Napriek tomu, po viac než troch rokoch od uvedenia na trh prišiel čas tento kľúčový typ ponuky značky modernizovať. Čo všetko a ako zmenili veľmi pozorne zisťoval Alex ŠTEFUCA. Na čo prišiel a ako modernizáciu hodnotí?
Aktuálna generácia špeciálne pre Európu vyvinutého typu KIA CEED z roku 2018 je skutočne veľmi vydarená. A sponukou 4 druhov karosérie (hatchback, kombi, xceed a proceeed) a peknej plejády motorov na benzín, naftu alebo hybridu s manuálom, alebo automatom - no jednoducho vyberie si skutočne každý. Test Kia Ceed SW nás o tom presvedčil.
Napriek tomu, po viac než troch rokoch od uvedenia na trh prišiel čas tento kľúčový typ ponuky značky modernizovať. Čo všetko a ako zmenili veľmi pozorne zisťoval Alex ŠTEFUCA. Na čo prišiel a ako modernizáciu hodnotí?
@ľubošMne nechýba nič. Všetko tam môžeš mat. Problém je, že len za príplatok a len k najvyššej výbave a len k automatu. Takze za nezmyselnú cenu.
Preto som aj ja siahol po inej značke.
A tiež som asistenta neriešil, kým som nejazdil v aute, ktoré bolo asistentami vybavené. To je lahôdka potom jazdiť či už slede trate alebo v meste.
Adaptivny tempomat a manualna prevodovka je bezna vec u normalnych vyrobcov. Stop&Go to mat nebude, ale nemoze to mat problem uregulovat 70-180.
Objektivne merane spotreby pri 160 kmh:
Ceed 1.5 T-GDI MHEV - 9,5
Passat Variant 1.5 TSI - 9,5
VW Golf 1.5 TSI - 9.0
Takze tak, nemecka konkurencia. Pustit volant a nechat "otestovat" system udrziavania v pruhu asi tiez este nikto nemal odvahu ;-)
@-Musim povedat, ze adaptivny tempomat vnimam rozporuplne. Ale budem hovorit ciste len z mojho uhla pohladu, ktory zodpoveda soferovi s urcitym jazdnym stylom a s urcitymi schopnostami, takze neaspirujem na vseobecne pravidlo, len popisem subjektivnu skusenost.
Vyhoda adaptivneho tempomatu, teda udrziavanie odstupu, je v mojom vnimani negativne vyvazovana jeho zapornymi strankami. Za prve sposob, akym reaguje na zmenu rychlosti auta predo mnou, je zbytocne neplynuly (jazdim na minimalny odstup, vsetko ostatne mi pride v podstate nepouzitelne). Ak auto predo mnou da brzdu, ja nemusim ako sofer kopirovat to, co robi on, naopak, snazim sa vyuzit odstup, ktory som si od neho drzal na to, aby som prefiltroval jeho spomalenie a kratkodobo tak znizil odstup na bezpecne minimum, ktore postupne opat necham narastat. Toto adaptivny tempomat samozrejme nevie a ide to proti plynulosti mojej jazdy.
Druha vec je, ze ak clovek jazdi komotne a nie je plne sustredeny, moze sa mu na dialnici stat, ze v pravom pruhu zrazu zahnije za soferom, ktory nebadane plynule znizil svoju cestovnu rychlost a teda nic netusiac zrazu nejdete zelanou rychlostou, ale rychlostou aj o 10km/h nizsou bez toho, ze by ste si to uvedomili.
Podobne, preradovanie z praveho do laveho pruhu musi clovek realizovat pomerne skoro, aby mu auto nezacalo znizovat rychlost. To plati obzvlast pri dobiehani pomaleho vozidla (napr. kamion) a v situacii, ked prichadza zozadu rychlejsie vozidla v lavom pruhu to zbytocne robi jazdu neplynulou.
A dalsie situacie, ktore mi teraz narychlo nenapadnu. Vo vysledku tak jazdim sposobom, ze adaptivny tempomat neustale deaktivujem, ked vidim, ze vznika situacia, kedy by menil rychlost vozidla s tym, ze dopredu dam nohu na plyn, aby po deaktivovani bola rychlost auta zachovana. A ked tato situacia pominie, opat ho aktivujem. Su to dve tuknutia prstom, je to uz takmer podvedoma reakcia, cize ma to moc nevyrusuje. Ale ked presadam do auta, kde je manualny tempomat, tak sa mi najma na dialnici jazdi jednoduchsie, toho hrania sa s tempomatom kvoli aktivovaniu a deaktivovaniu mam menej. Ale ako hovorim, ziadna drama, je to len o tukani prstom na volante a kratkom prikladani a pustani nohy na plynovom pedali.
