Smart ventilation system kontroluje obsah CO2 vnútri aj okolo auta. Automaticky prepína vetranie a tiež sám odhmlieva okná, dokonca aj keď je klimatizácia vypnutá. Super, čo poviete?
Druhú generáciu predstavili koncom r2013, v USA začiatkom roka 2014. S týmto autom má Hyundai odvážnejšie plány a auto prichádza aj do EÚ. Medzigeneračný dizajnérsky ale aj konštrukčný posun je doslova skok. Nový Genesis je športovo elegantný a zaujímavý zároveň. Slová ako krásny, alebo pekný mi z úst ešte pôjdu ťažko. No má karmu, ktorá pripomína to najlepšie z Japonska - Lexus a Infitiniti. Na domácom trhu a v USA je Genesis sedan v ponuke so 4 benzínovými motormi. Tri z nich sa volajú Lambda V6 a majú objemy 3,0, 3,3 a 3,8. Komu sa máli, v ponuke je aj motor Tau 5,0 V8 GDI. Okrem toho sú v ponuke verzie s pohonom zadných kolies, alebo s inteligentným 4x4x HTRAC a pre každý motor 8-stupňový automat s ručným radením pre každý motor, prípadne 6-stupňový manuál, ak by niekto predsa len bol ochotný používať ľavú nohu a pravú ruku...
Všimol som si, že viacero médií porovnáva Genesis sedan s Audi A8, BMW 7, Mercedesom S. Myslím si, že je to trochu prehnané. Proti týmto autám má Hyundai mimo EÚ extra veľký typ Equus s dĺžkou 5,5 metra. Ten je však celkom zastaraný. Trochu tomu pomýleniu rozumiem, Genesis sedan je väčší než typy A6, trieda E a rad 5. Čo do kategórie, najpriameším konkurentom preň mi vychádza Volvo S80. Faktom však je, že v Genesise sa posádka vozí s luxusom, pohodlím a vymoženosťami luxusnej triedy áut. Žiadne kompromisy. To kedysi platilo aj o najväčšom Volve. Má to však dve ale. Jednak to už bolo dávno a S80 sa ako mnoho áut dnes potácala na rozhraní tried. S80 konkrétne vyššej strednej a luxusnej triedy. Švédi s privolením majiteľov v Číne dostali zelenú na typ S90. Už len označenie by malo naznačovať, že nové luxusné Volvo urobí ten polschodík k veľkým chlapcom. Mám pocit, že Genesis sedan ho má pred sebou na zdolanie tiež.
Pre Genesis sedan je k dizpozícii 10 farieb (8 tmavých, biela a strieborná). Všetky sú v jednej cene. Rovnako ako 5 interiérových farieb, ktoré vytvárajú aj materiály ako pravé drevo, koža nappa, hliník...
Soundsystem Lexicon si dali v Hyundai vytvoriť na mieru. Systém má 17 repro a špecialisti o tvrdia, že je to najlepší autosystém v sériovom aute.
PERLIČKY len v Genesis sedan: smerovky nemajú klasický troj, ale päťblik. HeadUp displej je nastaviteľný, dokonca viac než má jeho tvorca BMW. Okrem sklonu a jasu sa dá meniť aj veľkosť fontov a zobrazované farby.
Genesis nie je len najlepší Hyundai, ale aj najlepšie a najpokrokovejšie auto z Kóreje. Ak je prvým v rade, základom luxusných mašín rôznych kategórií, všetky otvorené mysle a ľudia bez predsudkov sa majú na čo tešiť. Neprajníkom kórejských áut garantujem začiatok ťažkých čias. Od teraz s každým rokom stratia minimálne jeden z neveľa argumentov okrídleného tvrdenia - kórejec až nakoniec. Ak by ma v Kóreji počuli, videli, alebo čítali, vrelo odporúčam vytvoriť novému rodu nové meno. Presnejšie novú značku. Genesis vôbec neznie zle, aj logo vyzerá kráľovsky. Načo k tomu všade tlačiť háčko v ovále a kurzívach?
Hyundai Genesis II sedan 3,8 HTRAC
rok výroby 2014
PLUSY: |
MÍNUSY:
|
Cenník modelov Hyundai Genesis platný na Slovensku.
Hyundai Genesis 3,8i HTRAC |
rok výroby 2014 |
Motor: |
atmosférický zážihový vidlicový 6-valec, uložený vpredu pozdĺž nad prednou nápravou s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov, objem 3 778 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 96,0 × 87,0 mm, kompresný pomer 11.5 : 1, max. výkon 232 kW (315 k) / 6 000 ot, max. krútiaci moment 397 Nm / 5 000 ot, litrový výkon 61 kW (83 k) / l, emisná trieda Euro 6. |
Pohon: |
8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies HTRAC s variabilným rozdelovaním krútiacého momentu medzi prednú a zadnú nápravu |
Podvozok: |
nezávislé viacprvkové zavesenie oboch náprav, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC, TCS, BAS, ATCC |
Kolesá: |
ľahkozliatinové disky, rozmery diskov vpredu 8,5 x 19" + pneu vpredu 245/40 R19, rozmery diskov vzadu 9 x 19" + pneu vzadu 275/35 R19 |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4990 x 1890 x 1480 mm, objem kufra - 493 l, rázvor 3100 mm, pohotovostná hmotnosť - 2 055 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 11,6 l/100 km (výrobca), počas testu 10,8 l/100 km, objem nárdže 77 l, výkonová hmotnosť 8,85 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 240 km/h, |
Cena: |
Testovaná verzia 3,8i HTRAC - 59 990 eur |