáčky vyleteli nad hodnotu 3000, a to už znamenalo nepríjemný hluk v kabíne. Otáčky sa pridaním plynu ovládajú naozaj ťažko, ale toto nie je precízne športovo orientované auto, takže to asi ani nevadí. Zákazníka, ktorý chce len dva pedále namiesto troch, to totiž asi nebude veľmi zaujímať. Ale len pokiaľ jazdí absolútnu väčšinu kilometrov po meste, alebo v jeho blízkom okolí a bez náznaku ponáhľania. Diaľničná jazda totiž znamená otáčky v rozsahu 2500 – 3500. Variátor ich mení na základe stúpania/klesania vozovky a snáď aj na základe protivetra. Takže v praxi idete 130 km/h na tempomate a motor znie každú chvíľu inak. Mimochodom, aj CVT má „manuálny režim“ so 7 virtuálnymi prednastavenými stupňami. Kvôli pomalým reakciám na zmenu stupňa som ho využíval len pri brzdení motorom.
Napriek všetkým neduhom má HR-V s automatom veľkú skupinu zákazníkov a ja ich chápem (1/3 predaných áut s benzínovým motorom je kombinovaným s CVT). Aj ja by som sa dlho zamýšľal, či som ochotný jazdiť denne v dlhých kolónach s manuálom. Pokiaľ chcete HR-V, ale v meste (v zápchach) nebude tráviť veľa času, berte manuál!
Prečo som spomínal, že naftová verzia sa mi zdá zbytočná? Lebo už benzínový motor má nízku spotrebu. Výrobca udáva v kombinovanej prevádzke podľa cyklu NEDC 5,2 – 5,4 litra na 100 km. Na našej testovacej trati (1/3 mesto, 1/3 diaľnica a 1/3 mimo mesta + stúpania a klesania) vyšla spotreba 6,6 l/100 km, čo je na crossover skvelá hodnota. Pokiaľ sa vyhnete diaľnici a len trochu sa posnažíte, dokážete jazdiť pod 6 litrov. Na plnú 50 litrovú nádrž dáte aj cez 800 km. S takými hodnotami ozaj nafta nedáva zmysel.
HR-V ponúkne aj jednoduchý infotainment. Žiadne pokročilé funkcie tu nehľadajte.
Ako fungovali technológie na palube? Ako ktoré. Napríklad automatické prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami fungovalo veľmi dobre. Ani raz sa mi nestalo, že by diaľkové osvetľovali ostatných. Dokonca aj prepínanie zo stretávacích na diaľkové bolo rýchle, s týmto úkonom má pritom mnoho značiek problém.
No pri parkovaní to už nebolo také ružové, keď má vyrušovala spätná kamera, ktorá riadne skresľuje. Predmety sa zdajú byť na displeji omnoho bližšie než v skutočnosti. Podľa kamery sa vám zdá, že idete šuchnúť vedľajšie auto, v skutočnosti tam máte dobrých 30 cm. Napriek tomu verím, že majitelia si na to rýchlo zvyknú a radšej mať trochu skreslený obraz zo spätnej kamery, než žiadny obraz. :-)
Honda má aj výstrahu pred opustením pruhu. Systém reaguje dosť citlivo a nemá rád, ak jazdíte od čiary k čiare. Výstraha začne výrazne pípať ešte predtým, než po čiare prejdete (a ste od nej vzdialený pár cm). V praxi je to dosť nepríjemné, keďže sa človek snaží vyhýbať rozbitým častiam cesty, prípadne využívať v zákrute celú šírku pruhu. Jednoduchým riešením je teda vypnutie systému, v takom prípade vám však pri mikrospánku nepomôže.
Honda nepatrí k najlacnejším značkám. Cena HR-V začína na 18 690 eur. Testovaný model v najvyššej výbave Executive stojí až 24 809 eur. Nie je to málo, aj keď to Honda vyvažuje slušnou základnou výbavou a skvelou povesťou v spoľahlivosti. Samozrejme, pri novom aute nemôžeme hodnotiť spoľahlivosť, ale dlhodobé skúsenosti ukazujú, že Honda tu patrí k špičke.
Honda HR-V 1,5 VTEC CVT
Rok výroby 2017
PLUSY:
|
MÍNUSY: - bez pohonu 4x4.
|
Honda HR-V 1,5 VTEC CVT |
rok výroby 2017 |
Hnací agregát: |
atmosférický zážihový radový 4-valec uložený vpredu naprieč, objem 1 498 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, max. výkon 96 kW (130 k) / 6 600 ot, max. krútiaci moment 155 Nm / 4 600 ot, litrový výkon 64 kW (87 k) / l. |
Pohon: | variátorová prevodovka CVT, pohon predných kolies. |
Podvozok: | nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu vlečená náprava s torznou priečkou, skrutné stabilizátory, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC. |
Kolesá: | ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 17", pneu 215/55 R17 |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4 294 x 1 772 x 1 605 mm, objem kufra - 448 - 470 / 1 473 - 1533 l, pohotovostná hmotnosť - 1 245 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 5,2 - 5,4 l/100 km (reálna 6,6 l/100 km), výkonová hmotnosť 13,0 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 187 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 11,2 -11,4 s |
Cena: |
Základný model HR-V 1,5 VTEC M6 - od 18 690 € |
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|