Takze problem, ze auto s manualnou prevodovkou nema adaptivny tempomat, vnimam skor ako akademicky a marketingovy, ako prakticky problem pre moj pripad. Zaroven, uvazujuc aj o ludoch, ktori adaptivny tempomat pouzivaju sposobom, na aky bol vytvoreny a teda nechat auto same regulovat odstup, je jeho pouzitie s manualom predsa len obmedzene. Mam jedno auto s dieslom a dost kratkou prevodovkou, takze ked tam dam sestku, tak vie pokryt so solidnou dynamikou aj pomerne nizke rychlosti a ani na dialnici pri znizeni rychlosti netreba pre normalnu solidnu akceleraciu podradovat. Nuz ale dnes sa vyrabaju auta s velmi dlhym najvyssim prevodom a obzvlast u turbomotora, ked tie otacky na najvyssom stupni padnu pod turbopasmo, tak je auto doslova mrtve. Pri takom aute je adaptivny tempomat ozaj len na defenzivnu jazdu v pravom pruhu na dialnici pri stabilnych rychlostiach, kedy nedochadza ku harmonike na preplnenych usekoch.
Takze aby som to zhrnul, chybajuci adaptivny tempomat pri manuali vnimam len ako taku malu skvrnku na krase auta. Ak by som to prehnal, tak pre mna je to nieco podobne ako znamienko na tvari Cindy Crawford. :)
@cctĎakujem ale tvoja iniciatíva bude zbytočná. Do neba sa ako nezaočkovaný dezolát nemám šancu dostať. Pápež zariadil že svätý Peter kontroluje pri nebeskej bráne QR kódy rovnako ako ich kontrolujú pri kostolných bránach farári hlásajúci že Boh miluje každého rovnako. Boh možno áno ale oni, rovnako ako pápež majú zjavnú výhradu vo svedomí voči nezaočkovaným dezolátom.
Neprekvapuje to keďže ktosi vyhlásil že príchod vakcíny je porovnateľný s príchodom Krista a v cirkvi po tomto výroku zostalo ohlušujúce ticho. A keď vezmeme do úvahy že platí že kto mlčí tak svedčí tak to znamená že cirkev sa s daným výrokom stotožňuje a obrázky svätých budú v kostole nahradené obrázkami výrobcov vakcín, kríž nahradí injekčná striekačka, prijímanie tela Kristovho bude nahradené prijímaním tekutiny Pfaizrovej a kostoly sa zo stánku Božieho zmenia na stánok očkovací.
Čiže nám nezaočkovaným dezolátom zostanú brány nebeské zatvorené rovnako ako sú pred nami zatvorené brány kostolné. Nie je to však nič tragické pretože stále je tu možnosť dostať sa do raja, do pekla alebo do večného zatratenia. Ak však cirkev zavedie režim OP(íc) aj v týchto lokalitých zostane nám dezolátom na rozdiel od zodpovedných zaočkovaných už len jediná možnosť a tou je večný život tu na Zemi. Bez kostolov, bez cirkvi a bez zaočkovaných.
Keďže toto je motoristický portál pokúsim sa premostiť záver na motoristickú tématiku. Doteraz sa hovorilo že máš jazdiť len tak rýchlo aby tvoj anjel strážny stihol letieť za tebou. Dnes to platí už len pre zaočkovaných pretože dezoláti nemajú nárok na anjela strážneho. Pre dezolátov dnes platí že: jazdi tak rýchlo aby si zaočkovaným v jazde neprekážal a hnev ich na seba nepriviedol pretože tak ako ťa z kostolov a obchodov vyhnali, rovnako ťa aj z premávky vyženú.
@DeboCirekv je svätá a večná a pekelné brány ju nepremôžu. Prežila už kadejakých pápežov, napríklad Borgiu, ale aj iných, ktorý už viackrát zlyhali. Takže prežije aj Františka. Tiež aby som to premostil, prežijeme aj túto búrku okolo tlačenia niečoho a uvidíme, či bude budúcnosťou elektrina, alebo fosílie. Škoda, že tí, čo sú už v jeseni života, sa výsledku nedočkajú.